Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Obxectivos realistas para adelgazar

Perder peso de maneira eficaz e saudable require pescudar cantos quilos de máis téñense, implementar un cambio de hábitos e contar coa orientación dun especialista

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Venres, 15 de Marzo de 2013

Acosados polos modelos de beleza actuais, polas mensaxes de “fágao xa” e “perda quilos de inmediato e sen esforzo”, polas publicidades de dietas milagrosas e polos conceptos ríxidos, como o do peso ideal, a miúdo nos desmoralizamos no intento por perder quilos. Ou ben non conseguimos baixar todo o peso que desexariamos, ou nos custa demasiado, ou volvemos recuperalo. Cales son os obxectivos realistas que debe exporse unha persoa que desexa adelgazar? Que cousas debe ter en conta? Enfocar mal ese obxectivo pode carrexar consecuencias psicolóxicas negativas (como a frustración ou o desánimo) e tamén físicas, como a recuperación do peso perdido en pouco tempo (efecto yoyó). O presente artigo analiza en que momento si é necesario adelgazar e que obxectivos realistas deben exporse co fin de evitar fracasos innecesarios.

Imaxe: CONSUMER EROSKI

Adelgazar, cando é necesario?

Acumular certa cantidade de graxa corporal é imprescindible para o organismo, pero hai que vixiar os niveis

Acumular unha certa cantidade de graxa corporal é normal. É máis, resulta imprescindible para múltiples funcións do organismo. Pero cando este cúmulo é excesivo denomínase obesidade. Por encima do 12-20% en homes e do 20-30% en mulleres adultas considérase que esta graxa pode ser causa dunha redución da saúde, da calidade de vida e/ou da lonxevidade. A obesidade non é, por tanto, un problema estético, senón unha enfermidade. A Organización Mundial da Saúde (OMS) advirte que está relacionada co 60% das defuncións debidas a enfermidades non contaxiosas (cardiovasculares, cancro, diabetes), polo que este trastorno converteuse na segunda causa de mortalidade prematura e evitable, despois do tabaquismo.

Con estes datos, queda patente a transcendencia para a saúde de evitar o exceso de peso. A prevención é, sen dúbida, a mellor estratexia. Pero cando a acumulación de graxa xa está presente no organismo, é necesario pór remedio de forma inmediata.

Cantos quilos sóbranme?

Perder os quilos de máis (en graxa corporal, non en músculo nin en auga) supón gañar saúde. Con todo, saber se de verdade sóbranlle a un quilos, e cantos, non é fácil. Tal e como afirma o dietista-nutricionista Xullo Basulto no seu libro 'Non máis dieta', "o impacto da publicidade baseada en métodos [y productos] fraudulentos para perder peso é absolutamente desmesurado". Ante esta situación de certa indefensión, é máis necesario que nunca porse en mans de profesionais sanitarios cualificados.

Na maioría de estudos de investigación, e tamén no ámbito clínico, emprégase o Índice de Masa Corporal (IMC) para diagnosticar a obesidade, que queda clasificada como tal cando o valor resultante é igual ou superior a 30 kg/m2. Se o valor de IMC atópase entre 25 kg/m2 e 30 kg/m2, existe un exceso de peso, en concreto "sobrepeso". Valores inferiores a 25 kg/m2 indican que temos un peso normal, e por tanto, en principio, non é necesario perder quilos. Os valores máis próximos a 25 deberán manter especial atención no mantemento de hábitos saudables de alimentación e actividade física, sobre todo se hai antecedentes familiares ou persoais de obesidade, se existe unha acumulación de graxa na zona abdominal, se a persoa é sedentaria ou se se padece diabetes, hipercolesterolemia ou hipertensión arterial.

Obxectivos terapéuticos segundo o grao de exceso de peso

Cando o noso peso se sitúa en sobrepeso ou obesidade, é necesario iniciar un tratamento adecuado para adelgazar. A Sociedade Española de Estudo da Obesidade (SEEDO) opina que en calquera estadío de exceso de peso é aconsellable unha visita e unha valoración médica, a cal debería derivar en:

  • consellos alimentarios e dietéticos baseados en evidencia científica
  • recomendacións sobre actividade física
  • modificación da conduta e estilo de vida
  • un control periódico da evolución do peso

Nas franxas máis próximas ao diagnóstico da obesidade recoméndase perder entre un 5% e un 10% do peso nun período de 6 meses

Nas franxas máis próximas ao diagnóstico de obesidade, recoméndase a perda dun 5-10% do peso nun período de 6 meses. Cando a obesidade está establecida e, por tanto, existe un risco alto de aparición de enfermidades asociadas ao exceso de graxa corporal, o tratamento por parte de unidades especializadas de obesidade cun seguimento no centro de atención primaria é obrigatorio, e baséase nunha dieta hipocalórica equilibrada e individualizada e na práctica de determinadas pautas de exercicio físico. Ao final, preténdese reducir o peso polo menos un 10% (canto maior é o grao de obesidade, máis quilos exporanse diminuír) e sobre todo, manter dita perda. A partir dun IMC de 40 kg/m2, a cirurxía en unidades de obesidade especializadas é, con frecuencia, o tratamento de elección.

Consellos sólidos para adelgazar e conservar a saúde

Consellos do tipo "como verdura e carne á prancha" e "vaia vostede ao ximnasio" son ineficaces e, ademais, non están baseados na evidencia científica. No ámbito do exercicio físico, un dos alicerces do tratamento do exceso de peso, as sociedades científicas como a Asociación Internacional para o Estudo da Obesidade (IASO) recomendan a práctica de entre 45-60 minutos de actividade física diaria para que os suxeitos con sobrepeso non deriven cara á obesidade.

Cando uno xa está na denominada etapa de mantemento e pretende evitar a recuperación do peso perdido, hai que investir entre 60 e 90 minutos diarios de actividade física de intensidade moderada. Nestas circunstancias, pódense escoller varias actividades: camiñar rápido, nadar, bailar, practicar excursionismo, bicicleta en terreo chairo, bicicleta estática, golf, cortar céspede, xardinaría en grandes espazos, limpar xanelas, limpar o coche a man, realizar bricolaxe, etc.

O tratamento dietético do exceso de peso é algo complexo e individualizado. O persoal médico, xunto co dietista-nutricionista, debe pautar unha proposta dietética que consiga un balance enerxético negativo e que leve a redución da graxa corporal. Para iso é necesario establecer uns hábitos alimentarios adecuados e saudables que poidan ser levados para sempre, co fin de manter o peso perdido.

Etiquetas:

adelgazar Dieta

RSS. Sigue informado

Ao publicar un comentario aceptas a política de protección de datos

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións
Fundación EROSKI

Validacións desta páxina

  • : Conformidad con el Nivel Triple-A, de las Directrices de Accesibilidad para el Contenido Web 1.0 del W3C-WAI
  • XHTML: Validación do W3C indicando que este documento é XHTML 1.1 correcto
  • CSS: Validación del W3C indicando que este documento usa CSS de forma correcta
  • RSS: Validación de feedvalidator.org indicando que nuestros titulares RSS tienen un formato correcto