Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

O rodaballo, que propiedades ten e como aproveitalas ao máximo?

O rodaballo ten múltiples propiedades nutricionais beneficiosas para a saúde, que poden aproveitarse máis segundo o tipo de cocción

O rodaballo é un tipo de peixe moi apreciado, que se clasifica como un dos mellores do mar e dos máis saborosos. Vive nos fondos mariños do Mediterráneo, no Cantábrico e no océano Atlántico, aínda que tamén pode cultivarse en piscifactorías. É de forma plana, cor pardo e de pel dura sen escamas visibles. A súa carne é branca, saborosa, fina, firme e ten múltiples cualidades nutricionais. Por todo isto, o valor do rodaballo no mercado cotízase á alza. A continuación, explícase cales son as súas propiedades, como realzalas e que cocciones melloran o seu sabor.

Imaxe: BocaDorada

Propiedades nutricionais do rodaballo

O contido graso do rodaballo oscila entre o 2% e o 5%

O rodaballo é un peixe branco catalogado como semigraso. Segundo a época do ano, reduce o seu contido graso inicial, aínda que en xeral oscila entre o 2% e o 5%. Na súa composición destaca a elevada presenza de vitamina B9 -en maior cantidade que no resto de peixes- e as vitaminas B12, B2 e B3. As proteínas de boa calidade representan un 17% do seu peso total.

Ao ser un peixe orixinario de augas mariñas, ten unha elevada cantidade de minerais. Entre eles, destacan o iodo, magnesio, selenio, potasio, fósforo e sodio. As súas propiedades nutritivas fan deste alimento un peixe saudable e exquisito, recoñecido en todo o mundo por ambas as cualidades. Ademais, as súas poucas calorías e a súa fácil dixestión convérteno nun ingrediente perfecto para dietas de adelgazamento e para as persoas con dixestións difíciles.

Entre os seus nutrientes, destacan:

  • Selenio: protexe o organismo contra enfermidades cardiovasculares e estimula o sistema inmunológico. Este elemento é tamén un antioxidante, atrasa o envellecemento celular.
  • Iodo: favorece o funcionamento dos tecidos nerviosos e musculares, tamén mellora o sistema circulatorio. É un elemento indispensable para o bo funcionamento da glándula tiroidea.
  • Magnesio: importante elemento que axuda a mellorar a musculatura, a recuperar o ton muscular e neuronal. Favorece a transmisión dos impulsos nerviosos e a contracción e relaxación muscular. Reforza o sistema óseo e a dentadura, actúa como vasodilatador e aumenta a produción de glóbulos brancos en beneficio do sistema inmunitario.
  • Vitamina B9: coñecida como acedo fólico, é unha vitamina moi importante para a correcta formación das células sanguíneas, reduce a posibilidade de defectos no tubo neuronal do feto, polo que é recomendable para mulleres embarazadas. Prevén tamén a formación de tumores e estimula os ácidos dixestivos.
  • Vitamina B3: axuda a manter a pel e a mucosa dixestiva sas e colabora no bo estado do sistema nervioso.
  • Vitamina B12: favorece a síntese de neurotransmisores, axuda na conversión de acedos grasos en enerxía, colabora no bo funcionamento do sistema inmunitario e é necesaria para o metabolismo da vitamina B9, o ácido fólico.
  • Como realzar as cualidades do rodaballo

    Hai moitos trucos para preparar o rodaballo e potenciar ao máximo o seu sabor, así como manter intactas as súas propiedades nutritivas. O idóneo é consumir o peixe o mesmo día que se captura ou ao día seguinte. Neste caso, basta con gardalo na neveira envolvido para que non se reseque co aire da refrixeración.

    Un aspecto determinante deste peixe é o seu corte: segundo como se faga, o modo en que se limpe e as partes que se seleccionen, o seu sabor pode variar de intensidade e ser máis ou menos bo. O apropiado é comprar a peza enteira e filetearla en catro pezas sen espiñas. Por iso, é aconsellable que os cortes os realice un experto.

    En canto á súa composición nutricional, destaca a vitamina B9, importante para a correcta formación de células sanguíneas e para a prevención da anemia. Con todo, esta é sensible á calor, do mesmo xeito que o resto de vitaminas do grupo B, que durante a cocción redúcense con facilidade. A calor destrúe gran parte das vitaminas do peixe: sexa cal for o seu procesado -asado, frito, ao vapor ou fervido-, en menor ou maior medida, é inevitable a afectación.

    Á súa vez, o rodaballo é un peixe que absorbe moito aceite nas frituras. Por iso, a súa cantidade calórica final despois deste proceso pode ser moito maior. A mellor opción é cociñalo ao forno ou ao vapor xa que, a pesar das perdas inevitables pola calor, as pezas manteñen unha textura compacta e firme, ademais do sabor do rodaballo de maneira natural. Débese evitar un exceso de cocción, en calquera tipo de proceso culinario, xa que a carne pode perder o gusto e a melosidad.

    Rodaballo: cocciones que melloran o seu sabor

    • Cocción ao forno: aplícase á maioría de peixes. Débese cocer co forno moi quente e co rodaballo xa limpo e sazonado. É indicada para a cocción de pezas grandes e medianas. A temperatura interior do peixe non debe superar os 70ºC para que así quede no seu punto de máximo sabor. Para iso, é necesario manter o forno a unha temperatura comprendida entre 180ºC e 190ºC. Aconséllase untar as pezas do peixe con aceite de oliva ou manteiga para que non se resequen. A perda de vitaminas é inevitable, aínda que depende do tempo de horneado e da temperatura.
    • Guisado: é un método adecuado para a cocción de pezas duras, xa que supón unha cocción longa, a necesaria para abrandalas. No caso do rodaballo, pode cociñarse cun fondo de verduras para evitar que se reseque. Ao ser un proceso longo, supón máis perda de nutrientes, o que pode significar unha redución do sabor.
    • Vapor: a cocción ao vapor é a mellor opción, do mesmo xeito que a cocción ao papillote. Ambas manteñen ao máximo os parámetros nutricionais dos alimentos. No caso do rodaballo, é preferible esta cocción porque garante que as súas cualidades se manteñan intactas. Os alimentos conservan o seu sabor natural, mentres que non se engaden graxas nin toxinas no noso organismo.

    RSS. Sigue informado

    Ao publicar un comentario aceptas a política de protección de datos

    Pódeche interesar:

    Infografía | Fotografías | Investigacións
    Fundación EROSKI

    Validacións desta páxina

    • : Conformidad con el Nivel Triple-A, de las Directrices de Accesibilidad para el Contenido Web 1.0 del W3C-WAI
    • XHTML: Validación do W3C indicando que este documento é XHTML 1.1 correcto
    • CSS: Validación del W3C indicando que este documento usa CSS de forma correcta
    • RSS: Validación de feedvalidator.org indicando que nuestros titulares RSS tienen un formato correcto