Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

O inxustificado odio cara á froita e o seu azucre

O azucre presente de maneira natural nas froitas enteiras non supón un problema para a saúde

img_injustificado odio fruta hd

Na actualidade, vívese un momento de gran concienciación sobre o azucre e os seus efectos na saúde. Sen dúbida, isto foi un gran avance para a nutrición porque, durante moito tempo, a mensaxe centrouse sobre o prexudiciais que eran as “graxas”, todo iso de maneira inxustificada. Agora préstase máis atención ao azucre, a súa presenza nos alimentos e a súa repercusión no estado de saúde das persoas. No entanto, dentro desta onda de cuestionamiento do azucre, moitos produtos recibiron unha crítica inxustificada. É o caso das froitas, como se expón a continuación.

Img injustificado odio fruta
Imaxe: stetsik

O azucre (libre) como factor de risco de enfermidades

Desde hai décadas sábese que o azucre ten efectos sobre a saúde. De feito, despunta como un dos factores dietéticos que predispone á aparición de certas enfermidades como caries, sobrepeso, obesidade e as súas consecuencias metabólicas asociadas.

Cando se fala de “os efectos do azucre”, sempre se refire ao azucre libre, nunca ao que está presente nos alimentos de forma orixinal. Dentro do impacto que ten para a saúde pública, é moi destacable o que xeran as bebidas azucaradas.

Azucre libre, engadido e intrínseco, cal é a diferenza?

Aínda se confunden os termos azucre libre, azucre engadido e azucre intrínseco, de modo que a continuación defínense para aclarar en que se diferencian estes tipos de azucre.

  • Azucre intrínseco. É o azucre presente naturalmente nos alimentos que aínda conservan o seu matriz, como o que se atope dentro dunha laranxa ou dunha xudía verde. O seu consumo non presenta problemas para a saúde, posto que a inxesta de froitas e verduras é por completo saudable. O azucre intrínseco non se considera azucre libre.
  • Azucre engadido. Este azucre engádese de maneira extra a un alimento que non o tiña antes. Por exemplo, os produtos procesados como pastelería, galletas, doces, sobremesas, comidas preparadas ou refrescos. Todo azucre engadido considérase libre.
  • Azucre libre. É o termo que ocasiona máis malentendidos. Áchase en disolución dentro do alimento e pode ter dúas procedencias:

    • Azucre libre engadido.
    • Azucre libre orixinal do alimento. Estaba presente no alimento na súa orixe (laranxa), pero que se liberou. Isto ocorre, por exemplo, cando se espreme ou licua a froita. Este caso é o que dá lugar a tantas confusións, dado que un zume ten azucre libre, pero non azucre engadido. De feito, non está permitido engadir azucre aos zumes.

En ningún caso pódese meter no mesmo saco aos zumes e ás froitas e verduras. O feito de que as froitas e as verduras teñan azucres naturalmente presentes na súa composición non as converte nun grupo alimentario a limitar. Todo o contrario, o seu consumo é un factor de prevención de enfermidades e, a día de hoxe, constitúe un dos grupos principais a promover. É unha prioridade e unha estratexia global fomentar a inxesta de froitas e verduras. Isto queda reflectido con claridade no documento da Organización Mundial da Saúde (OMS), onde se explica que as recomendacións de reducir azucre libre non aluden a froitas e verduras.

Non confundir froita con zume

Ao falar de froita e verdura, referímonos a froitas e verduras frescas e enteiras; non entran os subproductos que un día foron froita e verdura, do mesmo xeito que o azucre provén da remolacha, e non por iso é equiparable a consumir remolacha fresca.

Que cousas non son froita ou verdura?

  • Marmeladas
  • Compotas
  • Xeados
  • Batidos
  • Licuados
  • Concentrados
  • Purés
  • Zumes

O posicionamento da OMS é claro: a súa recomendación de limitar os azucres libres tamén fai mención aos zumes de froita. E si, dá igual se o zume é caseiro.

Por suposto, que un alimento sexa ou non saudable depende de moitas outras cousas. Non hai que fixarse só no contido de azucre. Pero non se pode cometer a inxustiza de empezar a limitar a inxesta de froitas e verduras cando son alimentos prioritarios na alimentación.

As persoas que desaconsellan comer froitas e verduras fano desde unha mirada reduccionista que só contempla que “teñen azucre na súa composición”. Pero non se pararon a ler os estudos científicos que avalan e recomendan que cada ración de froitas e verduras prevén enfermidades non transmisibles e, mesmo, podería salvar vidas.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións