Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

É o teu estilo de vida saudable? Cinco hábitos para corrixir en 2015

Obxectivos realistas, concretos e fáciles de lembrar para iniciar un ano moito máis saudable e activo

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Xoves, 01deXaneirode2015
Img 2015 hd Imaxe: annahoychuk

Chega o novo ano e, nestes días, facemos balance do ano pasado coa intención de mellorar a nosa vida nalgúns aspectos. Os temas relacionados coa saúde adoitan preocuparnos bastante, de maneira que son moitos os propósitos de ano novo que nos facemos relativos ao estilo de vida. A dieta e a actividade física son temas clave relacionados coa saúde e sempre existe algún propósito neste ámbito candidato para ser mellorado. Pero, cales son os propósitos estrela para conseguir que o noso estilo de vida varíe? Aquí enumeramos o cinco hábitos crave para mellorar o noso estilo de vida.

Img 2015
Imaxe: annahoychuk

Propósito 1: aumenta a túa actividade e exercicio físico

Img
Imaxe: CONSUMER EROSKI

Segundo a Organización Mundial da Saúde (OMS), a inactividade física é o cuarto factor de risco relacionado coa mortalidade mundial e está relacionado co 6% das mortes rexistradas en todo o mundo. A maioría de sociedades industrializadas presentan hoxe día un escaso nivel de actividade física, o cal está relacionado con maior risco de niveis de tensión arterial elevada, cardiopatía coronaria, accidente cerebrovascular, diabetes, cancro de mama e de colon, depresión, etc.

A actividade física é tamén un aspecto crave do control do gasto enerxético, de maneira que é fundamental na prevención e tratamento de enfermidades moi prevalentes hoxe día, como o sobrepeso e a obesidade. Calquera movemento corporal que esixa un gasto de enerxía é considerado como actividade física; mentres que o exercicio físico é unha variedade de actividade física planificada, estruturada e repetitiva que se realiza para mellorar ou manter un ou máis compoñentes da aptitude física. Cando falamos de deporte , referímonos en cambio a unha actividade física que se practica de acordo a unhas regras preestablecidas.

As persoas sedentarias deberían tentar aumentar a súa actividade física, para empezar, a base dun incremento das actividades diarias, como subir as escaleiras a pé e coller menos o ascensor, recorrer menos ao coche e desprazarse camiñando, por camiños e rutas máis longas, traballar no xardín ou no horto ou ben sacar a pasear ao can. Ademais, hai que tentar aumentar o exercicio físico, mediante metas ou obxectivos concretos e alcanzables, segundo o estado físico de cada persoa. Unha boa meta coa que empezar sería camiñar rápido ou ir en bicicleta durante 20 minutos, un tres veces por semana.

Propósito 2: asegura que a túa dieta ten 5 racións de froita e verdura cada día

Img 64630g
Imaxe: CONSUMER EROSKI

Existen multitude de evidencias científicas que demostran que o consumo de froita e verdura está relacionado con menor risco de mortalidade e de padecer enfermidades como o cancro e enfermidades cardiovasculares, entre outras. Froitas e verduras son alimentos cun elevado contido en auga, vitaminas, minerais e antioxidantes. Contribúen de maneira importante a manter a inxesta de fibra dietética nos niveis recomendados e posúen un escaso valor calórico e contido en graxa, de maneira que axudan a manter o equilibrio calórico.

A estratexia ‘Cinco aodía ‘ xurdiu co obxectivo de fomentar o consumo de froitas e hortalizas frescas, posto que tan só unha escasa parte da poboación consome o cinco racións diarias recomendadas polos expertos (habitualmente, dúas racións de verdura e tres racións de froita ao día). A idea é exporse obxectivos realistas, que se poidan manter no tempo e que nos axuden a aumentar o consumo de froita e verdura diarias. Se o consumo actual é nulo, podemos comezar expóndonos tomar, polo menos, unha ración de froita e unha ración de verdura ao día. Se vemos que chegou a hora para cear e non cumprimos estes obxectivos en todo o día, a cea debería contar sen dúbida con estes alimentos. Así pois, unha boa opción é incorporar algunha ensalada fresca, ou verdura á prancha ou ao forno, e asegurarnos de que a sobremesa desa comida será unha froita fresca.

Propósito 3: evita a pastelería

Segundo datos da Axencia Española de Seguridade Alimentaria e Nutrición (agora AECOSAN), a pastelería (croissants, bolos, churros ou galletas) é un tipo de alimento que consome gran parte da poboación con moita frecuencia e a diario; mentres que os expertos avísannos de que este tipo de alimentos deberían consumirse de maneira ocasional. A pastelería é rica en graxa e en azucres e contribúe ao desequilibrio calórico, de maneira que pode promover o sobrepeso e a obesidade.

Así, se somos consumidores habituais deste tipo de alimentos, deberiamos tentar unha diminución no seu consumo. Cambiemos ese croissant, ou esas galletas do almorzo ou a media mañá, por un bocadillo con embutido magro e acompañémolo con algunha froita fresca ou froitos secos. Será moito máis saudable.

Propósito 4: mantén o equilibrio alimentario nas comidas principais

Unha dieta sa e equilibrada é aquela que permite que o noso organismo funcione de maneira óptima e evita que aparezan enfermidades relacionadas coa alimentación. Para conseguir unha dieta equilibrada, debemos potenciar o equilibrio dietético das comidas principais, comida e cea. Unha comida equilibrada debería conter verduras crúas ou cociñadas, alimentos proteicos magros (carne, peixe ou ovos) e unha cantidade moderada de alimentos feculentos (pan, pasta, cereais e legumes). Os seguintes son dous exemplos de comidas equilibradas:

  • Puré de cabaza, cebola e pataca, con linguado á prancha. De sobremesa: uvas.
  • Ensalada completa con brotes verdes, tomate, cenoria, pepino, lentellas e pito. De sobremesa: pera.

É moi importante planificar os menús e a compra semanal de maneira organizada, para asegurar que as comidas son sempre equilibradas.

Propósito 5: evita o exceso de azucres e alimentos ricos en azucres

A prevalencia de obesidade aumentou nos países desenvolvidos de forma alarmante. O desequilibrio enerxético provocado por un descenso da actividade física e un aumento do consumo enerxético son a base deste problema. Neste sentido, o exceso de azucres na nosa dieta pode promover un exceso do consumo enerxético, posto que achega 4Kcal por cada gramo. Un bo propósito para o ano que comeza é evitar o exceso de azucre na dieta, así como o consumo frecuente e regular de bebidas azucaradas e o abuso de alimentos ricos en azucre, como a pastelería, a pastelaría e os doces.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións