Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Os alimentos imprescindibles na túa despensa

Ter certos alimentos básicos na despensa permite improvisar un menú equilibrado cando se dispón de pouco tempo ou se acaba de volver de vacacións

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Xoves, 23deAgostode2012
despensa conservas Imaxe: Fotografiche

Unha visita sorpresa que queda a comer ou a falta de tempo ou de previsión provocan que, en ocasións, non se coma de forma correcta, consúmase comida precocinada ou se sacie o apetito con bocadillos de embutidos. Contar cun “fondo” de alimentos na despensa pode salvar destes apuros. A solución pasa por adquirir máis cantidade de certos alimentos para dispor sempre dun quilo de máis, un bote de conserva, unhas latas ou un litro de aceite e, deste xeito, poder improvisar unha comida sa con eles. Nesta reportaxe, selecciónanse o seis alimentos básicos da despensa.

Img alimentos imprescindibles despensa
Imaxe: Fotografiche

O seis alimentos básicos da despensa

Cun quilo de arroz, unha conserva vexetal, unha lata de atún e un pouco de aceite invéntase unha comida rica e sa en poucos minutos

Os cereais son moi importantes na alimentación cotiá, máis sans aínda se son integrais. A combinación de cereais con legumes é recomendable se non se consome proteína animal ou esta escasea. Os vexetais son imprescindibles en cada comida, co fin de optimizar o proceso de nutrición. Os nutrientes que achegan (variedade de vitaminas, fibra, minerais e oligoelementos) teñen un fin indiscutible nas distintas etapas de dixestión, absorción, metabolismo e eliminación dos refugallos. No aspecto culinario, nin o cociñado destes alimentos nin o resultado final do prato en canto a jugosidad, gusto, brillo e atractivo conséguese sen o uso dunha cantidade xusta de aceite . En consecuencia, estes alimentos son os básicos que convén ter na despensa, eses alimentos “comodín” que permiten improvisar un menú equilibrado nun momento puntual de falta de tempo ou de previsión.

1. Un quilo de pasta ou arroz. Na despensa, sempre ten que haber un quilo de arroz, de pasta ou de cuscús. Nun momento dado, serve para cociñar unha pota con arroz branco, que se pode distribuír en varios táperes. Con imaxinación e poucos ingredientes, é posible dispor de varios pratos (arroz con uvas pasas, arroz con tomate e ovo á prancha, pasta con tomate ou espaguetis ao ajillo) para un ou dous días, ata ter tempo de facer a compra e repor a despensa.

Pero non é só cuestión de pensar nas comidas principais. Tamén en almorzos, xantares e merendas. Un arroz con leite e canela, ou con bebida vexetal, pode substituír ao típico almorzo con cereais ou converterse no tentempié enerxético de xantares e merendas.

2. Un quilo de lentellas. Pola mesma razón, un quilo de legumes nunca debe faltar en casa. Un estofado de lentellas con arroz ou de garavanzos con ovo duro debuxan un menú suficiente nun momento de apuro.

As latas de guisantes tamén son un bo recurso para cociñar un prato sinxelo de guisantes á francesa. Se a lata é pequena, pode servir como un ingrediente máis nas espontáneas ensaladas de pasta, de arroz ou de cuscús.

3. Minestra en conserva. Unha lata de salsa de tomate sempre é moi socorrida e aceptada como condimento de moitos pratos, así como un par de botes de minestra de verduras ou verduras ao gusto. Conservados en auga e sal, estes vexetais son máis sans e naturais, ademais de admitir todo tipo de condimentaciones (sinxelas ou máis elaboradas) para aromatizar a receita final. Con estas verduras, o primeiro prato ou a guarnición están garantidos, tal e como o suxiren as seguintes propostas: un prato de minestra con puré de pataca, un máis contundente que mestura a verdura con arroz ou pasta ou unha cea a base de revolto de minestra. Leste mesmo esquema pódese seguir con calquera verdura en conserva.

4. Latas de atún e sardiñas. Na alacena debe haber un espazo reservado para as conservas de peixe: atún, bonito, sardiñas, caballa, mexillóns, polbo… Estes alimentos teñen un valor nutritivo interesante polo seu achegue de proteína de calidade e ácidos grasos omega 3, aínda que cun contido de sal ou sodio do que non hai que esquecerse. Cando se necesiten, convértense na proteína animal do día, ben a modo de recheo dos bocadillos ou como ingredientes de ensaladas. Tamén poden incluírse en pratos quentes de pasta ou de arroz.

5. Un litro de aceite de oliva. É o condimento imprescindible para aderezar ou cociñar calquera prato, por moi lixeiro que sexa. Cociñar sen aceite non é viable nin recomendable. Sempre é positivo usar leste aderezo, rico en graxas insaturadas e antioxidantes como a vitamina E, na súa xusta medida.

6. Leite ou bebidas vexetais. O costume de tomar leite no almorzo non rompe se se conta cun litro de leite ou bebida vexetal na despensa. Iso si, ao ser un produto perecedoiro, unha vez aberto o envase non convén deixar restos no frigorífico se se estará ausente de casa por uns días, xa que se estraga. Ademais de elemento basee para un almorzo tradicional, estas bebidas serven para improvisar unhas croquetas, elaborar unhas natillas ou dispor en poucos minutos duns batidos refrescantes.

Menús completos

A industria alimentaria ha inventado distintas fórmulas para satisfacer as esixencias e as necesidades dos consumidores. Isto materialízase na ampla oferta de produtos de quinta gama, que inclúe pratos preparados e envasados listos para comer, desde pratos cotiáns, como unhas ensaladas limpas e listas para servir ou unha paella mixta, ata máis sofisticados, como un pudin de cabracho.

Unha fórmula aínda máis completa pasa por ter como fondo de despensa uns paquetes de menús, dispoñibles no mercado ou por Internet, que inclúen un primeiro prato, un segundo prato e unha sobremesa xa cociñados e listos para o seu consumo. Son un novo formato que facilita o acceso ao patrón dietético san e equilibrado como alternativa para as comidas e ceas dunha semana completa. A oferta de pratos preparados e listos para quentar e comer carece de aditivos de calquera tipo, utiliza aceite de oliva virxe extra nas súas preparacións e está apoiada por un equipo de nutricionistas.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións