Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Omega 6, onde se esconde?

Os aceites de girasol, soia, millo, sésamo ou cacahuete son ricos en ácido linoleico, un ácido graso omega 6 esencial para o organismo

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Domingo, 15deXullode2007

Nos anuncios publicitarios e na etiquetaxe nutricional dalgúns produtos ricos en omega 3 adoitan resaltar, de forma rechamante, o contido deste nutriente na súa composición, facendo alusión á súa capacidade protectora do sistema cardiovascular. Pero, son estas as únicas graxas boas que existen?

Os ácidos grasos omega 3 son un tipo de graxa insaturada, pero non a única. En xeral, todas as graxas insaturadas considéranse graxas boas porque protexen os vasos sanguíneos e o corazón. Por iso, os ácidos grasos insaturados tamén se coñecen como graxas cardiosaludables e clasifícanse en dous grandes grupos:

Acedos grasos monoinsaturados (acedo oleico): deben supor un 15-20% das calorías totais do día.

Acedos grasos poliinsaturados: o 7% das calorías da dieta diaria deben ser deste tipo e clasifícanse en:

  • Omega 3: acedo linolénico esencial, EPA e DHA.
  • Omega 6: acedo linoleico esencial, araquidónico e outros.
  • Omega 9

Que son o omega 6

Os ácidos grasos omega 6 son un tipo de graxas poliinsaturadas que teñen a capacidade de reducir o colesterol total e os niveis de triglicéridos en sangue. No entanto, para diminuír os niveis de colesterol total, resulta moito máis eficaz eliminar ou reducir ao máximo a inxesta de graxa saturada que aumentar a de poliinsaturada.

Ademais, os ácidos grasos omega 6 teñen unha acción antiagregante plaquetaria, é dicir, fan o sangue máis fluída, polo que reducen o risco de formación de trombos ou coágulos. Se a inxesta de ácidos grasos omega 6 é excesiva e tamén se toman fármacos anticoagulantes como o Sintron, o efecto dun e outro se suma. Por isto é imprescindible seguir os consellos dun profesional sanitario e realizarse probas de coagulación para axustar ben a dose.

A deficiencia da maioría de ácidos grasos omega 6 non é moi frecuente, xa que son moitos os alimentos de consumo habitual que conteñen este nutriente. Con todo, si que é máis habitual que haxa deficiencia de ácido linoleico, un omega 6 esencial. Esta deficiencia asóciase a unha serie de síntomas como son retardo do crecemento, lesións cutáneas, deficiencias na reprodución, fígado graso e polidipsia (necesidade de beber con frecuencia).

Onde están o omega 6?

Os ácidos grasos omega 3, característicos dos peixes azuis, son moi coñecidos. En cambio, o omega 6 non o son tanto. Ambos os nutrientes son esenciais, o que significa que o noso organismo non os pode producir por si só a partir doutros compostos químicos e que, por tanto, débense inxerir a través da dieta.

Os ácidos grasos omega 6 atópanse en moitos alimentos, aínda que a súa fonte principal son os aceites vexetais. O aceite máis rico en ácido linoleico, un dos ácidos grasos deste tipo máis destacados, é o aceite de cártamo, extraído das sementes dunha planta da familia dos cardos. Este aceite, con todo, apenas se consome como tal, aínda que si como ingrediente de certos produtos como ocorre con bebidas vexetais sen lactosa. Outros aceites ricos neste ácido son o aceite de girasol, soia, millo, sésamo, cacahuete e palma entre outros. Ademais destes alimentos, que conteñen o ácido de forma natural, tamén hai produtos que incorporan este nutriente na súa elaboración, como as galletas ou as margarinas.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións