Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

O segredo da lonxevidade? Está na dieta

A alimentación baseada na dieta mediterránea, con aceite de oliva e froitos secos, protexe o corazón e axuda a aumentar a esperanza de vida

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Sábado, 02deMarzode2019
img_seguir dieta mediterranea verdad port
Img dieta mediterranea
Imaxe: Hannamariah

O que comemos é clave para a saúde. E un factor determinante na nosa esperanza de vida, insisten os expertos, é a dieta mediterránea. Unha comida sa, con aceite de oliva e froitos secos, protexe contra a enfermidade cardiovascular, a causa principal de mortalidade. De feito, os estudos apuntan que escoller a dieta mediterránea pode axudar a aumentar a lonxevidade, sobre todo, se somos consistentes. Pero hai máis. Vémolo a continuación.

O noso país ocupa o cuarto lugar entre os países do mundo con maior esperanza de vida, cunha media de 82,9 anos, segundo cifras de 2016. Pero, en algo máis de dúas décadas, podería ser o primeiro, se continúa a tendencia actual de saúde e potencial sanitario, como estima a proxección a cargo dun equipo de investigadores da Universidade de Washington publicada en outubro na revista médica TheLancet . Cara a 2040 espérase que o noso país alcance unha esperanza de vida media de 85,8 anos, o que implicará un incremento de 2,8 anos.

Ese aumento, que suporía superar a Xapón, o primeiro na clasificación actual, dependerá de como os sistemas de saúde aborden factores de risco como a presión arterial alta, o excesivo índice de masa corporal ou o elevado nivel de azucre en sangue, así como o consumo de alcol e tabaco, apuntan os expertos.
Tamén de que sigamos apostando por un elemento determinante na nosa esperanza de vida: a dieta mediterránea.

Unha clave é o seu factor cardiosaludable. Segundo a última actualización do estudo Predimed do Ministerio de Sanidade, a dieta mediterránea con aceite de oliva ou froitos secos protexe contra a enfermidade cardiovascular, principal causa da mortalidade mundial. En novembro pasado, un metaanálisis de estudos publicado no British Journal of Nutrition demostrou que, ademais de que as persoas maiores de 65 anos que optan por unha dieta mediterránea viven máis, o aumento na lonxevidade é proporcional á fidelidade coa que se siga esta dieta.

Ollo cos ultraprocesados

Con todo, a globalización do consumo de alimentos non saudables está a reducir o protagonismo da dieta mediterránea e, por tanto, da súa contribución á esperanza de vida do noso país. Falamos da comida rápida ou dos produtos ultraprocesados, como os doces, as bebidas e as sobremesas azucarados, a pastelería, os embutidos ou os snacks salgados; é dicir, aqueles produtos cunha cantidade elevada de azucres engadidos, graxas de mala calidade e sal.

Como advirten os expertos en nutrición, a alimentación dos máis novos difire en calidade da dos seus pais e avós, polo que a dieta española, decisiva na nosa calidade de vida, podería deixar de desempeñar o seu papel crave no aumento prolongado da lonxevidade da poboación. Así, a predición de que a esperanza de vida en España estea á cabeza mundial para 2040, baseada en extrapolar as observacións entre 1990 e 2016, resulta pouco sólida, tendo en conta a dificultade de seguir a tendencia entre eses anos.

Con todo, España conta con condicións para consolidarse no cuarto lugar desa táboa de 195 países. Tanto a abundancia de froitas e hortalizas como o bo funcionamento do sistema público de saúde son factores crave para que os españois sexan lonxevos. Segundo a Organización para a Cooperación e o Desenvolvemento Económico (OCDE), desde o ano 2000 a maior parte do aumento da esperanza de vida no noso país debeuse á redución da mortalidade despois dos 65 anos, grazas en parte á excelente atención médica.

Aínda que máis difíciles de avaliar, tamén se apuntan outros factores que poderían ser importantes, como os costumes tradicionais da sesta ou o paseo diario; é dicir, o equilibrio entre o repouso e a actividade física. A esperanza en saúde non alcanza aínda á esperanza de vida total, debido a que as persoas maiores sofren, de media, problemas de saúde e dependencia na súa última década de existencia.

Img dieta mediterranea alarga vida art

Comida e envellecemento

En boa medida, o que comemos é clave para os indicadores fundamentais da saúde. De feito, aínda que existen moitos factores que afectan o proceso de envellecemento, estímase que algo menos dun terzo ten relación directa co tipo de alimentación. “Un 25 % depende dos nosos xenes, pero o resto corresponde a factores externos nos que a alimentación xoga un papel moi importante”, sinala Mercedes Aguirre, doutora en Bioloxía e relatora nun congreso internacional sobre lonxevidade celebrado recentemente en Valencia.

Varios expertos restaron alí unha cota de verdade absoluta a consellos como o para comer variado e con moderación. Consideran que estas consignas son dous dos principais erros que cometemos na nosa alimentación e que nos fan envellecer con máis rapidez. O motivo? Que estas recomendacións deixan a porta aberta a que cada persoa o interprete á súa maneira e coma o que queira, o que conduce a un bo número de poboación a realizar inxestas elevadas de féculas, proteína, azucres e graxas, sobreestimando a proteína animal ou as graxas saturadas.

“A nutrición para a lonxevidade baséase no que todos xa coñecemos: a dieta mediterránea“, indica a nutricionista Aguirre. Refírese a consumir máis vexetais e graxas monoinsaturdas, e menos carnes e carbohidratos. “O problema é que non o levamos á práctica”, puntualiza.

Img portada feb 19
Para acceder a máis contidos, consulta a revista impresa.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións