Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

O licopeno

Un pigmento vexetal de acción antioxidante que non só se atopa no tomate

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Mércores, 21deMarzode2007

ImgImagen: Licopeno Wikipedia
O licopeno é un pigmento vexetal do grupo dos carotenoides. Esta sustancia é a responsable da cor vermella ou alaranxada que presentan algunhas froitas e verduras. O licopeno pertence ao mesmo grupo que o beta-caroteno, pero sen transformarse en vitamina A. Por este motivo chegouse a pensar que non tiña importancia fisiológica, aínda que moitos estudos demostraron que posúe numerosos beneficios para a saúde.

As fontes do licopeno

Aínda que o tomate é a maior fonte de licopeno, tamén o son outras verduras e froitas que presentan cores intensas como a sandía, a papaya, o albaricoque ou o pomelo rosado.

En referencia ao tomate, o alimento que o concentra en maior cantidade, hai que considerar que existen factores que afectan á súa asimilación no organismo, como a súa madurez, as distintas variedades ou a forma de cociñalo, todos influentes na cantidade e o grao de aproveitamento do licopeno.

O tomate frito é o que mellor actua como antioxidante, xa que asimila moi ben o licopenoDeste xeito, canto máis vermellos e máis maduros están os tomates, maior é o contido neste pigmento. Por exemplo, algunhas variedades, como os tomates «tipo pera», son dez veces máis ricos en licopeno que un tomate de ensalada duns 200 gramos, que contén ao redor de 4 miligramos. Ademais, se os tomates frescos son moi ricos nesta sustancia, aínda o son máis aqueles que foron sometidos á acción da calor. Así, o tomate frito, o ketchup, o tomate asado ou o mollo de tomate obtido a partir de concentrado conteñen licopeno de mellor asimilación que o tomate cru.

De todos eles, é o tomate fritido a forma na que mellor se asimila esta sustancia, xa que ademais da calor hai certa cantidade de graxa, o que fai que o licopeno (soluble en graxa) asimílese mellor. En concreto, a súa presenza no tomate frito é duns 25 miligramos por cada 100 gramos, mentres que no tomate fresco é de ao redor dos 2 miligramos por cada 100.

Os seus beneficios

O licopeno é un carotenoide que actúa como antioxidante, protexendo ás células das alteracións que derivan da tensión oxidativo, é dicir, da acción nociva dos radicais libres.

Os estudos sobre o licopeno céntranse principalmente na súa potencial acción contra o cancro de próstata, aínda que parece ser que tamén podería ter beneficios noutras afeccións da saúde como a hipercolesterolemia e a síndrome de dexeneración macular, a principal causa de cegueira a partir dos 65 anos.

Na actualidade descoñécese o consumo óptimo de licopeno. No entanto, en relación ao cancro de próstata, cantidades de 6,5 miligramos ao día demostráronse efectivas para axudar a reducir o risco.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións