Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

O oito erros dietéticos máis habituais no embarazo

Algúns dos moitos mitos sobre a alimentación das mulleres embarazadas poden ser perigosos para a súa saúde e a do seu bebé

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Luns, 26deOutubrode2015
img_errores dieteticos embarazo hd

Poucas veces estase tan pendente da alimentación como durante o embarazo. Con todo, é nesta etapa cando se cometen moitos erros dietéticos. Nalgúns momentos por exceso de prudencia, en ocasións por exceso de confianza e a maioría das veces polo peso dos mitos, os consellos bienintencionados (e erróneos) e a falta de información, as gestantes acaban equivocándose nalgunhas decisións alimentarias. O estado nutricional da muller neste período é clave para que os cambios fisiológicos prodúzanse sen ningunha repercusión sobre o feto. Neste artigo repásanse o oito erros máis frecuentes.

Img errores dieteticos embarazo
Imaxe: fedemarsicano

1. Durante o embarazo hai que comer por dous

As recomendacións de expertos van encamiñadas a distribuír o custo enerxético do embarazo a partir, sobre todo, do segundo trimestre de xestación. De que maneira? Mediante unha toma suplementaria de 300 kcal/día a partir do segundo trimestre e de 450 kcal/día no terceiro. Este achegue enerxético extra non require duplicar a inxesta enerxética da muller embarazada, senón tan só incrementar o consumo enerxético de maneira moderada. O aumento enerxético durante o segundo e o terceiro trimestre debe conseguirse mantendo o equilibro alimentario da dieta.

2. No embarazo deben gañarse 12 kg de peso como máximo

O incremento de peso aconsellado polos expertos varía segundo o estado nutricional previo á concepción. Así pois, o IOM (Institute of Medicine) de EE.UU. revisou en 2009 as recomendacións sobre aumento de peso na xestación e emitiu as seguintes, baseadas no IMC previo ao embarazo.

  • Estado ponderal previo: baixo peso (IMC menor que 18,5 kg/m2). Aumento de peso aconsellado: 12,5-18 kg.
  • Estado ponderal previo: normopeso (IMC de 18,5 a 24,9 kg/m2). Aumento de peso aconsellado: 11,5-16 kg.
  • Estado ponderal previo: sobrepeso (IMC de 25 a 29,9 kg/m2). Aumento de peso aconsellado: 7-11,5 kg.
  • Estado ponderal previo: obesidade (IMC igual ou maior a 30 kg/m2). Aumento de peso aconsellado: 7-11,5 kg.

Para pescudar o IMC débense dividir os quilos que se pesan pola altura, expresada en metros e elevada ao cadrado (isto é, multiplicada por si mesma). Así: IMC (Índice de Masa Corporal) = Peso (kg) / Talla (m)2.

Así pois, unha muller cun peso baixo antes do embarazo podería chegar a aumentar 18 kg de peso, sen risco algún; mentres que nunha muller con obesidade, un aumento de peso de entre 5 a 9 kg de peso sería suficiente para o correcto desenvolvemento do feto.

3. Sempre deben respectarse os antojos

A alimentación da gestante debe ser variada, adecuada en racións diarias e cunha boa distribución de alimentos ao longo do día. O patrón alimentario das embarazadas non varía moito respecto do seu consumo habitual, de maneira que é importante corrixir erros dietéticos previos que faciliten o equilibrio dietético, ademais de potenciar unha maior inxesta de froita, verdura, legumes e lácteos. Non deben temerse os antojos ocasionais, pero non é recomendable que a práctica de compracelos sexa tan habitual que acabe desequilibrando a dieta, posto que en moitas ocasións os antojos baséanse en alimentos hipercalóricos e ricos en graxa (xeados, pipas, flocos de millo, galletas, etc.).

4. Pode tomarse xamón sen problema, hai suficientes controis da calidade

A pesar de que os controis microbiológicos dos alimentos son hoxe en día elevados, existe risco de contaxio de Toxoplasma gondii polo consumo de carne crúa ou non ben cociñada. Durante a xestación, a toxoplasmosis podería provocar secuelas graves no feto. Por este motivo é importante cociñar ben a carne e evitar embutidos elaborados con carne non cociñada, como o xamón curado.

5. O alcol está permitido con moderación

O consumo de alcol debe evitarse durante o embarazo, posto que pode ser prexudicial para o feto. A súa inxesta pode orixinar abortos, peso e altura baixos no bebé, alteracións na aprendizaxe, atrasos na fala e a linguaxe ou problemas cardíacos, renais e óseos, entre outros. Por iso, os expertos aconsellan non beber alcol en ningún momento da xestación.

6. Hai que evitar o peixe azul

Existe unha gran controversia entre os expertos respecto das recomendacións que deben darse sobre o consumo de peixe azul. Por unha banda, son un dos alimentos que contribúen ao achegue de ácidos grasos omega 3; por outra, son un dos alimentos con gran capacidade para acumular contaminantes tóxicos, entre eles o mercurio (sobre todo no caso de peixes azuis de gran tamaño, como o atún ou o peixe espada).

Non hai suficiente evidencia para aconsellar evitar a inxesta de peixe azul en xeral, aínda que si é unha boa recomendación moderar ou limitar o consumo de peixes azuis de gran tamaño. As poboacións non consumidoras de peixe azul de maneira habitual, por exemplo, vexetarianas, poden asegurar o achegue de omega 3 a través doutros alimentos ricos nestes ácidos grasos, como algúns froitos secos.

7. Deben evitarse os lácteos e derivados

Debe evitarse o leite non pasteurizada e os queixos frescos -ou de pasta branda- elaborados con leite cru (feta, camembert, mascarpone, brie, requeixo ou queixo de burgos, se a etiqueta indica que foron elaborados con leite cru). Os queixos elaborados con leite cru poden supor unha fonte de infección de Listeria monocytogenes e causar graves danos ao feto.

No entanto, os lácteos son unha fonte de calcio e proteínas importantes durante o embarazo. Poden consumirse sen problema o leite pasteurizada ou leite tratado a alta temperatura (UHT) e o resto de derivados lácteos preparados con leite pasteurizada ou UHT.

8. Unha muller embarazada non debería realizar unha dieta vexetariana

A restrición dietética que supón o vegetarianismo pode ser perfectamente compatible cunha xestación saudable. Pero se a muller embarazada é ovolactovegetariana ou vegana, debe acudir a un dietista-nutricionista ou un médico especialista en nutrición para evitar déficits nutricionais que puidesen supor un risco para o feto ou para si mesma.

Etiquetas:

Dieta embarazo imc-gl

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións