Artigo traducido por un sistema de tradución automática. Máis información aquí.

O pavo é san (si sábelo elixir)

A carne de pavo é saudable e económica, pero hai que saber elixila, sobre todo, cando se trata de fiambre. Isto é o que debes ter en conta paira acertar
Por Laura Caorsi 2 de Xaneiro de 2019
elegir buen pavo en lonchas
Imagen: Jan Vašek

Si na nosa lista de bos propósitos incluímos mellorar a nosa alimentación, é probable que tentemos facer cambios na dieta e elixir alimentos máis lixeiros. O pavo é un deles, pero son todas as versións igual de saudables? Resulta que non. A continuación, veremos o porqué.

Carne e fiambre de pavo

Empecemos polo principio: a carne de pavo é moi sa. Comparada con outras carnes de ave, é a que contén menos colesterol, menos graxas e máis proteínas. En 100 gramos de pechuga á prancha só hai 145 kcal, case o 30 % son proteínas e menos do 3 % son graxas. O demais son minerais e auga. Por tanto, si, estamos ante un alimento que cumpre cos requisitos indispensables paira formar parte dunha dieta saudable e magra.

Ademais (e isto é importante, sobre todo en plena costa de xaneiro), trátase dun alimento alcanzable , o que permite incorporalo ao noso menú cotián sen esixirlle un sobreesfuerzo ao peto. Si combinámolo con algúns básicos, como o arroz integral ou o cuscús, e con verduras e froitas de tempada, poderemos comer rico e san por pouco diñeiro.

Con todo, non é o mesmo a carne de pavo que o fiambre de pavo , ese produto tan popular que adoitamos comer frío e en lonchas. Con excepción das calorías, nas que case non hai diferenza, os valores nutricionais son distintos e tamén a súa composición. Por concretar: en 100 gramos de fiambre de pavo, as proteínas redúcense á metade e as graxas multiplícanse por catro. A presenza de vitaminas (xa de seu, discreta na carne de pavo) queda reducida a meras trazas, mentres que o contido de sal multiplícase por seis. É dicir que, a igual cantidade de alimento, estaremos a consumir uns nutrientes ben distintos.

E as diferenzas non acaban aquí porque, si observamos as etiquetas dos diversos fiambres, atoparemos que se compoñen de varios ingredientes (auga, azucre, sal, proteínas lácticas, almidón de pataca…) e que non todo o peso do produto é carne de pavo. A composición e as proporcións varían segundo as marcas e as súas propostas (por exemplo, nas versións con menos graxas ou sal), pero o abanico podería resumir deste xeito: a presenza do pavo no fiambre vai desde un 55 % a un 90 %. No mellor dos casos, estaremos a comer un 10 % de ingredientes engadidos; no peor, estes ingredientes suporán máis a metade do que comamos.

Coñecer esta información é importante paira os consumidores por dúas razóns. A primeira, porque é habitual pensar que o pavo en lonchas é moi san. A segunda, porque tomamos decisións de compra e dietéticas baseadas nesa percepción. E, neste sentido, os datos oficiais son moi claros. Segundo o ‘Informe do consumo de alimentación en España 2017’ do Ministerio de Alimentación, a inxesta doméstica de carne fresca ese ano reduciuse un 2,2 % con respecto a 2016 (incluída a de pavo). En paralelo, houbo un aumento na demanda de carne procesada , como o fiambre, por primeira vez en catro anos.

Consellos paira elixir ben

A mellor opción, mesmo paira facer un bocadillo, é comprar carne de pavo e preparala en casa á prancha. Pero, si non temos tempo ou nos resulta máis práctico utilizar o fiambre de pavo en lonchas, entón haberá que esquecer do reclamo publicitario dos envases e mirar con atención as etiquetas. E que debemos ler alí? Toma nota destes consellos:

  • Non confundir publicidade con información. As expresións “tradicional”, “artesán”, “receita clásica”, “natural” ou “ao estilo caseiro” utilízanse como sinónimo de calidade, pero nutricionalmente non significan nada. As palabras que en realidade importan están na lista de ingredientes e na táboa nutricional. Esa si é información relevante.
  • Buscar o que teña maior porcentaxe de pavo. En xeral, está indicado. Si non o estivese, hai que lembrar que a lista de ingredientes dun produto sempre está ordenada de maior a menor . Hai que deducir a porcentaxe de pavo en función das cantidades dos demais ingredientes.
  • Observar esoutros ingredientes. Cantos menos, mellor.
  • Escoller versións baixas en sal. Nos fiambres de pavo estándar, o contido de sal rolda entre 1 % e o 2 %. Un alimento contén moito sal, se leva 1,25 g ou máis por cada 100 g de peso (o consumo máximo recomendado pola OMS é de 5 g ao día). Como explica o doutor Carlos Casabona , a expresión “contido reducido de sodio/sae” tan só “significa que ten una redución do 25 % en comparación con outro produto similar. Se este produto ten moito sal (por exemplo, 2 g por cada 100 g), o ‘reducido’ tamén a seguirá tendo (1,5 g por cada 100 g)”.
  • Acompañalo ben. Se se utilizará nun bocadillo, escoller un pan integral e, si é posible, do día. O pan de molde industrial tamén contén sal e azucre na súa composición. Sumarlle ingredientes vexetais e aceite de oliva virxe e condimentar con especias.