Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

O millo para as ensaladas

Este alimento é rico en hidratos de carbono e minerais como o magnesio, o fósforo e o potasio

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Luns, 27deXullode2009
Img ensalada Imaxe: Lall


O millo é un dos cereais máis consumidos en todo o mundo. A composición do gran varía de forma considerable segundo a súa elaboración e presentación. Desta maneira, o gran de millo cocido contén máis auga e menos calorías que o gran de millo seco e tostado ou frito, típico dos aperitivos salgados. O millo cocido véndese por norma xeral en conserva, aínda que tamén pode adquirirse fresco ou conxelado. É un ingrediente moi común en todo tipo de ensaladas, aínda que hai certa tendencia a pensar que engorda, en parte porque o asocian ao millo seco, tostado ou frito dos produtos de aperitivo salgados. Este temor infundado fai que moitas persoas non o engadan ás súas ensaladas.

O millo pódese adquirir tanto en lata xa cocido como en estado cru en mazorca de millo. Polo xeral, o produto envasado contén maior cantidade de azucres simples. Con todo, hai marcas con menor cantidade de azucre engadido. Por este motivo, convén consultar a etiquetaxe nutricional que aparece nos envases.

As súas propiedades nutritivas

O millo, xunto co arroz, é un ingrediente adecuado para persoas que padecen enfermidade celíaca, xa que carecen de glute

Ao millo en conserva engádeselle auga e azucre, introdúcese en envases apropiados con peche hermético e sométese a un tratamento térmico que garante a súa conservación. Son os hidratos de carbono do propio millo, xunto co azucre engadido, os nutrientes que determinan o valor calórico deste alimento, en concreto ao redor de 100 Kilocalorías por 100 gramos.

Aínda que pode parecer moito, non o é tanto se se ten en conta a cantidade que se engade ás ensaladas que, en moitos casos, ten efecto decorativo. Unha cucharada sopera de millo pesa ao redor de 20 g e achega só 20 Kilocalorías. Ademais, o millo cocido enriquece as ensaladas en variedade de vitaminas que, aínda que non destaquen en cantidade, súmanse ao resto de nutrientes da dieta.

Destacan os carotenoides que dan cor amarela ao gran, como o beta-caroteno ou prol-vitamina A e os folatos, así como os minerais como o magnesio, o fósforo e o potasio, entre os máis relevantes, e o sodio, se leva sal engadido como conservante e saborizante. Ao tratarse dun alimento vexetal, a fibra forma parte do seu valor nutricional, ao redor de 2 g por 100 gramos, que se suma á fibra do resto dos ingredientes da ensalada. Unha boa elección para mellorar o tránsito intestinal e evitar ou corrixir o estreñimiento.

Complemento de ensaladas

O contido en hidratos de carbono do millo fai que sexa un bo complemento de ensaladas, xa que as verduras e hortalizas crúas achegan sobre todo vitaminas e minerais. As proteínas que son necesarias para completar unha comida ou unha cea hanse de obter do segundo prato ou engadindo á ensalada alimentos proteicos tales como atún, queixo, ovo, fiambres e pito, entre outros. Á parte das ensaladas propias de verduras e hortalizas crúas, está a posibilidade de engadir millo a ensaladas de arroz, pasta ou pataca cocida, alimentos ricos en carbohidratos. Tamén pode servir de recurso dietético para aumentar os carbohidratos se non se dispón de pan, pataca, arroz ou algún outro farináceo para completar unha comida.

Hai moitas e variadas receitas nas que o millo cocido é ingrediente elemental que dá sabor e colorido ao prato. O millo cocido pode servir para acompañar a pratos que van desde sopas como a de millo con gambas, ata legumes como os feixóns vermellos guisadas con millo, pasando por pratos de pasta, como a suxestiva ensalada de pasta colorida. Outros exemplos de ensaladas son a ensalada de patacas e millo, a ensalada chinesa con vinagreta tépeda de soia, os
tomates recheos, a ensalada de soia, albaricoques, uvas e millo ou a
ensalada variada con queixo branco.

MILLO COCIDO E SAÚDE

O millo é un ingrediente adecuado para persoas que padecen enfermidade celíaca xa que é, xunto co arroz, un dos cereais que carecen de glute na súa composición. Por outra banda, o consumo de millo hase de entender como un alimento rico en carbohidratos en caso de diabetes. Convén saber que catro cucharadas soperas de millo cocido equivalen a unha rebanada de pan de dous dedos de grosor. O mesmo pódese facer en caso de sobrepeso e obesidade para non incrementar o achegar calórico da dieta.

No mercado hai versións de millo cocido lixeiro. Trátase de millo cocido que se diferencia do tradicional en que se lle engade auga, pero non azucre. Por iso achega algo menos de calorías, unhas 70 Kilocalorías por 100 gramos, aínda que haberá que valorar se é o millo da ensalada o alimento que desvirtúa as calorías da dieta.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións