Artigo traducido por un sistema de tradución automática. Máis información aquí.

O consumo de acedos grasos esenciais

Estes compostos teñen no organismo una acción antitrombótica e dilatadora dos vasos sanguíneos
Por maitezudaire 26 de Marzo de 2004
Img frutos secos

O organismo necesita máis de 40 nutrientes cada día paira regular o metabolismo. Algúns deles son esenciais, como certas vitaminas, todos os minerais, determinados aminoácidos e ácidos grasos. O organismo non pode producilos a partir doutros compostos químicos e é necesario o seu achegue diario a través da dieta. Por este motivo, é fundamental coidar a alimentación.

Os acedos grasos esenciais son fundamentais paira o mantemento das membranas celulares, a absorción e transporte das vitaminas liposolubles (A, D, E e K) e paira producir sustancias de gran importancia funcional como as prostaglandinas. Entre outras propiedades, estas impiden a formación de sustancias inflamatorias, teñen acción vasodilatadora, regulan a liberación e acción dos neurotransmisores (mensaxeiros químicos), inhiben a formación de coágulos, contribúen a reducir os niveis de colesterol plasmáticos e regulan os efectos das hormonas femininas.

Os ácidos grasos esenciais son o linoleico e linolénico. Una vez no organismo, pódense converter en ácidos grasos poliinsaturados, como o ácido araquidónico, ácido eicosapentanoico (EPA) e ácido docosahexanoico (DHA). Os ácidos grasos dos alimentos diferéncianse no número de átomos de carbono (de cadea curta, media ou longa) e o grao de saturación (saturados ou insaturados). Están determinados pola presenza ou non de dobres enlaces na súa estrutura, o que condiciona ademais os seus efectos sobre a saúde.

Ácidos grasos saturados (sen dobres enlaces)

H
H
H
H
H
I
I
I
I
I
H
C
C
C
C
C
COOH
I
I
I
I
I
H
H
H
H
H

Ácidos grasos monoinsaturados (hai un dobre enlace)

H
H
H
H
H
I
I
I
I
I
H
C
C
=
C
C
C
COOH
I
I
I
H
H
H

Ácidos grasos poliinsaturados (hai dous ou máis dobres enlaces)

H
H
H
H
H
I
I
I
I
I
H
C
C
=
C
C
=
C
COOH
I
H

Selección de alimentos

Son fonte de ácidos grasos esenciais os aceites de sementes, os froitos secos grasos ou oleaginosos e os cereais de grans enteiro, entre outros

Ao tratarse de graxas poliinsaturadas, o seu consumo contribúe a reducir os niveis de colesterol total e triglicéridos no organismo, á vez que destacan por unha acción antitrombótica e dilatadora dos vasos sanguíneos.

Son fonte de ácidos grasos esenciais, tanto linoleico como linolénico, os aceites de sementes (girasol, millo, soia), as margarinas 100% vexetais, os froitos secos grasos ou oleaginosos (noces, améndoas, avellanas, etc.), os cereais de grans enteiro, a soia e o aceite de fígado de bacallau. Os complementos dietéticos ricos nestes compostos son o aceite de onagra, o de borraja e o xerme de trigo.

Risco de déficit

As persoas que por diferentes motivos de saúde requiren una dieta moi baixa en graxas son máis propensas a ter deficiencia de ácidos grasos esenciais. Este é o caso de quen padecen litiasis biliar ou certas enfermidades metabólicas e quen sofren trastornos gastrointestinales que lles impiden una adecuada dixestión ou aproveitamento dos nutrientes dos alimentos.

Nos enfermos de celiaquía, nas súas etapas iniciais ou nos momentos de brote, rexístrase, en xeral, una intolerancia transitoria á graxa, así como nas enfermidades inflamatorias de intestino (colitis ulcerosa e enfermidade de Crohn), entre outras.

ENRIQUECER A DIETA

Img semillas

O consumo variado destes alimentos garante o achegue seguro de nutrientes. De aí a importancia de optar por receitas que contemplen estes alimentos. O xerme de trigo pódese tomar en estado natural, en zumes, en iogures ou como ingrediente paira elaborar galletas. Cos froitos secos pódense elaborar deliciosas receitas como o sopapo de froitos secos, galletas ou unhas saborosas hamburguesas. Pódense mesturar con todo tipo de alimentos, desde iogures até arroz, cuscús, mijo, ensaladas ou pasta.