Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

O catro alimentos cotiáns con máis sae

Os alimentos que máis sal achegan á dieta son os embutidos, os pans especiais, os queixos e as comidas preparadas conxeladas

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Martes, 28deFebreirode2012
img_antipasti hd

Hai alimentos cotiáns que, se non se toman con mesura, minguan a saúde porque teñen moito sal. A enfermidade cardíaca e o accidente cerebrovascular (ACV) son as principais causas de morte evitable en España e dependen en gran medida dos problemas de hipertensión que sofre a poboación. Un dos factores que aumenta a presión arterial é o sal. O seu consumo entre a poboación española é desmesurado: máis do dobre da cantidade recomendada pola Organización Mundial da Saúde (cinco gramos diarios). En España, un estudo promovido pola Axencia Española de Consumo, Seguridade Alimentaria e Nutrición (AECOSAN) conseguiu listar os alimentos que máis sodio achegan á dieta, como se detalla no seguinte artigo, onde tamén se dan alternativas a eses produtos.

Img antipasti 01
Imaxe: cook_inspire

O catro alimentos máis salgados

O catro alimentos de consumo cotián máis salgados na alimentación tradicional española suman o 72% da contribución de sal á dieta. Por iso, convén coñecer fórmulas para reducir o seu consumo, como buscar alternativas igual de gustosas, pero menos salgadas.

  • Img
    Imaxe: CONSUMER EROSKI

    1. Embutidos. De todos eles, o xamón é o derivado cárnico curado máis salgado e que máis sal proporciona á dieta, seguido do chourizo, o salchichón e o fuet. Entre os embutidos cocidos, sobresaen o xamón e o pavo cocido e as salchichas.

    Unha alternativa sería deixar o xamón a remollo horas antes do seu cociñado en diversas receitas, de forma que se dilúa parte do sal que contén. Para o resto de embutidos, polas súas características nutricionais de abundancia de graxa, colesterol e sal, aconséllase un consumo esporádico, polo que non cabe incluílos nos bocadillos cada semana. Os bocadillos de atún, sardiñas en lata, queixo fresco, vexetais ou alternativas enerxéticas ao bocadillo, como o pan de muesli ou un anaco de pan con froitas desecadas e froitos secos, son ideas sas.

  • 2. Pans especiais. O pan branco, seguido do de molde branco e o tostado, son os alimentos máis problemáticos deste grupo. No entanto, a través do acordo entre a AECOSAN e o sector da panadaría, en catro anos (2005-2009) conseguiuse reducir de forma progresiva a porcentaxe de sal utilizado na elaboración de pan. O pan actual ten un 25,9% menos de sal que hai uns anos.

  • 3. Queixos. De todos os lácteos, os queixos son os alimentos máis salgados, entre eles o manchego, o fundido e os queixos frescos, o tres máis consumidos. Consciente desta información, o consumidor debe entender que o queixo, pola súa particularidade nutritiva (ademais de sodio, ten moita graxa e colesterol, sobre todo os máis curados), é un alimento “capricho” para degustar en ocasións e en pequena cantidade, non a diario.

  • 4. Pratos preparados. As comidas preparadas conxeladas destacan sobre o resto en achegue de sodio á dieta. Unha boa planificación dos menús semanais permitirá improvisar menos con comidas preparadas e cociñar en casa máis cantidade, conxelar o sobrante e descongelar a medida que se necesite.

Outros alimentos salgados

Img cali1

Outros alimentos habituais que tamén supoñen un achegue extra de sodio á dieta son as carnes frescas, as sopas e cremas, as salsas e a pastelería.

O maior problema para as carnes é o sal engadido como condimento, polo que os consellos ao consumidor deberán ir encamiñados a ensinar a cociñar con menos sal, como pode ser facer un bo uso dos sazonadores de especias.

Con respecto ás salsas preparadas, a facilidade de limpeza, preparación previa e rapidez de cociñado das hortalizas e verduras de tempada permite elaborar un rehogado que sirva de base para facer ricas salsas vexetais, sen necesidade de aderezos grasos e salgados, como natas e queixos. O receitario de EROSKI CONSUMER propón decenas de pratos caseiros sinxelos, rápidos e sans de cremas, sopas e salsas.

Menos sal: “Plan Cóidache máis”

Coa mensaxe clara e directa “consuma menos sodio”, o Departamento de Saúde estadounidense quere concienciar á poboación do verdadeiro problema que supón comer a diario determinados alimentos.

En España, o Ministerio de Sanidade e Política Social puxo en marcha en 2011 a campaña “Plan Cóidache máis que,” ademais de consellos para reducir o consumo diario de sal e ideas para prescindir deste condimento nas receitas, inclúe unha ferramenta que “suma” de maneira orientativa a cantidade de sal que se consome a diario segundo a elección de alimentos que se faga.

A inxesta de sal da poboación española duplica a cantidade recomendada

Esta iniciativa xorde tras coñecer os resultados do estudo sobre a inxesta de sal da poboación española, que duplica a cantidade recomendada pola OMS de cinco gramos diarios. A partir desa sondaxe, coñecéronse as fontes de sodio e púidose identificar cales son os alimentos de consumo cotián que maior problema expoñen polo seu elevado contido en sal. Do 100% do sodio inxerido, o 72% procede dos alimentos procesados (a industria ten un labor importante no seu compromiso por elaborar alimentos máis sans, menos salgados); o 20%, do sal engadido (o consumidor debe prescindir ou reducir o uso do sal e aprender alternativas para dar sabor aos alimentos); e tan só o 8% do sodio procede dos alimentos naturais, non procesados.

Etiquetas:

Dieta sal

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións