Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

O zume de laranxa, perde vitamina C se non se bebe enseguida?

Existe a crenza de que a vitamina C pérdese a gran velocidade unha vez que se espremen as laranxas, pero en realidade tarda moito máis do que se cre en desaparecer do zume

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Mércores, 15 de Outubro de 2014

Para a maior parte da poboación, falar do zume de laranxa é falar de vitamina C. Non é a única vitamina que ten, aínda que si é unha importante fonte dela. No entanto, existe a crenza de que a vitamina C do zume de laranxa pérdese a gran velocidade. “Bébeche o zume agora, que está recentemente espremido”. “Se tardas moito en tomalo, quedará sen vitaminas”. Quen non ouviu (ou devandito) algunha vez estas frases? As afirmacións son bienintencionadas, sen dúbida. Pero a pregunta é se son certas. É verdade que o zume se laranxa perde vitamina C con tanta rapidez ou se trata doutra “lenda nutricional”? Neste artigo abórdase esta e outras cuestións relacionadas co zume de laranxa e a súa vitamina C.

Imaxe: andriuXphoto

Vitamina C do zume de laranxa

A vitamina C consérvase no zume ata 12 horas despois de espremer a laranxa

Moitas persoas bébense o seu zume de laranxa de inmediato para evitar que se perda a vitamina C, pero existen datos que permiten que nos relaxemos e tomémolo con calma.

Segundo xustificou en setembro de 2002 a doutora Patricia Murphy na revista Journal of The American Dietetic Association, aínda que a vitamina C (acedo ascórbico) se oxida con rapidez se se deixa o zume de laranxa a temperatura ambiente, a sustancia que se xera, denominada acedo dehidroascórbico, segue tendo as mesmas propiedades da vitamina C.

A información máis recente sobre este particular provén dunha revisión publicada este ano na Revista Española de Nutrición Humana e Dietética. Nela recoñécese que "existe a falsa crenza de que a vitamina C do zume de laranxa caseiro é pouco estable" e indícase, ademais, que para que se produza unha diminución considerable desta vitamina hai que recorrer a "condicións extremas", como quentar o zume a 120 ºC. En canto para o efecto do tempo sobre a vitamina, esta mesma revisión sinala que "a vitamina C consérvase perfectamente no zume ata 12 horas, aínda que o sabor pode volverse máis amargo".

É imprescindible tomar a vitamina C a partir do zume de laranxa?

Unha vez aclarado que a vitamina C do zume de laranxa non desaparece nun instante, ten sentido preguntarse cal é a inxesta real de vitamina C por parte da poboación española e se se está ante unha situación preocupante que xustifique insistir no consumo de zumes de froitas.

Imaxe: CONSUMER EROSKI

A nosa inxesta de vitamina C estimouna a enquisa ENIDE, levada a cabo nunha mostra representativa dos adultos españois. Esta sondaxe, coordinado en 2011 pola Axencia Española de Seguridade Alimentaria e Nutrición (AESAN, hoxe en día denominada AECOSAN), observou que multiplicamos entre dúas e catro veces as inxestas aconselladas de vitamina C. Os alimentos que máis contribúen ao noso consumo son as froitas e derivados, ademais das verduras, hortalizas e derivados. Estes dous grupos de alimentos achegan o 79% da vitamina C que tomamos aínda que, tal e como detalla a Autoridade Europea de Seguridade Alimentaria (EFSA), as recomendacións de inxesta de vitamina C pódense cubrir "facilmente" cunha dieta saudable.

O elevado consumo de vitamina C en España non supón un risco de exceder os límites de seguridade da vitamina (salvo se á vez tómanse suplementos de vitamina C). Así, a enquisa ENIDE apunta que "o risco de efectos adversos por exceso de vitamina C, aos niveis de inxesta da poboación en xeral, é moi baixo".

Os zumes e a súa posible contribución ao exceso de peso

En todo caso, tomar tanta vitamina C non achega beneficios adicionais, polo que é momento de aclarar se beber a miúdo zume de laranxa pode supor un risco para a saúde poboacional.
Existen dúbidas, no ámbito sanitario, de se un consumo habitual de zumes, aínda que sexan caseiros, pode traducirse nun maior risco de padecer exceso de peso ou diabetes, tal e como abordou o artigo 'Zumes de froita caseiros ou "100%": son equivalentes á froita fresca?'.

No ano 2013, despois da publicación deste artigo, tanto a Universidade de Harvard como o American Institute for Cancer Research aconsellaron limitar a inxesta de zumes a un máximo dun vaso pequeno aodía . No mesmo ano, dous estudos observaron relación entre a inxesta de zumes e o risco de padecer exceso de peso ou diabetes tipo 2.

A modo de conclusión, non debemos preocuparnos pola vitamina C do zume de laranxa, dado que nin se perde nuns minutos, nin presentamos carencias da vitamina. Con todo, aínda que non cabe dúbida de que un zume de laranxa é un pracer para o padal, si convén lembrar que é mellor non tomar a miúdo zumes de laranxa, sexan ou non caseiros, porque iso pode relacionarse co incremento de peso ou co risco de padecer diabetes tipo 2.

Etiquetas:

fruta-gl vitamina zume

RSS. Sigue informado

Ao publicar un comentario aceptas a política de protección de datos

Pódeche interesar:

Infografías | Fotografías | Investigaciones

Información de Copyright e aviso legal

Visita a nosa canle Eroski Consumer TV

En EROSKI CONSUMER tomámonos moi en serio a privacidade dos teus datos, aviso legal. © Fundación EROSKI

Fundación EROSKI

Validacións desta páxina

  • : Conformidad con el Nivel Triple-A, de las Directrices de Accesibilidad para el Contenido Web 1.0 del W3C-WAI
  • XHTML: Validación do W3C indicando que este documento é XHTML 1.1 correcto
  • CSS: Validación del W3C indicando que este documento usa CSS de forma correcta
  • RSS: Validación de feedvalidator.org indicando que nuestros titulares RSS tienen un formato correcto