Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

O día trampa na dieta

A moda de saltarse a dieta durante un día para retomala con máis motivación gaña seguidores, aínda que non é eficaz para adelgazar nin está recomendada

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Mércores, 14deMaiode2014
img_dia trampa hd

Empezar unha dieta para adelgazar é aceptar un compromiso. En ocasións, é o médico quen pauta a necesidade de perder peso para gañar saúde, pero outras veces é a propia persoa quen decide mellorar o seu benestar. Para lograr o éxito, que non é fácil, o apropiado é acudir a un profesional, un dietista-nutricionista colexiado. Dado que moitas veces non se fai, é conveniente -e moi necesario- destruír mitos e malos consellos, esas mentiras elevadas a categoría de verdade científica. Un deles, que está a tomar forza esta primavera, é o que sostén que saltarse a dieta un día, polo menos nunha comida, fortalece as posibilidades de continuar co réxime despois e perder peso. Chámase, de forma coloquial, o “día trampa” na dieta. Neste artigo analízase esta proposta e exponse as súas consecuencias.

Img dia trampa
Imaxe: Nikolas Moya

As dietas e as trampas ao solitario

Perder peso non é fácil, pero é posible. Para logralo hai que cambiar os hábitos, pero non hai que deixar para comer. E iso require esforzos; é necesario ser rigoroso. Todo isto xa se sabe. Pero cando se trata de adelgazar, moitas persoas moi sensatas están dispostas a facer un oco ao menos obvio ou o máis extravagante, como facerse trampas ao solitario, ou devandito doutro xeito, saltarse a dieta para seguir a dieta.

A Asociación Americana de Dietistas considera que o día trampa, como concepto, é falso e que nos afasta dunha boa dieta

Pero para perder peso, nun réxime de adelgazamento as regras son as que son para conseguir un obxectivo. Estas regras poden ser modificadas e adaptadas no transcurso do proceso; de feito, unha dieta ben pautada é unha dieta particular e non extrapolable a outra persoa, xa que atende á resposta do seu organismo, do seu benestar, da súa eficacia, das súas circunstancias (tempos, habilidades culinarias, ritmo de exercicio, vida social…) e do seu estado de ánimo. Pero neste proceso non ten cabida pór como norma deixar de lado as pautas nutricionais, nin por un día, nin por un momento.

Á marxe de que un dos obxectivos principais que se buscan cunha dieta de adelgazamento é aprender a comer, apartarse do correcto para poder soportalo é, sen dúbida, incoherente. Ter que recorrer a este “día trampa” é unha evidencia de que a dieta non está a ser boa. É máis, a necesidade de abandonala é un sinal de alerta. Trátase dunha dieta de adelgazamento, non de levar unha dieta equilibrada, consciente e saudable na que un decide darse un capricho, incluso sabendo que está a incumprir o propósito de non engordar.

Na dieta, para perder peso hai que ser rigoroso. Con todo, ese rigor non implica monotonía, nin moito menos pasar fame. A isto súmaselle lograr controlar a ansiedade, abandonar malos costumes e aprender a comer ben. E, ademais, está a orde de practicar exercicio de maneira habitual para romper coa vida sedentaria. Moitas cousas e ningunha simple, pero todas posibles.

Dietas: a fame e a ansiedade

A escusa do día tramposo, ou o engano circunstancial, ten dous vértices: deixar de pasar fame e evitar a ansiedade. Para o primeiro habería que distinguir se o que sente é fame ou apetito; é dicir, se é a desatención dunha necesidade fisiológica ou o abandono de darse pracer coa gastronomía. No primeiro caso, non hai dúbida: é necesario pór remedio revisando a dieta, e para iso está o nutricionista. No segundo, se é apetito, é importante ser honesto e non querer facerse trampas. E é que no outro vértice está a ansiedade. Adelgazar pode provocar ansiedade, algo que se debe ter en conta e, se é preciso, combater de maneira paralela. En calquera caso, é necesario lembrar que esta ansiedade non se vence por facer trampas un día.

Dietas para adelgazar: mentira contra verdade

A Asociación Americana de Dietistas (ADA), alertada pola proliferación de mitos nutricionais, decidiu condensar nun enunciado de “verdade ou mentira” algunhas regras que promoven modos malsanos e frustrantes para a perda de peso. Non admiten a idea de que o día trampa teña sentido; insisten en que, como concepto, é falso, e que nos afasta dunha boa dieta:

  • “Se como un alimento ou un menú fóra da dieta, mellor abandono”. Mentira. Un erro non descarrilla o plan de adelgazamento, retárdao, pero non frea tanto a perda de peso como o hábito e a aprendizaxe que leva parella a dieta.
  • “Ou o fago todo ou non fago nada”. Mentira. Ao final de semana, cando se suba ao peso, o cómputo da perda será o resultado dos novos hábitos alimentarios e de exercicio.
  • “Elixo graxa porque enche máis”. Mentira. Aínda que a graxa tarda máis tempo en ser dixerida, non quita máis a fame. As verduras e as froitas enchen máis, así como os cereais integrais.
  • “Fóra o pan, é o que máis engorda”. Mentira. Na medida xusta que indique a dieta de adelgazamento, o pan engorda e nutre como outro alimento co mesmo número de calorías.
  • “Non aos hidratos, son malos”. Mentira. Nesta segunda década do século tocoulles aos carbohidratos cargar co peso da prohibición, ata o punto de que se prescinde dunha guarnición de arroz e elíxese unha porción de queixo para limitar calorías.
  • Lixeiro ou baixos en graxas son aliados”. Mentira. Trátase de limitar a cantidade e aumentar de heteroxeneidade de todos os alimentos, non de aumentar os baixos en graxa que gustan.
  • “A maior restrición máis peso pérdese”. Mentira. Os estudos demostran que as dietas restritivas son moito máis susceptibles de ser abandonadas. As dietas de adelgazamento teñen que axudar a vivir, e conquistar e convencer a quen a realiza, e iso só lógrase se é satisfactoria.

Día Internacional Sen Dietas

Desde 1909, fai xa máis dun século, o 6 de xullo celébrase o Día Internacional Sen Dietas (Non Diet Day). O concepto xurdiu cando a feminista británica Mary Evans Young decidiu loitar contra a industria de produtos dietéticos e alertar ao mundo sobre os perigos de a anorexia nerviosa e outras desordes alimenticias. Tamén consiste nunha xornada que quere pór de manifesto a necesidade de combater os falsos mitos ligados á alimentación, como o que anima a facerse trampas unha xornada para aguantar a dieta.

Este Día Internacional quere chegar máis aló e aproveitar a xornada para denunciar:

  • A idea única de beleza corporal, como denuncia Rosa María Raich, doutora en Psicoloxía e catedrática da UAB.
  • A discriminación por razón de peso; erradicar a gordofobia (obesophobia) e contemplar que un obeso pode estar san, tal e como desvela a ciencia.
  • Resaltar a ineficacia de moitos produtos de adelgazamento e a fraude das dietas comerciais e non sanitarias (isto é, as “dietas milagre”).
  • A necesidade de lembrar ás persoas vítimas de desordes alimenticias e de cirurxías para perder peso: liposucción, abdominoplastia e cirurxía bariátrica (mortas ou enfermas).

Etiquetas:

adelgazar Dieta

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións