Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Os 5 inimigos invisibles dunha dieta saudable

Para levar unha alimentación saudable non só hai que fixarse no obvio, senón nos detalles máis difíciles de recoñecer

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Xoves, 28deFebreirode2013
img_cinco enemigos dieta saludable port

A alimentación e a saúde están relacionadas. Por iso, na actualidade, moitas persoas preocúpanse pola súa dieta e tentan vixiar o que consomen: mellorar a alimentación contribúe a manter un bo estado de saúde. Así, é cada vez máis habitual preocuparse por comer abundantes froitas e verduras, evitar abusar dos doces e a pastelería ou tentar minimizar o consumo de graxas de orixe animal. Con todo, para levar unha alimentación sa é preciso non quedar só co obvio, o sabido e o fácil de recoñecer, senón estar atentos a outros detalles importantes, como os inimigos invisibles dos propósitos saudables. O seguinte artigo desvela as cuestións ás que se debe prestar atención ao seleccionar os alimentos que configurarán a dieta habitual co fin de non caer nas “trampas anti-saúde”.

Img cinco enemigos dieta saludable
Imaxe: macniak

No libro ‘Secretos da xente sa’, o dietista-nutricionista Xullo Basulto utiliza unha metáfora sobre o mercado inmobiliario para ejemplificar algo que tamén é moi habitual no ámbito da alimentación. Na publicidade ou a etiquetaxe dun alimento, o que “non” se di sobre el é a miúdo máis importante que o que si se resalta. E o mesmo ocorre coas vivendas: cando un piso se publicita como moi luminoso e barato, é moi probable que sexa un sexto piso sen ascensor e minúsculo. Nesta liña, Basulto explícao no seu libro cun exemplo tan cotián como certo: cando unha galleta se anuncia como “rica en fibra, calcio e omega-3”, podemos estar case seguros de que terá moito azucre, moito sal (si, as galletas teñen sal) e poucas vitaminas. E é que, á hora para comer san, estamos rodeados de “amizades perigosas” invisibles e difíciles de identificar. Estas son cinco delas:

1. O tamaño das racións

As porcións de alimentos que tomamos aumentaron de forma esaxerada nos últimos anos, o cal se traduce inevitablemente nunha maior inxesta. Sen sabelo, ao escoller o mesmo produto que uns anos atrás, obtemos unha maior cantidade de alimento que, con toda probabilidade, tomaremos na súa totalidade. Un traballo do Departamento de Saúde do Goberno estadounidense ilústrao con claridade ao diferenciar as calorías que achegaban diferentes produtos alimentarios hai 20 anos en comparación coa actualidade. O tema é preocupante, porque as nosas necesidades enerxéticas non creceron en paralelo a este incremento de enerxía consumida (máis ben o contrario), o que acaba nun ingreso de calorías superior ao gasto. Este exceso almacénase en forma de graxa corporal.

2. O tipo de graxas

Cando lemos nunha etiqueta “baixo en graxas” ou “sen graxas”, pensamos de inmediato que se trata dun produto saudable. Pero isto non ten por que ser así. As graxas non son, por norma, malas e, por tanto, a tese “cantas menos, mellor” non é acertada. En realidade, este nutriente é necesario e imprescindible para múltiples funcións do organismo, e segundo a Autoridade Europea de Seguridade Alimentaria e Nutrición (EFSA), do total de calorías inxeridas ao longo do día, entre o 20% e o 35% debería provir deste nutriente. Pero a EFSA tamén diferencia con contundencia as recomendacións de consumo segundo o tipo de graxas e establece que, de graxas saturadas e graxas trans, cantas menos, mellor. Estes son, por tanto, o tipo de graxas que se deben buscar nas etiquetas e minimizar o seu consumo, tal como aconsellan as autoridades en nutrición.

3. É integral ou enriquecido con fibra?

Os conceptos “integral” ou “enriquecido con fibra” non son sinónimos. Refinar cereais como o arroz ou o trigo (eliminar a capa externa que recubre o seu gran) supón perder a metade das vitaminas, dos minerais e da fibra que conteñen. Desta maneira, o pan branco ou a pasta e o arroz refinados son menos nutritivos e tamén menos saudables, porque, ademais de nutrientes, o refinado elimina entre 200 e 300 veces o seu contido en sustancias fitoquímicas protectoras da saúde. Nesta liña, a recomendación das institucións sanitarias é que se prioricen os cereais integrais, que non é equivalente a “enriquecidos con fibra”, xa que aínda que achegarán máis cantidade desta, non sucede o mesmo coas vitaminas, minerais e sustancias fitoquímicas.

4. O sal

Este condimento presente en case todos os alimentos procesados supón, consumido en exceso, un factor de risco crave na hipertensión e na enfermidade cardíaca. É importante saber que só o 25%-30% do sal que se inxere é engadida por un mesmos de forma voluntaria. O resto procede do consumo de alimentos tan cotiáns como o pan, a pastelería, os cárnicos e derivados, os queixos, as salsas, as conservas, os pratos precocinados, etc. Escoller de forma sistemática os produtos “sen sal/sodio”, con “baixo contido de sal/sodio” ou con denominacións equivalentes ou, mellor aínda, o menos procesados posible é unha forma de evitar un dos máis grandes inimigos dunha dieta saudable.

5. A etiquetaxe de declaracións nutricionais

Que significa que unha galleta de chocolate é lixeiro? Pódese comer tanta margarina lixeira como se queira? Están as sobremesas cun valor enerxético reducido destinados á poboación con obesidade? A lexislación que regula as declaracións nutricionais e de saúde non é coñecida pola maioría da poboación, que ante este tipo de reclamos publicitarios sente desorientada. Un produto pode etiquetarse como lixeiro“, “lixeiro” ou con “valor enerxético reducido” se as calorías diminuíronse, como mínimo, nun 30%. Pero isto non significa que sexan poucas, sobre todo se o produto orixinal era moi rico en calorías (e graxas, e azucres, e…).

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións