Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Obxectivo: menos calorías e mellores dixestións

Substituír a tixola polo forno, utilizar o microondas paira cociñar e facer máis sinxelas as ensaladas permite aforrar moitas calorías en cada comida

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Martes, 15deSetembrode2009

Terminan as vacacións, quedan o moreno e os recordos. Pero, en moitos de nós quedan tamén uns kilitos de máis gañados a base de despreocupación, lecer e felicidade; e un estómago quejica que esixe atención: estas últimas semanas fixémoslle traballar non só máis do habitual, senón tamén do conveniente. Por iso hai que seguir una serie de medidas, sinxelas, realistas e factibles, paira atender sen dilación a estas dúas frontes. É dicir, baixar eses quilos que en vacacións distraídamente incorporamos ao noso organismo e conseguir que o estómago e as súas dixestións volvan onde adoitaban. Trátase de alimentarse mellor, dun modo máis saudable. Pero tamén para comer un pouco menos; ou, polo menos, dunha maneira máis ordenada e consciente. Como logralo? Aprendendo a confeccionar pratos con menos calorías, sen renunciar por iso ao sabor dos alimentos nin á variedade nos menús.

Comida sa

/imgs/2009/09/ensalada1.jpgComer san non equivale a comer de forma monótona ou pouco atractiva, nin -menos aínda- equivale a limitarnos a inxerir alimentos ?lixeiro?. Consiste en adaptar receitas e procedementos culinarios tradicionais ou habituais, desde guisos, ensaladas, purés, e carnes, até peixes e sobremesas, co fin de facelos menos calóricos e máis dixestivos. Non é tarefa fácil: require esforzo e certa dedicación, e mesmo, nalgúns casos, esixe o cambio de certos hábitos culinarios. Pero pode facerse, a comida vai seguir sendo saborosa e apetecible e a recompensa merece a pena: perderemos un pouco de peso e as dixestións serán menos pesadas.

O tres factores que se articularán paira trasladar á nosa vida cotiá esta nova estratexia son o tipo de alimento, a técnica culinaria elixida e os condimentos que se serven como acompañamento ou guarnición. Son eles, o tres, os responsables de que as receitas perdan o seu inicial carácter saudable e convértanse en pratos con cantidades desproporcionadas de calorías, graxas, graxas saturadas, sal ou azucres. As medidas que se ofrecen a continuación permiten en moitos casos eliminar cen ou máis calorías por prato, co que queda dito todo.Adeus ás frituras, saúdos ao fornoO forno permite un acabado similar ao da tixola sen as calorías que achega fritir os alimentosA cociña sa pasa polo esmero na selección dos alimentos e por aproveitar a estacionalidade de verduras, hortalizas, froitas e peixes de cada tempada, e non só porque en xeral son os máis económicos, senón porque son máis saborosos. Pero tamén esixe certa habilidade gastronómica: o afán de elaborar receitas máis lixeiras e menos enerxéticas non debe levarnos a abusar do ferro e o fervido. Son moitas as prácticas culinarias que apenas requiren graxa ou salsas contundentes e que permiten elaborar pratos lixeiros, deliciosos e exquisitos na súa presentación. O forno, sen ir máis lonxe, consegue un acabado similar ao da tixola pero evita as calorías que achega fritir os alimentos.

A técnica tradicional do empanado da carne ou do enharinado do peixe, tan arraigada na nosa cociña, aumenta de maneira considerable o achegue enerxético do prato. Co forno conséguese una receita menos calórica e igual de crujiente, si que a carne ou peixe cóbrense de pan rallado ou se pinten con ovo batido. Este truco serve tamén paira evitar o queixo de gratinar, en exceso graso e calórico. Un prato orixinal paira sacar partido ao forno: cabaza, cebola, tomate e champiñones asados ao forno e aderezados cunha salsa de queixo, media cucharadita de aceite de oliva e mostaza; achega 255 calorías por ración, cen menos que si estes alimentos se saltearan na tixola. Microondas e papillote, sabor sen apenas graxa engadidaAmbas son técnicas culinarias saudables, e apropiadas paira cociñar carnes cortadas en tiras ou pequenas porcións de peixe, hortalizas carnosas como o calabacín, a berenjena, a cabaza, os champiñones ou os cogomelos; ademais, poden tamén facerse no microondas e en papillote (envolver os alimentos en papel de aluminio e hornearlos), a pataca ou outros tubérculos como a yuca ou o boniato. Aínda que a función máis utilizada do microondas é quentar e descongelar alimentos e pratos xa cociñados, as ondas que emite este electrodoméstico actúan sobre as moléculas de auga do alimento xerando ao instante unha calor que se propaga mediante condución e termínao cocendo. O valor nutritivo do alimento cociñado en microondas queda intacto, e conseguimos evitar (ou reducir) as graxas que outras técnicas requiren.

Do mesmo xeito que o microondas, o papillote esixe pouca preparación e escaso tempo de cocción. Esta modalidade require que o alimento se envolva en papel de forno, de aluminio ou de estraza e cocíñese dentro do forno a temperatura media. O alimento cócese co vapor que desprende e co seu propio mollo, conservando todo o seu sabor, aroma e nutrientes, sen necesidade de engadir apenas graxas. É un tipo de cocción moi adecuado paira quen seguen dietas hipocalóricas, baixas en calorías. Os alimentos máis apropiados paira facerse papillote son as verduras de sabor pronunciado, como brécol ou coliflor, e peixes como salmón, filetes de linguado, pescada limpa de espiñas e pel, troita e, mesmo, marisco como os mexillóns; e carnes brancas, como pito e pavo.

Paxinación dentro deste contido


Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións