Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

O magnesio, determinante para que os ósos mantéñanse fortes

Unha inxesta adecuada de magnesio é necesaria para a correcta asimilación do calcio dos ósos

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Xoves, 04deMaiode2006

O óso é unha estrutura formada por minerais como o calcio, o fósforo, o magnesio e o flúor. Todos estes, xunto coa acción específica de certas hormonas, dan forma, consistencia e dureza ao esqueleto. As investigacións científicas han evidenciado que o magnesio exerce un papel importante na formación ósea (o 65% do magnesio concéntrase nos ósos), xa que mellora a asimilación do calcio que se inxere a través da dieta. Isto deu pé ao consumo de magnesio a través de diversos complementos dietéticos. En Estados Unidos, as vendas de suplementos con magnesio como ingrediente primario aumentaron máis do 20% durante 2010, un dato que se descoñece entre a poboación española. Á vez, aumenta o interese dos fabricantes de alimentos e de bebidas por agregar este mineral aos seus produtos e promocionar un beneficio engadido.

A deficiencia de magnesio pode causar unha mala absorción de calcio no organismo. Unha inxesta deficiente deste mineral, unida a un exceso de fosfatos (alimentos ricos en fósforo como as carnes ou as verduras, hortalizas e froitas cargadas de fertilizantes), dificulta o metabolismo óseo do calcio. Por iso é polo que, por moito que se inxira a través dos alimentos, se hai deficiencia de magnesio, é difícil que o calcio se aproveite de modo correcto. Por esta razón, é necesario cubrir tamén as necesidades de magnesio.

Magnesio para os ósos e máis

O magnesio ten a función de activar unha encima necesaria para formar óso novo

O magnesio regula a absorción e asimilación do calcio, xa que suprime a acción da paratohormona, hormona que aumenta a resorción ósea e estimula os osteoclastos (células dos ósos) para degradar o óso. A paratohormona libera máis calcio ao torrente sanguíneo co fin de regular o equilibrio de calcio e fósforo no organismo. O magnesio, ademais de suprimir a acción da paratohormona, ten a función de activar unha encima necesaria para formar óso novo. Este mineral tamén inflúe na actividade da vitamina D, necesaria para que o calcio fíxese no óso.

Ante todos estes feitos demostrados desde a evidencia médica e científica, a Autoridade Europea de Seguridade Alimentaria (EFSA) publicou un ditame favorable sobre o magnesio e o mantemento da saúde dos ósos e dentes. Por iso, para facer recomendacións sobre a elección dos alimentos ou dos complementos para a nutrición e a saúde ósea, hase de considerar o papel do magnesio e non só o do calcio, ao que se lle recoñeceu sempre, case de forma exclusiva, tal rol.

Funcións do magnesio

O magnesio demostrou unha acción positiva para outras circunstancias do organismo, como a síntese de proteínas, a redución do cansazo e da fatiga, o equilibrio de electrolitos ou a contracción muscular. Todas estas funcións obtiveron o ditame favorable da Autoridade Europea de Seguridade Alimentaria (EFSA).

  • Magnesio contra o cansazo e a fatiga. Segundo o panel de expertos da EFSA, está establecida unha relación causa-efecto entre a inxesta de magnesio e unha redución do cansazo e a fatiga. Unha dieta rica neste mineral e a toma puntual dun complemento, na forma mellor e máis asimilable, combate a deficiencia de magnesio e os síntomas que a acompañan, como a debilidade muscular.
  • Mantemento da contracción muscular normal. O magnesio intervén na transmisión muscular, no bo funcionamento dos músculos, e desempeña unha función primordial na relaxación muscular. Unha dieta rica en magnesio e un complemento mineral pode resultar un reforzo interesante para os deportistas en plena competición deportiva, co fin de asegurarse unha óptima nutrición para os músculos.
  • Normalidade das funcións psicolóxicas. Numerosos complementos dietéticos de distinta natureza reivindican o seu papel no rendemento mental, entendido como os aspectos das funcións cerebrais e nerviosas que determinan a concentración, a aprendizaxe, a memoria e o razoamento. Unha diminución no status de magnesio está asociada con varios síntomas relacionados con desordes psicolóxicas, como depresión, psicose, irritabilidad ou confusión. O panel de expertos da EFSA confirma a relación causa-efecto entre a inxesta de magnesio e a contribución á normalidade das funcións psicolóxicas.

Os ALIMENTOS IMPRESCINDIBLES

A inxesta dietética de referencia de magnesio para mulleres é de 300 miligramos/día e de 350 para homes. Hai alimentos que non poden faltar na dieta diaria pola súa contribución a suplir as necesidades deste mineral. Non resulta difícil alcanzar estas recomendacións, sempre que na alimentación abunden os alimentos vexetais: froitos secos, froitas desecadas, cereais integrais, legumes e vexetais de folla verde, como espinacas, acelgas, leituga ou berros.

A modo de complemento natural, o fermento de cervexa é o maior concentrado de magnesio, polo que pode servir como complemento da dieta se se engade a ensaladas, verduras, iogures ou zumes.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións