Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

O impacto de tres madalenas

Un estudo feito con madalenas mostra como poden facer gañar peso e como inflúen as súas graxas no risco cardiovascular

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Venres, 27 de Febreiro de 2015
img_muffins hd

Un estudo valorou que lles sucede aos mozos sans se engaden cada día, á súa dieta habitual, tres madalenas con máis ou menos graxas saturadas. As madalenas con máis graxas saturadas elevaron de forma considerable os niveis do chamado “colesterol malo”, algo que non sucedeu coas elaboradas con graxas insaturadas. Con todo, ambos os tipos de madalenas aumentaron determinados marcadores do risco cardiovascular e fixeron gañar peso aos voluntarios. No seguinte artigo repásanse os principais achados desta investigación.

Imaxe: Iuliia

Graxas saturadas e risco cardiovascular

O risco cardiovascular pódese modular coa dieta. Un estudo, publicado en outubro de 2014 na revista oficial da Asociación Americana do Corazón, observou que é máis desaconsejable gañar peso a base de engadir graxas saturadas que facelo a partir de graxas insaturadas. Aínda que é unha investigación pequena e de curta duración, súmase á ampla literatura científica que suxire que unha dieta rica en graxas saturadas pode incrementar o risco cardiovascular.

Imaxe: CONSUMER EROSKI

No estudo, 39 voluntarios sans e cun peso normal, que roldaban os 27 anos de idade, engadiron tres madalenas á súa dieta habitual durante sete semanas, co obxectivo de incrementar o seu peso nun 3%. Cada madalena contiña 240 kilocalorías, algo menos das 290 kilocalorías que achega unha unidade grande de madalena de pastelaría, segundo a Táboa de Composición de Alimentos do CESNID, coordinada polo doutor Andreu Farran-Codina.

Todas as madalenas da investigación tiñan o mesmo sabor, aspecto, textura e aroma, así como as mesmas calorías e azucres. Pero non todas eran iguais: algunhas se elaboraron con aceite de girasol (con predominio de graxas insaturadas), mentres que outras contiñan aceite de palma, rico en graxas saturadas. Ningún dos dous aceites era hidrogenado. Así pois, sen sabelo, un grupo de individuos tomou muffins (un tipo de biscoitos similares ás madalenas) con moitas graxas saturadas, mentres o outro grupo inxeriu madalenas cunha alta porcentaxe de graxas insaturadas. Se durante o estudo os voluntarios gañaban máis ou menos peso do previsto, retirábase ou engadía unha madalena (sempre sen variar a súa dieta habitual ou os seus niveis de actividade física), para que a ganancia de peso fose similar en ambos os grupos.

Tipos de graxa, colesterol e peso corporal: os resultados

Ademais do incremento de peso, en todos os voluntarios aumentou a resistencia á insulina, un marcador do risco de padecer diabetes tipo 2 anos máis tarde. No entanto, os individuos que comeron as madalenas elaboradas con graxas saturadas presentaron peores marcadores do risco cardiovascular (como os niveis de colesterol LDL).

Imaxe: CONSUMER EROSKI

En palabras do investigador principal, o doutor Ulf Risérus (da Universidade de Uppsala, Suecia), este estudo podería explicar por que algunhas persoas con sobrepeso son máis proclives que outras a ter diabetes tipo 2 ou enfermidades cardiovasculares a longo prazo. Así, dous individuos con exceso de peso diferirían no seu risco de padecer enfermidades crónicas non só en función do seu peso senón tamén segundo o seu patrón de alimentación. Nas conclusións da investigación apúntase que “o tipo de graxa dietética parece ser importante durante o incremento de peso”.

O estudo serve para mostrar como unha cantidade moderada de produtos saborosos pero superfluos (como as madalenas, pero tamén calquera outro comestible rico en graxas e azucres, como pastelería, xeados ou aperitivos) é capaz, mesmo a curto prazo, de aumentar o risco de padecer enfermidades crónicas e de facer gañar peso.

É importante ter en conta, tal e como explica o pediatra Carlos Casabona no seu libro ‘Ti elixes o que comes’, que na nosa sociedade existe “un problema semántico ou de interpretación subxectiva da frase ‘de cando en vez'”. Así, moitas persoas pensan que toman de forma ocasional alimentos superfluos, cando en realidade o fan case todos os días. No citado libro lese que se se suma o número de días ao ano nos que se celebra algo ou se come fóra de casa, resulta que “a cuarta parte do ano (tres meses seguidos) estamos a comer máis cantidade de comida, máis sal, máis azucre e máis graxas, por motivos sociais ou lúdicos”.

Os autores do estudo comentado no presente artigo coinciden coa reflexión anterior, xa que indican que unha gran parte da poboación consome máis enerxía da que necesita.
Convén, pois, acougar o apetito a base de alimentos saudables, sen esquecerse da importancia crucial de fuxir do sedentarismo.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións