Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

O que debe comer o teu neno para evitar o estreñimiento

Unha dieta rica en fibra, auga e graxas saudables é fundamental para combater o estreñimiento infantil

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Luns, 11 de Xaneiro de 2016

O estreñimiento dos nenos é unha das consultas máis habituais na área da gastroenterología pediátrica. Tras descartar unha patoloxía de base asociada a este problema, o pediatra diagnosticará ao pequeno de estreñimiento funcional. Nestes casos, será moi importante establecer estratexias para controlar e reverter os síntomas que, ademais de ser moi molestos, poden derivar en doenzas máis serias. Xunto co exercicio físico e a reeducación dos hábitos de defecación, a dieta é un alicerce fundamental para combater o estreñimiento. A continuación ofrécense as claves para tratalo nos nenos.

Imaxe: philipimage

A frecuencia normal de defecación nos nenos varía segundo a idade. En bebés con lactación materna ou lactación artificial considérase normal un ritmo de dous ou tres deposiciones ao día (de media). Esta regularidade vai diminuíndo ata as dúas deposiciones ao día en menores de 6-12 meses (de media) e unha deposición diaria (de media) nos de máis de 3 anos. Desta maneira, cando os pequenos presentan unha frecuencia de deposiciones inferior a dúas ou tres veces por semana, dificultade para a defecación (con ou sen dor) e feces duras, é recomendable establecer estratexias para controlar este estreñimiento.

Como tratar o estreñimiento nos nenos

Imaxe: Ernst Vikne

O obxectivo principal é lograr que os nenos vaian ao baño de maneira regular para evitar complicacións asociadas ao estreñimiento (impactación fecal, fisuras anais, malestar abdominal). O tratamento supón unha modificación dos hábitos alimentarios, unha reeducación dos costumes de defecación e da práctica de actividade física e, en caso necesario, o uso de medicación dirixida a asegurar a evacuación.

O tratamento dietético do estreñimiento céntrase en conseguir un birlo fecal voluminoso e pesado, lubrificado e hidratado, para potenciar ao máximo a súa progresión polo tubo dixestivo. Por tanto, haberá que garantir nestes casos un achegue adecuado de fibra dietética, auga e graxas.

Dieta rica en fibra para os nenos: canta fibra e como a consigo?

A American Health Foundation recomendaba que o consumo de fibra dos nenos maiores de dous anos fóra como mínimo a súa idade +5 g/día. Na actualidade, o Institute of Medicine de Estados Unidos, a American Academy of Pediatrics e a Academy of Nutrition and Dietetics aconsellan que o seu consumo de fibra sexa o seguinte:

  • Os nenos de 1 a 3 anos de idade deberían tomar 19 g de fibra ao día.
  • Os pequenos de 4 a 8 anos terían que inxerir 25 g de fibra ao día.
  • Os menores de 9 a 13 anos deberían consumir 31 g (mozos) e 26 g (mozas) de fibra ao día.
  • Os adolescentes de 14 a 18 anos de idade terían que tomar 38 g (mozos) e 26 g (mozas) de fibra ao día.

Con todo, na actualidade, a poboación infantil non consome a fibra recomendada. Segundo a Autoridade Europea de Seguridade Alimentaria (EFSA), a inxesta media de fibra en Europa é de 0 a 20 g/día en nenos ata os 12 anos e de 15 a 30 g/día en adolescentes. Estudos realizados en poboación infantil (como o estudo enKid) mostran que o consumo de fibra en nenos e adolescentes é de 10,7 g/día en pequenos de 2 a 5 anos; de 13,7 g/día en menores de 6 a 9 anos; 12 g/día na poboación de 10 a 13 anos e 16,8 g/día en adolescentes de 14 a 17 anos.

Como se pode incrementar a presenza de fibra na alimentación dos nosos fillos? A fibra dietética atópase nos alimentos de orixe vexetal, tales como froitas, verduras e hortalizas, legumes, froitos secos e cereais (integrais, sobre todo). Calquera dos seguintes exemplos de alimentos e racións aumentarán en cinco gramos a inxesta de fibra:

  • Cereais: arroz integral cocido (350 g), quinoa cocida (200 g), pasta branca cocida (250 g), pan branco (150 g), pan integral (70 g), cereais tipo All Bran (20 g), arroz inchado (1,4 g) ou muesli (70 g).
  • Verduras: coles de Bruxelas (125 g), espinacas (160 g), alcachofas (53 g), brécol (160 g) ou xudías verdes (160 g).
  • Legumes: guisantes cocidos (70 g), garavanzos cocidos (50 g) ou lentellas (64 g).
  • Tubérculos: pataca (250 g).
  • Froitas: kiwi (180 g), mango (200 g) ou piña (300 g).
  • Froitos secos: améndoas (40 g) ou noces (80 g).

Para aumentar a inxesta de fibra, débense potenciar alimentos como a froita, a verdura, os legumes e os froitos secos, ademais de evitar cereais refinados, como o arroz ou a pasta branca, ou produtos de panadaría e pastelería refinados. Cabe lembrar que para conseguir o efecto antiestreñimiento que confire a fibra, hai que asegurar a inxesta de auga , para que axude a conformar un birlo fecal voluminoso e pesado. Ademais, alimentos ricos en graxa saudable, como o aceite de oliva, poden contribuír a lubrificar o birlo fecal e favorecer o seu paso polo tracto dixestivo. Achéganse cinco gramos de fibra coas seguintes receitas:

  • Papilla de froita de laranxa e mazá (300 g).
  • Iogur (125 g) con cereais integrais (20 g).
  • Mango (100 g) con noces (40 g).
  • Ensalada de froitos secos: leituga, tomate e pepino (80 g) con améndoas (20 g).
  • Sobremesa granizado de turmix de froita (150 g) con pole e cereais integrais (10 g).

Actividade física e hábitos de defecación

Un aumento da actividade física axudará a incrementar o ton muscular do tracto dixestivo e promover o peristaltismo necesario para a expulsión das feces. Por esta razón hase de fomentar un estilo de vida activo do neno ou o adolescente. Camiñar, xogar, correr, ir en bicicleta ou patinar son actividades recomendadas, á vez que se aconsella diminuír o tempo de inactividade (ver a televisión, computador, etc.).

A reeducación dos hábitos defecatorios tamén é importante. Hai que procurar que o menor vaia ao baño despois das comidas para tentar defecar, durante uns 5-10 minutos, tratando que sexan momentos nos que o pequeno teña acceso fácil ao baño e dispoña de tempo e tranquilidade. Un rexistro das feces pode contribuír a controlar as defecaciones.

RSS. Sigue informado

Ao publicar un comentario aceptas a política de protección de datos

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións