Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

O teu fillo non quere almorzar? Non lle forces, mellora o almorzo

Planificar o almorzo, elixir alimentos con mellor perfil nutricional e crear un ambiente distendido son claves para converter as mañás no mellor momento do día

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Mércores, 07 de Setembro de 2016

Se o seu fillo levántase sen ganas para comer ou de beber, non é recomendable que lle force, aínda que se haxa devandito mil veces que o almorzo é moi importante e que non pode ir ao colexio sen tomar nada. A estratexia, en cambio, consiste en mellorar o almorzo: desde o tipo de alimentos que se ofrecen ata o tempo que se lle dedica a gozalos. Tamén, en revisar algúns hábitos -como as horas de descanso previo- e contemplar outras opcións, como o “almorzo en diferido”. No seguinte artigo explícanse con detalle estas cuestións.

Imaxe: TatyanaGl

En moitos fogares, o momento do almorzo transfórmase nunha batalla mañanera a contrarreloxo. Dun lado, os pais que tentan alimentar aos seus fillos e lograr que cheguen a tempo ao colexio. Do outro, os nenos que almorzan con desgana ou, mesmo, néganse en redondo a comer.

O que pode suceder é que, nestes casos, o pequeno levantouse con pouco tempo para despexarse, asearse, vestirse, preparar a mochila e sentar con tranquilidade nunha mesa limpa e ordenada na que hai outros membros da familia riseiras e con ganas de establecer unha animada conversación, que xa comezaron a servirse porque hai un precioso bol con froita, lista para comer, no seu interior. A seguinte imaxe é un exemplo. Basta cortar distintos tipos de froita fresca para encher a mesa de cores e sabor. É moi fácil que o neno elixa de alí as que máis lle gusten.

Imaxe: Dream79

Seguramente, ao ver a foto, moitos lectores pensarán que isto non é o habitual. "Sempre nos levantamos a bulir", "ao neno só éntranlle '' un vaso de leite con cacao e catro galletas" ou "non temos ningún frutero sobre a mesa da cociña porque non lle fai caso e a froita acaba estragándose" son frases (e situacións) moito máis frecuentes. Quizá sexa hora de cambiar un pouco os hábitos e facerse algunhas preguntas. Damos exemplo? Os nosos fillos vennos comer froita a calquera hora?

O almorzo podería ser un lugar de encontro, un momento para organizar e preparar en familia todo o que o novo día deparará a cada un. É máis importante para os nenos pasar uns minutos de diversión todos reunidos e ter a axuda dos pais ou os irmáns maiores, que comer ou beber algo antes de ir ao colexio tan só porque os "expertos" digan que así renderán máis ou non sufrirán de sobrepeso, afirmacións ambas moi discutibles pois non se demostrou que sexan certas.

Planifica o almorzo

E entón? Quizais haxa que empezar a preparar o almorzo a noite anterior. Se a cea non foi excesiva e o neno déitase a unha hora prudente (en moitos países europeos, sobre as 7-8 da noite no inverno), e non á hora que marcan as cadeas de televisión, é máis que probable que se levante descansado e con ganas de almorzar o que lle poñan por diante que, está claro, ha de ser saudable.

Por exemplo? Calquera alimento que sexa "de verdade": desde un bol de arroz con verduritas ata os macarrones que sobraron o día anterior, ou un ovo revolto recentemente feito cun pouco de pan integral untado con tomate, seguindo por froita variada e acabando por un iogur con froitos secos ou avena no seu interior.

Non teñen que tomar cereais de almorzo e galletas? Aínda que moitos envases destes produtos sinalen que son saudables, danlles enerxía e teñen vitaminas e ferro, que lles farán crecer e que son idóneos para o almorzo de todos os días, non hai que perder de vista que o pan, a avena, o arroz e os macarrones tamén son cereais. De feito, son cereais menos procesados e máis interesantes desde o punto de vista nutricional, en especial se son integrais.

Este punto é moi importante porque o que hai nesas caixas adornadas con atractivos debuxos infantís xa non son cereais saudables, senón que foron transformados -hiperprocesados- de tal maneira que se converteron en algo máis parecido a lambetadas que a verdadeiros alimentos. Son produtos doces que engancharon a millóns de menores (e pais), coa escusa "oficial" de que hai que tomar cereais no almorzo.

Por iso, non é necesario obrigar a un neno a comer nada máis levantarse se non ten fame. En moitos casos, ao convidarlles a tomar estas lambetadas disfrazadas de alimento saudable, aceptaranas de moi bo grao pero terán apetito de novo en pouco tempo e almorzarán dúas veces en menos de tres horas. Isto, na maioría das ocasións, non é necesario e pode contribuír a un futuro sobrepeso.

O almorzo en diferido

O que sucede con frecuencia é que os pequenos toman un almorzo "diferido": no canto de almorzar en casa ás 8:30 horas, fano ás 10:30 ou ás 11:00 horas no patio do colexio.

Por iso, se o neno decide "almorzar" no colexio, hai que pensar tamén en clave saudable e esquecerse de porlle pastelería, zumes ou lácteos azucarados, bocadillos de embutido (xamón, fuet, fiambre de pavo, salchichón, salami...). A investigación en alimentación avanzou e na actualidade xa se sabe que non son aconsellables para o día a día.

Mellor, preparar un bocadillo de pan integral con algunha destas opcións: humus e pebidas de cabaza; guacamole con dous rodajas de tomate; tiras de pemento vermello e améndoas; queixo fresco con tiras de cenoria; ovo duro en rodajas con dous hojitas de leituga e tomate; sardiñas ou salmón desmenuzado e sen espiñas... Hai centos de combinacións con elementos vexetais, froitos secos, peixe ou queixo, que se poden ir seleccionando cada día. Silvia Romeu, dietista-nutricionista, explica aquí moitas opcións válidas sobre almorzos e merendas infantís. E os dietistas Xullo Basulto e Juan Revenga contan como son os seus almorzos nesta esta animada conversación radiofónica con Jesús Soria.

Outra opción para un almorzo "diferido" sería o táper, xa que permite ofrecer froita cortada e preparada para comer. O contido do bol posto na foto ao principio do artigo pode ser trasladado ao táper sen ningún problema. Iso si, nisto hai que porse de acordo co menor para que o que haxa dentro coincida cos seus gustos. Os lixos dos colexios están repletas de bocadillos case enteiros e de froita que non se tocou. Se o neno é grandecito, pór na mochila unha peza de froita levará menos tempo e é unha opción igual de saudable.

RSS. Sigue informado

Ao publicar un comentario aceptas a política de protección de datos

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións
Fundación EROSKI

Validacións desta páxina

  • : Conformidad con el Nivel Triple-A, de las Directrices de Accesibilidad para el Contenido Web 1.0 del W3C-WAI
  • XHTML: Validación do W3C indicando que este documento é XHTML 1.1 correcto
  • CSS: Validación del W3C indicando que este documento usa CSS de forma correcta
  • RSS: Validación de feedvalidator.org indicando que nuestros titulares RSS tienen un formato correcto