Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

O sal e o seu consumo

Una persoa consome de media entre 10 e 12 g de sal diarios

A Organización Mundial da Saúde (OMS) recomenda non consumir cada día máis de seis g de sal. Una cifra que, na práctica, a maioría das persoas chegan mesmo a duplicar. Á cantidade de sal que conteñen por si mesmos os alimentos, especialmente os precocinados, engádese a utilizada no proceso de preparación e cociñado, co que a cifra final pode chegar a superar os doce gramos. Os expertos aconsellan moderar o consumo e educar ao padal desde a infancia paira evitar futuros problemas de hipertensión ou corazón.

Efectos no organismo

/imgs/2009/02/salero1.jpgUn adulto contén no organismo entre 250 e 300 g de sal. Se se supera esta cantidade en límites aceptables, o propio corpo adóitaa eliminar sen dificultade. Con todo, cando isto non ocorre e o organismo non é capaz de eliminar ese exceso, reducir o consumo é o paso máis inmediato e necesario paira evitar alteracións da presión sanguínea ou danos irreversibles nos riles.

Estas son algunhas das consecuencias dun excesivo consumo de sal:

  • O exceso de sal retén auga, co consecuente aumento de peso, e obriga ao corazón, ao fígado e aos riles a traballar por encima das súas posibilidades.
  • É a causante de problemas de hipertensión arterial, diversos padecimientos do corazón, enfermidades hepáticas e renais.
  • Os problemas non aparecen de maneira inmediata, senón co paso do tempo, polo que convén tomar precaucións desde a infancia.
  • Fumadores, diabéticos e persoas obesas ven agravada calquera disfunción do organismo ante un consumo excesivo de sal.

Os defensores deste complemento sosteñen, no entanto, que o sal contribúe ao bo funcionamento dos órganos vitais e inciden, como afirma o doutor Jesús Morán, da Sociedade Española de Hipertensión, na idea de que consumir de forma sistemática moito sal contribúe a que o corazón se faga máis grande, “aínda que non se pode sacar ningunha conclusión paira a poboación en xeral”.

Por outra banda, os niveis aceptables de sal son válidos paira:

  • Facilitar una correcta dixestión ao favorecer a produción do ácido clorhídrico necesario, o que regula o nivel de bacterias no aparello dixestivo.
  • Manter o nivel dos líquidos no corpo e o seu grao de acidez, permitindo a transmisión dos impulsos nerviosos e a absorción do potasio.
  • Proporcionar a cantidade necesaria de minerais como o sodio, potasio, calcio, fósforo, ferro e o iodo.
  • Evitar náuseas, cambras e, mesmo, convulsións provocados pola falta de sal derivado, entre outras causas, por un exceso de sudación.
  • Acentuar o sabor de cada prato e subliñar o dos alimentos sazonados.

Paxinación dentro deste contido

  •  Non hai ningunha páxina anterior
  • Estás na páxina: [Pág. 1 de 3]
  • Ir á páxina seguinte: Reducir o consumo »

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións