Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Obesidade infantil: culpa dunha mala dieta ou do sedentarismo?

A mala alimentación e o sedentarismo son as principais causas do sobrepeso e a obesidade infantil, pero non inflúen na mesma medida

A obesidade infantil está considerada hoxe en día pola Organizacion Mundial da Saúde (OMS) como un dos problemas de saúde pública máis graves do século XXI. Segundo os seus datos, en 2010 xa había 42 millóns de menores con sobrepeso en todo o mundo, dos que preto de 35 millóns vivían en países en desenvolvemento. Un dos maiores riscos a longo prazo que implica a obesidade infantil é que, cunha gran probabilidade, un neno obeso seguirá sendo un adulto obeso. A condición adoita arrastrarse no tempo. Isto leva un sobrecusto no sistema sanitario, así como problemas de saúde mantidos en cada persoa que o sofre. Por estes motivos, é fundamental combatela desde todos os estamentos posibles. Neste artigo explícanse as causas da obesidade infantil e achéganse recomendacións para a súa prevención.

Imaxe: londondeposit

Epidemia de obesidade infantil: cales son as verdadeiras causas?

As principais causas do sobrepeso e a obesidade infantil son coñecidas: unha mala alimentación unida ao sedentarismo. Pero inflúen na mesma medida? Aínda que a obesidade é unha enfermidade moi complexa na que interveñen moitos factores, seremos chairos e claros: a obesidade é responsabilidade principal dunha mala dieta, situación que se ve empeorada polo sedentarismo.
Como se sabe isto? Debido a que os casos de obesidade por motivos exclusivamente xenéticos son estraños, e a mala alimentación é o factor común clave no seu desenvolvemento.

Imaxe: shaiith79

Este debate ten unha resposta que se deixa entrever cando se analiza o peso de cada factor. Hai nenos que teñen unha dieta pésima e aínda así se manteñen delgados; trátase de excepcións puntuais, de persoas que non almacenan tanta graxa como outros individuos. Pero, en realidade, cantos casos danse ao revés? Cantas persoas desenvolven unha obesidade comendo san? A cantidade é case anecdótica.

Se ven as dúas caras da moeda, queda ao descuberto a realidade e pódese concluír que a alimentación é o factor principal no desenvolvemento da obesidade. Xeneralizando demasiado, isto podería resumirse nesta frase: "É certo que hai menores delgados a pesar de que comen mal, pero non atoparemos nenos obesos que mantivesen unha dieta saudable".

En definitiva, o sedentarismo empeora unha mala alimentación e nunca se debería entender a actividade física como a "compensación" para levar unha mala dieta. Na saúde dos mozos non debería utilizarse o atenuante "pero logo quéimao todo" como escusa cando leva unha alimentación incorrecta. Os problemas de saúde infantil derivados dunha dieta insuficiente non só se exteriorizan cun exceso de peso.

A outra cara da moeda: hai moitos nenos delgados en España?

Claramente non. Apenas hai nenos delgados en España; é máis ben un mito. A verdadeira desnutrición infantil non é calórica, senón de nutrientes, ademais da malnutrición que produce o exceso de produtos superfluos que invade a dieta dos máis pequenos con calorías baleiras. Mentres que as cifras de obesidade infantil roldan o 15-20% e as do sobrepeso o 24-25%, a delgadez sitúase en menos do 1%. Si, menos do 1%!

Isto débese a que a vulnerabilidade económica e de saúde que vivimos no noso país non desencadea que os menores estean máis delgados. Hai tempo que se abandonou a falsa crenza de que as persoas pobres son as máis delgadas, como se sinala no artigo 'Por que as persoas pobres están máis obesas', publicado en marzo deste ano. No devandito texto explícase por que se duplicou esta cifra en países en vías de desenvolvemento en tan só 20 anos.

Recomendacións xerais para previr a obesidade infantil

As recomendacións son sinxelas e coñecidas por todo o mundo. Tan só hai que aplicalas:

  • Aumentar o consumo de froitas, verduras, legumes e froitos secos.
  • Reducir a inxesta de azucres simples.
  • Evitar os alimentos ultraprocesados.
  • Manter un mínimo (resaltamos o mínimo) de 60 minutos de actividade física moderada-intensa, acorde ás capacidades de cada neno ou novo.

RSS. Sigue informado

Ao publicar un comentario aceptas a política de protección de datos

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións
Fundación EROSKI

Validacións desta páxina

  • : Conformidad con el Nivel Triple-A, de las Directrices de Accesibilidad para el Contenido Web 1.0 del W3C-WAI
  • XHTML: Validación do W3C indicando que este documento é XHTML 1.1 correcto
  • CSS: Validación del W3C indicando que este documento usa CSS de forma correcta
  • RSS: Validación de feedvalidator.org indicando que nuestros titulares RSS tienen un formato correcto