Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

O neno que non fai deporte

A inactividade favorece a tendencia a gañar quilos e, en nenos con sobrepeso, agrava aínda máis o seu problema de saúde

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Mércores, 11deAbrilde2007

ImgImagen: Zac
Se en algo están de acordo os expertos é que a redución dos niveis de actividade física en nenos e nenas foi un dos detonantes máis relevantes en relación co aumento da prevalencia de sobrepeso e obesidade en España. O sedentarismo infantil ten a súa orixe en motivos moi diversos, e a solución radica no empeño de educadores e familia por transmitir bos hábitos aos máis pequenos. Está claro que as dúas horas de educación física que realizan no colexio non son suficientes. Ademais, se un neno non realiza máis esforzo físico que o da escola, é moi probable que siga sendo sedentario no futuro.

Por que non fai exercicio? Pode ser porque non ten con quen facer deporte, porque as actividades extraescolares non lle deixan tempo libre ou porque ten un sobrepeso que lle limita a súa mobilidade. Quizais é sinxelamente porque non lle gustan as actividades que se lle ofrecen, o que agrava cada vez máis o problema.

Dez craves para mellorar a súa alimentación

Cando o neno é sedentario, convén ter en conta certas recomendacións para evitar que gañe peso. Nin moito menos trátase de realizar restricións ou prohibicións, senón de pór límites ás calorías extra, considerando que se atopa en pleno período de crecemento e desenvolvemento.

  • Snacks: evitar o picoteo entre horas, sobre todo se se trata de alimentos como as patacas de bolsa ou outros aperitivos salgados e fritos que achegan moita enerxía pero que non alimentan. Recoméndase deixar estes alimentos para un consumo ocasional, e non como rutina diaria.

  • Doces: reducir o consumo de lambetadas (gominolas e caramelos), azucre e outros doces. Se se toman de cando en vez non hai ningún inconveniente. O problema é cando se toman como tentempié ou con demasiada frecuencia.

  • Pastelería: reservar a pastelería para ocasións especiais e preferir sempre a repostaría caseira que a pastelería industrial envasada.

  • Refrescos: tomarse un vaso de refresco equivale a inxerir un vaso de auga con 5 ou 6 terrones de azucre. Así, convén que a auga sexa a bebida de elección e que se presente a diario na mesa, deixando os refrescos para ocasións especiais.

  • Comida rápida: pizzas, hamburguesas, bocadillos, etc. Hai que evitar que a comida rápida convértase nun hábito, tanto por motivos de peso como de saúde. Esta comida non é negativa se se toma de cando en vez. Ademais, se non se presenta demasiado a miúdo na súa dieta, o neno gozaraa moito máis.

  • Fibra: os alimentos ricos en fibra como froitas, verduras, legumes e cereais integrais proporcionan unha elevada sensación de saciedade. Se o neno sente cheo coas distintas comidas do día, incluíndo en cada unha a cantidade adecuada destes alimentos, será máis fácil evitar que coma outros entre horas.

  • Almorzo: un almorzo completo componse dun lácteo, un cereal e unha froita, o que contribúe a controlar mellor o peso.

  • Sobremesas: despois de comidas e ceas convén elixir sobremesas lixeiras como iogures ou froita, e só de forma ocasional repostaría ou xeados.

  • Graxas de adición: hai que controlar a cantidade de graxa que se engade ás comidas (aceites, manteiga, nata ou queixos).

  • Distribución das comidas: para evitar picar entre horas e equilibrar a alimentación, é preferible realizar cinco comidas de pouco volume en lugar de tres moi copiosas.

Factores que favorecen o exercicio

A ausencia de exercicio nos nenos non xustifica que se deba adaptar a alimentación á devandita situación dun modo permanente. A clave está en transmitirlles a necesidade de moverse máis e comer mellor. Esíxese, por tanto, introducir aos poucos o hábito do exercicio para que o neno se vaia adoitando a un estilo de vida saudable. Para logralo, é necesario que toda a familia involúcrese, aínda que tamén a escola e a contorna máis próxima do neno xogan un papel fundamental. Se xa desde neno adquire bos hábitos, resultaralle moito máis fácil mantelos no futuro.

A clave está en transmitir ao neno a necesidade dun estilo de vida saudable que inclúa o deporte, involucrando tanto á familia como á escola

Coa primavera comeza o bo tempo, época ideal para que o neno teña unha boa toma de contacto á hora de comezar a introducirlle o hábito do exercicio. Interesa calquera actividade deportiva que supoña certo desgaste físico e que, ao mesmo tempo, ofreza unha satisfacción para o neno. As actividades ao aire libre permiten gozar do deporte en plena natureza. Facer sendeirismo, subir un monte, ir a patinar, andar en bicicleta, xogar cos amigos, practicar natación ou ir aos seus destinos preferidos andando son algunhas das posibilidades.

Hai que evitar custe o que custe situacións que promovan o abandono deste bo hábito. Por exemplo, convén non forzar demasiado ao neno, ademais de coidar a súa alimentación antes da actividade para evitar a fatiga temperá que podería desanimarle (hai que evitar o temido desfalecemento). Bastaría con que o neno tomase un bocadillo, galletas ou froitos secos. Desta maneira, o deporte permite manter as comidas de sempre engadindo algún extra ou tentempié antes da actividade.

Orientalo nunha multitude de opcións

Ademais das excursións e das actividades puntuais que se poden realizar, os deportes que poden elixir os máis pequenos son innumerables. Hai que orientar ao neno á hora de elixilo, respectando sempre os seus gustos e as súas preferencias e evitando así que se abandone o mesmo nun curto espazo de tempo.

Cando se decide animar a un neno a practicar un deporte de forma regular débense ter en conta tamén as súas cualidades e constitución corporal, xa que non é o mesmo facer atletismo que xogar a baloncesto. Para que o deporte non supoña unha carga importante aconséllase practicalo con carácter lúdico, sen que supoña desgustos nin sufrimentos.

Beneficios do deporte e dunha boa alimentación

O exercicio físico é saudable para o neno e para toda a súa familia. Ademais, mellora o estado de ánimo. Cando se realiza exercicio se segregan endorfinas, unhas sustancias químicas que proporcionan esa sensación de benestar que sente despois de cada sesión.

A actividade física que se realiza de forma regular, acompañada dunha alimentación saudable, evita a aparición ou axuda a resolver problemas de obesidade ou outras enfermidades. Tamén se demostrou que os mozos que practican deporte con regularidade móvense en ambientes máis sans que outros que non o practican. Outro beneficio do deporte, concretamente daqueles que se realizan en equipo, é que fomenta as relacións do neno coa súa contorna máis próxima.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións