Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación > Aprender a comer ben > Alimentación alternativa

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

O tahini, deliciosa pasta de sésamo

A sa mestura de ingredientes, sementes de sésamo e aceite de oliva ou girasol, fai do tahini un alimento cardiosaludable

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Luns, 26deXaneirode2009
Img tahini Imaxe: M

ImgImagen: M

O tahini é un dos novos produtos ou novas receitas que se vai introducindo na nosa gastronomía. A saudable mestura de ingredientes converte ao tahini nun alimento que hai que ter en conta para elaborar almorzos, xantares ou merendas e, mesmo, entrantes cardiosaludables. A riqueza en ácidos grasos insaturados das sementes de sésamo unida ao seu contido en sesamol, compoñente antioxidante, explican as súas virtudes nutricionais.

O aspecto negativo para a saúde deriva do potencial alergénico das sementes de sésamo, que provocan unha alerxia alimentaria cuxa incidencia está a aumentar nos últimos anos.

Saudable condimento

As sementes de sésamo conteñen case a mesma proporción de ácido oleico que de linoleico

O tahini é unha suxestiva crema que se elabora moendo con coidado as sementes de sésamo -tamén chamado ajonjolí- e mesturándoas con aceite e un pouco de auga ata conseguir unha emulsión. Esta crema é típica da gastronomía dos países do leste de Europa, onde se consome como acompañamento de diversos pratos ou como aperitivo, ao estender a pasta sobre sopapos de pan ou pan tostado, como alternativa á manteiga. O seu sabor é pronunciado e aseméllase ao dos froitos secos.

No noso país, a pesar de que o tahini non é moi coñecido na gastronomía tradicional, constitúe un recurso útil na cociña vexetariana, e permite variar o sabor, a presentación e o carácter de pratos diversos. As sementes de sésamo conteñen case a mesma proporción de ácido oleico (monoinsaturado) que de linoleico (poliinsaturado). Dependendo do aceite que se use para conseguir a emulsión, o tahini será máis rico en graxa insaturada (se se engaden aceites de sementes: girasol, millo ou soia) ou monoinsaturada (aceite de oliva); pero, en calquera caso, en aceites saudables.

Ademais, as sementes de sésamo conteñen un antioxidante natural, o sesamol, que fai que tanto o aceite de sésamo como o tahini elaborado coas sementes sexan produtos moi estables e non se enrancien rápido. En calquera caso, a crema ten unha cantidade elevada de graxa, e de calorías, xa que achega unhas 600 calorías por 100 g de produto. No entanto, polos seus compoñentes saudables, preséntase como un substituto perfecto á manteiga, ao queixo ou ás margarinas.

Tahini caseiro

O tahini é un preparado fácil de elaborar. Se se decide facer tahini caseiro os pasos son poucos e moi básicos. En primeiro lugar, tóstanse un pouco as sementes de sésamo nunha tixola sen aceite ou se esparcen ben nunha bandexa e tóstanse no forno, entre tres e dez minutos, dependendo da cantidade, removendo a miúdo ata que se perciba a súa fragrancia.

Unha vez tostadas as sementes, se trituran con delicadeza e vaise engadindo auga aos poucos ata conseguir unha emulsión coa textura desexada, máis ou menos espesa, segundo a preferencia. O último proceso é engadir sal, sen abusar, para que a receita resulte saudable ademais de agradable ao padal. Hai quen engaden a esta pasta zume de limón, o cal dá como resultado unha variante de sabor suave e delicado. Admite múltiples condimentos que lle darán o carácter á crema, segundo engádase allo en po ou picado moi fino, pemento doce ou picante ou perexil, entre outros.

Se o tahini combínase con zume de limón, allos e garavanzos obtense unha pasta chamada humus, unha especie de paté de garavanzos cuxa presencia é frecuente nos menús vexetarianos.

ALERXIA Ao SÉSAMO

ImgImagen: Krissa Cavouras
O crecente emprego das sementes de sésamo como ingrediente de diversos produtos (galletas, cremas de chocolate, pastelería, repostaría e aperitivos doces e salgados) pode estar asociado a un maior número de alerxias alimentarias, dada a súa capacidade alergénica. En 2005, unha investigación realizada desde o Department of Food Science and Human Nutrition, and Nutritional Immunology Program, da Universidade Estatal de Michigan (EE.UU.), atopou un número de informes sobre a alerxia ao sésamo, en todo o mundo, notablemente superior no últimos cinco anos.

Desde o punto de vista clínico, diferéncianse dúas formas principais para esta alerxia alimentaria: a hipersensibilidad inmediata que a miúdo provoca anafilaxia sistémica (a manifestación alérxica máis grave que afecta a varios órganos); e a hipersensibilidad retardada a compostos como a lignina presente no aceite de sésamo, cuxa expresión clínica adoita ser a dermatitis de contacto. Dada a gravidade da reacción alérxica, convén revisar con atención a lista de ingredientes e a etiqueta dos produtos en caso de sospeitar alerxia a este alimento.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións