Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Os 5 riscos máis importantes en Nadal

Os doces, o alcol e a falta de exercicio físico son algunhas das principais ameazas para a saúde durante as festas do Nadal

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Luns, 12deDecembrode2016

O Nadal son unha das épocas do ano nas que máis cambia a nosa alimentación. Os días festivos, as comidas familiares ou de empresa, os doces do Nadal, etc. poden ocasionar grandes modificacións no estilo de vida e os hábitos alimentarios. Se estas variacións son puntuais e non excesivas, a repercusión que terá no estado de saúde será mínima; pero se o descontrol impera, as festas do Nadal poden provocar aumento dos niveis de colesterol e triglicéridos, da tensión arterial e de peso, entre outros problemas. A continuación apúntanse os principais riscos e explícase como evitalos.

Img cinco riesgos importantes navidad
Imaxe: monkeybusiness

Risco 1. Os doces do Nadal

Turróns en toda a súa variedade (de chocolate, de noces, jijona, de xema, etc.), mazapanes e barquillos son consumidos nas festas de Nadal. Estes alimentos ricos en azucres e graxas contan cun elevado contido calórico (unhas 250 kilocalorías por ración de 50 g, uns dous trocitos de turrón).

Consello. Non compre estes doces ata ben chegada o Nadal, posto que en canto adquíraos empezará a comelos. Resérveos para os días de comidas festivas e compre a cantidade necesaria para podelos gozar, pero para que se acaben ao longo do Nadal, e non dea lugar a alongar a súa inxesta unha vez pasadas as festas. No momento de consumo, escolla a variedade que máis lle agrade e coma só dous ou tres porcións pequenas.

Risco 2. Abuso de bebidas azucaradas

A toma de bebidas azucaradas foi amplamente relacionado con maior risco de enfermidades cardiovasculares, diabetes e obesidade. Un vaso de calquera bebida azucarada contén unhas 80-100 kcal e uns 7-11 g de azucre por cada 100 ml; é dicir, uns 25 g de media. O consumo deste tipo de bebidas aumenta en comidas e encontros familiares ou laborais.

Consello. Evite comprar este tipo de bebidas e, se ao final faino, escolla se é posible a opción “sen azucre” e tómeas con moderación, tan só en días ou ocasións puntuais.

Risco 3. Abuso de alcol

O consumo de bebidas alcohólicas tamén se incrementa en Nadal. Viño, cava, licores e destilados bébense durante a comida ou na sobremesa, aumentando o contido calórico e alcohólico da inxesta diaria. Unha copa de viño posúe unhas 100 kcal e unha copa de cava ou champaña unhas 70 kcal. Destilados como o vodka, whisky, xenebra ou coñac posúen un maior contido calórico. Un combinado ou cubalibre pode achegar unhas 250 kcal de media.

Consello. Evite tomar este tipo de bebidas de maneira habitual durante todo o período festivo e consumar só nas ocasións destacadas e con moderación.

Risco 4. Exceso de graxa

Certos alimentos máis ricos en graxas cómense en exceso nestes días. Tal é o caso de carnes graxas como o cordeiro, pato ou o foie; de embutidos grasos como os embutidos ibéricos; de salsas elaboradas con aceites, maionesa ou crema de leite, entre outros; de queixos curados ou fermentados; de patacas chips ou galletitas salgadas ou de rebozados.

Consello. Evite os excesos con estes tipos de alimentos e consumar con moderación, incorporando sempre ao menú acompañamentos saudables e verduras ou hortalizas frescas.

Risco 5. Escasa actividade física

A sobremesa e trasnoitar contribúen á inactividade física e ao mal descanso nocturno, hábitos insalubres.

Consello. Organícese para realizar certa actividade física semanal. Camiñe ou pasee polas tardes e acuda a facer a súa actividade física habitual (ximnasio, pilates, zumba, natación, etc.) mentres lle sexa posible.

Consellos prenavideños

A propósito de que o Nadal chega, e os riscos de excesos na dieta virán, non está de máis cerciorarse de que no período prevacacional impóñase o equilibrio dietético. As enfermidades que máis abundan na sociedade están relacionadas co estilo de vida e a dieta (hipertensión, diabetes, cancro, enfermidade cardiovascular ou obesidade), de maneira que tomar uns correctos hábitos dietéticos debería formar parte do estilo de vida.

En primeiro lugar, tal e como aconsellan as sociedades científicas, a dieta debería ser abundante en froitas, hortalizas e verduras, asegurando o cinco racións ao día que se recomendan (por exemplo, dúas racións ou pratos de verdura e tres pezas de froita ao día).

Dado o elevado risco cardiovascular da sociedade, deberíanse evitar tamén excesos a nivel calórico, na inxesta de azucres e no consumo de graxas saturadas. Isto significa fuxir de alimentos de elevada densidade enerxética, ricos en graxas saturadas e azucres, como pastelería, pasteis, doces, embutidos e carnes graxas, bebidas azucaradas, manteiga, nata e derivados lácteos como natillas, flanes ou mousses, ademais de precocinados con graxas non saudables.

O alcol e as bebidas alcohólicas deberían ser evitados polo seu elevado valor calórico e o contido en alcol.

Ademais, deberíanse potenciar os cereais integrais e os legumes e, doutra banda, evitar as féculas refinadas.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións