Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

O cinco alimentos cotiáns con máis azucre

As marmeladas ou algúns cereais de almorzo atópanse entre o cinco alimentos de consumo frecuente con máis azucre

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Mércores, 22deAgostode2012
Img mermelada desayuno hd Imaxe: duskbabe

Desde o almorzo ata a cea, cada vez son máis frecuentes os alimentos azucarados. O azucre, como o sal, as graxas saturadas ou as graxas trans, é un nutriente conflitivo que esixe melloras nas políticas de regulación alimentaria, nas recomendacións cara a un menor consumo ou un consumo responsable. Identificar os alimentos con maior contido destes nutrientes que se inxeren cada día, como os alimentos cotiáns con máis sal, é fundamental para saber se a dieta que se segue é sa ou insana e tomar conciencia de que os excesos alimentarios páganse con enfermidades crónicas. A continuación, enuméranse o cinco alimentos cotiáns con máis azucre e proponse alternativas saudables para cada un deles.

Img mermelada desayuno 01
Imaxe: duskbabe

Alimentos con máis azucre e alternativas saudables

En 2003, a Organización Mundial da Saúde (OMS) recomendou non exceder o 10% da nosa inxesta enerxética a partir de azucres. Nunha dieta isocalórica, de 2.000-2.200 kilocalorías, supón tomar entre 200 e 220 Kcal respecto do total do valor enerxético. Isto equivale a uns 50 gramos de azucres de consumo diario, aínda que a cifra está condicionada polo sexo, a situación particular e as esixencias físicas e enerxéticas individuais: a maior desgaste físico, maior é a “permisión” na inxesta de azucres. Iso si, non é tanto que se permita un maior consumo de lambetadas, pastelería e demais produtos azucarados que forman parte do vértice da Pirámide da Alimentación Saudable, senón máis ben que se inclúan alimentos doces por natureza -como froitas, froitas desecadas ou mel- ou alimentos azucarados máis sans -como as marmeladas-.

  • 1. Cereais de almorzo. A ración de 30 gramos dalgunhas marcas de cereais (os máis azucarados) proporciona ata 13 gramos de azucres, o que pode supor ata o 26% do azucre máximo que a persoa require para todo o día. A esta cantidade habería que sumar o azucre ou o cacao que ás veces se engade ao leite e demais alimentos doces que forman parte habitual do almorzo ou se toman ao longo do día. A adición de azucres (azucre, jarabe de glicosa, fructosa, chocolate ou mel) aos cereais de almorzo fainos máis saborosos e crujientes á conta de reducir a calidade nutricional, ata o punto de considerar a estes produtos como un doce prescindible para un consumo diario.

    • Alternativas: ler a etiquetaxe, comparar distintas marcas e elixir sobre todo os cereais ao natural, que son os máis sans ou, polo menos, os menos azucarados.
  • 2. Cacao soluble. É unha mestura de azucre e po de cacao desgrasado, xunto con outros constituíntes que imprimen a diferenza entre unhas marcas e outras (fariñas, féculas, lactosa, aceites vexetais…). O equivalente en contido en azucres é moi próximo ao propio azucre, ao ser leste o ingrediente principal. Por cada ración de 20 gramos de cacao tómanse uns 14 gramos de azucres (case dous sobres). O feito de ser un produto moi azucarado explica que non sexa necesario nin san engadir máis azucre á mestura con leite, co fin de non adoitar ao padal a un gusto doce moi pronunciado, nin depender destes sabores tan esaxerados. Ao conter tan pouco cacao, este produto non destaca polas virtudes deste alimento. En realidade, é un produto doce e enerxético que se encadra no vértice da Pirámide da Alimentación Saudable, polo que se aconsella un consumo moderado tanto en frecuencia como en cantidade.

    • Alternativas: a fariña de algarroba preséntase como un substituto natural ao cacao. A mestura con leite ou auga adquire o mesmo cor escura, aínda que o sabor non é tan doce. Ten un sabor amargo moi lixeiro, nada molesto. Outra opción é engadir ao leite os coñecidos “cafés de cereais“, produtos sucedáneos do café que, pola súa ausencia de cafeína, poden ser ben tolerados e admitidos polos nenos.
  • 3. Cremas de cacao para untar. A mensaxe que anuncia “leite, cacao, abelás e azucre” no contido dunha coñecida crema de cacao difire da fórmula orixinal, en canto á orde de ingredientes. Son o propio azucre ou outros derivados (jarabe de glicosa, fructosa ou jarabe de fructosa) os primeiros ingredientes da lista e, por tanto, os compoñentes máis abundantes da fórmula e os que determinan en gran medida o valor enerxético e nutricional do produto. Ao ser un alimento azucarado, débese contemplar como un doce. Por tanto, non se xustifica que forme parte da alimentación diaria nin de pequenos nin de maiores.

    • Alternativas: un anaco de chocolate que conteña dun 70% a un 85% de cacao tamén ten o seu punto azucarado, pero non tan esaxerado, e pode ser substituto destas cremas. É posible elaborar unha crema de cacao e abelás caseira máis auténtica, con moito máis sabor a abelás e moita menos cantidade de azucre.
  • 4. Marmeladas. A elaboración dunha marmelada é sinxela, tanto no seu proceso como na composición de ingredientes: froita, azucre, un elemento acedo como conservante e auga. A marmelada faise cun contido mínimo de froita -enteira, troceada ou triturada- do 30%, aínda que o azucre nas marmeladas orixinais é imprescindible, por ser un elemento conservante. O costume que se teña para comer marmelada e a cantidade que se tome determinará se este produto achega moitos azucres á dieta diaria.

    • Alternativas: hai marmeladas moi naturais que conteñen ata un 70%-80% de froita (80 gramos de froita por cada 100 gramos de produto) e o resto é azucre. Unha vez abertas, o seu tempo de conservación é menor, ao ter menos cantidade de azucre como conservante. Este é o único inconveniente. A vantaxe deste tipo de marmeladas máis naturais é que se asemellan a un puré espeso de froita para untar. Nalgunhas marmeladas, o azucre substitúese por fructosa, pero a efectos calóricos, este valor non cambia.
  • 5. Bebidas: refrescos, zumes e bebidas para deportistas. Aínda que a auga é o elemento máis abundante das bebidas, o azucre figura a miúdo entre os primeiros ingredientes e fixa o seu valor enerxético. Os refrescos adoitan ser os máis azucarados. Unha lata de refresco contén o equivalente a tres sobres de azucre, do mesmo xeito que as bebidas de sabor menos doce, como as tónicas. As bebidas para deportistas experimentan un auxe importante entre toda a poboación e, en particular, entre os nenos que practican algún deporte. Con todo, o alto contido en azucres destas bebidas non as fai recomendables para os pequenos, xa que se teñen que considerar como un refresco máis e, por tanto, un doce. Comprobouse que tomar este tipo de bebidas azucaradas entre horas é un hábito insano que predispone á ganancia de peso, entre outros trastornos de saúde.

    • Alternativas: a auga , os refrescos caseiros (como limonadas ou naranjadas), as infusións e os zumes naturais de todo tipo e variedade son mellores alternativas e máis sas que as versións lixeiro destas bebidas industriais.

Alimentos que son puro azucre... ou case

O abuso de doces predispone á obesidade, a diabetes, a carie e os problemas cardiovasculares

Hai alimentos que son puro azucre… ou case. O azucre de mesa de cana ou de remolacha azucreira, branca ou morena, apenas ten diferenzas na súa composición, salvo en certos minerais e oligoelementos, máis abundantes no azucre moreno se se tomase en elevada cantidade, algo insano e inxustificado.

As chucherías e todo tipo de lambetadas e caramelos están formados por unha mestura de azucres e abundantes aditivos colorantes. Consumir lambetadas con frecuencia ou en gran cantidade é un costume insana que propicia malas dixestións e hinchazón abdominal, alteración na flora intestinal, maior propensión ás diarreas ou ao estreñimiento e ás infeccións de fungos, bacterias e parásitos que, á súa vez, xeran unha maior ansiedade por inxerir azucres.

A ampla gama de chocolates e produtos que o conteñen (bombóns, trufas, xeados, cremas…) esconden un alto contido en azucre. Na súa maioría, é o elemento máis abundante, moito máis que o cacao que lles dá cor, aroma e sabor. O abuso de doces predispone, ademais, á obesidade, a diabetes, a carie e os problemas cardiovasculares.

Etiquetas:

azucre calorías

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións