Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

O risco de tomar vitaminas sen control

A querenza por sentirse mellor ou previr enfermidades crónicas conduce a un consumo de vitaminas, en ocasións irracional, que pode ser perigoso

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Mércores, 28 de Marzo de 2012

Primavera, astenia e suplementos vitamínicos conforman o trípode no que se sustenta o negocio de moitas farmacias, parafarmacias e herbodietéticas. A sensación de cansazo, esgotamento e malestar que acompaña a moitas persoas durante o cambio estacional condúcelles a ser propensos a un uso de vitaminas e minerais, en ocasións irracional, para combater a flojera. Por outra banda, o interese por sentirse mellor ou por previr enfermidades crónicas en anos vindeiros anima a tomar vitaminas e minerais sen medir nin os requirimentos nin o risco dun potencial exceso.

Imaxe: tinpalace

Hai constancia de que tomar demasiada cantidade de determinados nutrientes, como as vitaminas liposolubles ou certos minerais, aínda que se vendan sen receita e parezan inofensivos, pode ser contraproducente en certas situacións de saúde e para determinadas persoas. Se se fuma, non convén tomar suplementos de betacaroteno sintético, aínda que teñan acción antioxidante, nin tampouco se a muller está embarazada, aínda que pretenda gañar cor na pel porque acelera o bronceado. Tamén pode ser contraproducente tomar suplemento de vitamina D ou calcio durante os meses de verán, salvo indicación médica expresa.

O exceso de vitaminas comporta un risco

O exceso de suplementos sintéticos de vitaminas A, E, D e K, solubles en graxa, pódese acumular nos depósitos grasos do organismo e xerar toxicidade

Complemento á dieta. Esa debe ser a premisa coa que se usen as pastillas, cápsulas ou pílulas de vitaminas e minerais. E sempre desde a seguridade dunha necesidade real ou a proposta por parte do nutricionista, o médico ou o especialista sanitario tras estudar con detemento os síntomas que poden derivarse das devanditas deficiencias.

Incluso algunhas vitaminas e minerais, que a priori parecen imprescindibles para a vida, e o son, poden provocar toxicidade se se toman en exceso, se se combinan con certos medicamentos, segundo a condición física e de enfermidade de quen os tome, ou a situación fisiológica que atravese a persoa.

Entre as vitaminas, as máis problemáticas son as liposolubles A, E, D e K, que pola súa condición de ser solubles en graxa, pódense acumular nos depósitos grasos do organismo e xerar toxicidade.

  • Betacaroteno e vitamina A sintéticos. Un consumo descontrolado de vitamina A e o seu precursor natural, o betacaroteno sintético, pode provocar a longo prazo efectos daniños nos órganos que metabolizan a vitamina A, como o ollo e o óso. O seu uso xeneralízase, sobre todo, entre o público feminino e nos meses próximos ao verán para potenciar o bronceado. Aínda que se avaliou a eficacia da inxesta de complementos de betacaroteno non natural na protección solar fronte ás queimaduras con resultados moi interesantes, hai grupos poboacionais de risco aos que non lles convén tomalas. A inxesta extra é para a saúde das persoas fumadoras, e o seu consumo en cantidades elevadas durante o embarazo asóciase a un maior risco de malformacións fetales. As autoridades sanitarias advirten ás mulleres embarazadas que non consuman máis de 3.000 microgramos/día (American Pediatric Association) ou 3.300 microgramos/día (Departamento de Saúde de Reino Unido).

  • Vitamina E. Nos meses vindeiros, en farmacias, parafarmacias e tendas de herbodietética rexurdirá a presenza de bochas e cápsulas de vitamina E antioxidante con efecto de protector solar. Con todo, está aínda por demostrar se a inxesta oral desta vitamina asóciase a unha maior concentración na pel, para demostrar unha fotoprotección activa, segura e eficaz.

  • Vitamina D e calcio. Un consumo elevado e mantido de vitamina D activa (colecalciferol) pode provocar efectos serios pola elevación plasmática de calcio, con consecuencias severas como elevación da tensión arterial, calcinosis ou calcificación de tecidos brandos como riles, pulmóns ou endurecemento das paredes arteriais. Ao ser a vitamina D fabricada polo propio corpo grazas á acción sobre a pel dos raios solares, é prudente non tomar complementos de vitamina D durante os meses de verán, cando hai maior exposición ao sol, salvo indicación médica expresa.

FOLATOS E VITAMINA B12: EN EQUILIBRIO

Os complementos de folatos , usuais entre as mulleres embarazadas, polo menos durante o primeiro trimestre, poden enmascarar unha anemia megaloblástica por déficit de vitamina B12. A tendencia na recomendación médica actual para as embarazadas pasa por tomar un complemento combinado que porte a cantidade diaria recomendada de ácido fólico e vitamina B12, e mesmo, iodo. A poboación anciá tamén é un grupo de risco de déficit de B12 , como resultado da gastritis atrófica propia do envellecemento, que se pode agravar se só tómanse suplementos de folatos.

RSS. Sigue informado

Ao publicar un comentario aceptas a política de protección de datos

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións