Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación > Aprender a comer ben > Alimentación alternativa

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

O gomasio como condimento nutritivo

Esta mestura de sementes de sésamo e sal mariño convértese nun condimento saboroso e remineralizante en ensaladas, verduras, cereais e legumes

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Luns, 02deXullode2001
Img gomasio Imaxe: Wikimedia

O gomasio, tamén coñecido como sal de sésamo, constitúe un excelente condimento paira usar de forma cotiá na cociña. Serve paira salgar os alimentos, aos que tamén achega un delicioso sabor a froito seco e enriquéceos en minerais, acedos grasos insaturados cardiosaludables, lecitina, vitaminas e proteínas. As sementes de sésamo conteñen un 20% de proteína, una cantidade semellante ao resto de froitos secos, e máis calcio que o leite a igualdade de peso (150 mg fronte a 115-120 mg). En proporción, a súa achegue enerxético é moi superior, xa que un 50% do seu contido é graxa, sobre todo, insaturada.

Condimento remineralizante

Img
Imaxe: Wikimedia

A natureza proporciona ás sementes de sésamo una cantidade relevante de antioxidante, a vitamina E (2,3 mg/100 g), que actúa como conservante na semente ao evitar que a graxa se oxide e adquira un sabor rancio. Ademais, o gomasio é un concentrado de máis nutrientes reguladores, como o ácido fólico (96 microgramos/100 g), a niacina ou B3 (4,5 mg/100 g), o potasio (450 mg/100 g), o magnesio (350 mg/100 g), o fósforo (620 mg/100 g) e o ferro (9 mg/100 g). Ao ter un tamaño tan pequeno e ser difícil de masticar, recoméndase machucalas nun morteiro antes de consumir e aproveitar así mellor os seus valiosos compoñentes nutritivos.

A mestura das sementes de sésamo tostado con sal mariño dá lugar ao gomasio. O proceso de tostado facilita a conversión do composto químico sesamolín en sesamol. Este último é un antioxidante potente, un aspecto que lle confire o interese nutricional. Ademais, a concentración de minerais do sésamo fai do gomasio un condimento remineralizante. Por iso, o costume de engadir unhas cucharaditas ás ensaladas, as verduras, as cremas vexetais, as sopas e os pratos de cereais é una boa idea paira achegar calcio á dieta. Máis aínda si non se ten costume de tomar leite e derivados.

Do sabor ao nutritivo e saudable

As distintas civilizacións usaron sempre as sementes como fonte de enerxía e de nutrientes. En canto ás sementes de sésamo, coñecidas tamén co nome de ajonjolí, foron os árabes quen as introduciron na península ibérica. A importancia que se lles outorgou na historia confírmase pola análise científica das súas propiedades:

  • O gomasio é un bo achegue complementario de proteínas. A súa combinación con cereais aumenta o valor biolóxico destas, tal e como sucede ao untar o pan con tahini ou ao engadir gomasio ás ensaladas de pasta, arroz ou vexetais si cómese pan na comida.

  • É fácil de dixerir, a condición de que a cantidade que se consuma non sexa excesiva, posto que é un condimento concentrado de graxas.

  • Axuda a ter una boa circulación sanguínea xa que proporciona ao organismo acedos grasos insaturados cardiosaludables.

  • É un condimento remineralizante pola súa concentración de sales, en particular, polo calcio.

  • Axuda a regular o tránsito intestinal porque achega fibra, nutriente con funcións laxantes.

Co sésamo elabóranse outros produtos saborosos e nutritivos como o tahini, una pasta untuosa e graxa moi enerxética, e o aceite. O contido do aceite en sesamol, un composto antioxidante natural, fai que este sexa máis estable á oxidación e, por tanto, de maior calidade culinaria e nutricional que o resto de aceites de sementes (girasol, millo, soia) paira o seu uso en quente.

ELABORACIÓN CASEIRA

A preparación das sementes de sésamo en casa é sinxela e rápida. É máis apropiado compralas crúas (naturais), limpalas paira eliminar as impurezas que poidan ter e tostalas lixeiramente antes de consumilas. Paira limpalas, se esparcen nun prato, retíranse os restos de arenilla ou pequenas pedras e pásanse por auga nun colador paira eliminar o po. A continuación, se escurren e se esparcen paira tostalas na bandexa do forno ou nunha tixola, onde resulta máis fácil controlar o grao de toste. Hai que quentar a tixola sen aceite, engadir as sementes e remover de forma constante para que non se queimen.

Deste xeito, tóstanse aos poucos minutos, aínda que se sabe que están no seu punto cando se esmagan sen dificultade cunha presión mínima dos dedos e adquiriron un lixeiro ton marrón. Logo déixanse arrefriar durante un breve espazo de tempo e mestúranse con sal mariño en cantidades variables, segundo deséxese o condimento máis ou menos salgado. En xeral, agrégase una cucharada de sal por cada 10-15 cucharadas de sementes tostadas. Por último, machúcanse no morteiro (hai utensilios especiais paira realizar esta operación) ata que o sal imprégnese ben coas sementes. O resultado é o gomasio, que debe gardarse nun frasco hermético en perfectas condicións durante unha ou dúas semanas.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións