Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

O peixe azul engorda máis que o branco?

Rico en proteínas, vitamina D e iodo, o peixe azul achega graxas saudables á dieta, como o omega 3

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Luns, 17 de Outubro de 2016

O peixe azul é un dos alimentos que nos últimos anos máis protagonismo está a adquirir en todo tipo de informacións. Factores como o seu contido en mercurio e en ácidos grasos omega 3 fixéronlle saltar á palestra. É saudable comer peixe azul? É certo que engorda máis que o peixe branco porque ten máis graxa? O seguinte artigo explica cales son as cualidades nutricionais do peixe azul, cantas calorías ten e que papel desempeñan no organismo o omega 3 e o mercurio.

Imaxe: Karaidelka

Cualidades nutricionais do peixe azul

Os peixes son alimentos predominantemente proteicos, ricos en vitamina D e en iodo. Mentres que o contido en graxa total dos peixes brancos sitúase entre o 0,5% e o 2%, os peixes azuis ou peixes grasos posúen entre un 5% e un 10% de graxa na maioría dos casos.

Especies como a anguía, as anchoas, o atún, o bonito, o boquerón, a caballa, o peixe espada, o salmón ou as sardiñas son considerados peixes azuis. Os peixes azuis achegan unhas 150-200 kcal por cada 100 g de alimento, entre 15 e 25 g de proteínas por cada 100 g e o contido graso comentado antes. Posúen unha mestura de graxa saturada, monoinsaturada e poliinsaturada, aínda que cabe destacar a súa graxa poliinsaturada de tipo omega 3. A súa cantidade de hidratos de carbono, azucres e fibra é nula.

Engorda o peixe azul?

Sempre é preciso ter en conta que o que "engorda" ou "non engorda" dependerá do balance calórico de cada persoa. O achegue en calorías dos alimentos será o que guiará para calcular este balance calórico. Vexamos agora se engorda máis ou menos o peixe azul.

O contido calórico dos peixes azuis sitúase entre as 150-200 kcal por cada 100 g de alimento, excepto cando se trata de peixes enlatados en aceites, onde o achegar calórico pode ser superior e chegar ás 250 kcal/100g. Pola contra, os peixes brancos posúen da orde de 70-100 kcal/100g. O peixe azul ten un achegar calórico máis elevado que o peixe branco, aínda que a diferenza non resulta ser cuantitativamente moi importante. Comparado coas carnes, o contido calórico do peixe tanto branco como azul resulta moderado, posto que o contido calórico de certas carnes e derivados pode chegar a ser de 400-450 kcal/100g; aínda que na maioría de carnes oscila entre as 100 e 200 kcal. Así pois, o contido calórico do peixe azul non dá lugar a dúbidas: non existe motivo para non recomendalo.

Omega 3 no peixe azul

Pero non todo son calorías. A composición nutricional dun alimento é fundamental. E neste punto sobresae o tipo de graxas saudables que contén o peixe azul, como o omega 3. Os estudos realizados han achado unha redución de eventos cardiovasculares asociada ao consumo de peixe e aceites de peixe ricos en ácidos poliinsaturados omega 3 (os coñecidos como EPA e DHA). Parece ser que este tipo de acedos grasos reducen os triglicéridos en sangue e poderían ter un discreto efecto antihipertensivo. Por todo iso, hoxe día recoméndase un consumo de peixe azul de dous a tres veces por semana.

Peixe azul e mercurio

O mercurio, metal tóxico, pode acumularse no peixe azul e o marisco debido á contaminación ambiental. Os peixes con concentracións máis elevadas e máis tóxicas de mercurio son os de maior tamaño, porque se sitúan no nivel máis alto da cadea trófica.

No entanto, hoxe día os expertos consideran que é importante valorar o risco-beneficio do consumo de peixe, xa que é unha fonte importante de proteínas, ácidos grasos omega 3 e certas vitaminas, de maneira que opinan que o peixe azul debe permanecer dentro do marco dunha dieta equilibrada para a poboación xeral.

Si se recomenda precaución nas mulleres embarazadas ou que poidan chegar a estalo, en mulleres en fase de lactación e en nenos de pouca idade (menores de tres anos). A este grupo de poboación aconséllaselle consumir unha ampla variedade de peixes, evitando elixir as especies máis contaminadas, cuxa inxesta debe limitarse: atún vermello, peixe espada, quenlla e lucio. En nenos de 3 a 12 anos recoméndase un máximo de 50 g/semana ou 100 g/2 semanas, evitando comer outro dos peixes desta categoría na mesma semana.

RSS. Sigue informado

Ao publicar un comentario aceptas a política de protección de datos

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións
Fundación EROSKI

Validacións desta páxina

  • : Conformidad con el Nivel Triple-A, de las Directrices de Accesibilidad para el Contenido Web 1.0 del W3C-WAI
  • XHTML: Validación do W3C indicando que este documento é XHTML 1.1 correcto
  • CSS: Validación del W3C indicando que este documento usa CSS de forma correcta
  • RSS: Validación de feedvalidator.org indicando que nuestros titulares RSS tienen un formato correcto