Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Os alimentos máis difíciles de dixerir

Aos alimentos grasos e moi azucarados súmanse outros que, a pesar do seu perfil saudable, tamén poden resultar indigestos

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Mércores, 12deFebreirode2014
img_alimentos dificiles digerir hd Imaxe: fahrwasser

Moitas veces fálase de comidas ou ceas “pesadas”, de certos alimentos que resultan irresistibles pero que á vez sintan fatal ao estómago, dan dor de tripa ou xeran moitos gases e unha incómoda hinchazón abdominal, mesmo ardor e reflujo. Máis aló de que cada persoa é un mundo e de que hai intolerancias específicas, neste artigo se listan os alimentos máis difíciles de dixerir en termos xerais e explícase por que certas comidas tardan máis tempo en dixerirse que outras.

Img alimentos dificiles digerir 01
Imaxe: fahrwasser

Hinchazón abdominal, dispepsia, dixestións pesadas e lentas, dor abdominal, gases, reflujo, estreñimiento ou diarrea. Calquera destes síntomas xa advirten dalgunha alteración dixestiva. Pode tratarse dunha intolerancia alimentaria sen diagnosticar (ou sen unha adecuada pauta dietética) ou pode indicar debilidade funcional dalgún órgano dixestivo. E é que nunha lenta ou mala dixestión está implicada a disfunción dalgún (ou varios) dos distintos órganos que participan no proceso: desde a dentadura e o estómago, ata o páncreas, o fígado, a vesícula ou os intestinos.

Seis alimentos de natureza indigesta

A continuación enumérase unha serie de alimentos de consumo cotián que, polo xeral, resultan máis indigestos que outros. Máis aló dos de natureza graxa ou en exceso azucarada -fáciles de asociar a un carácter indigesto-, sorprenden nesta listaxe algúns alimentos considerados moi saudables que, a pesar de selo, están contraindicados en determinadas doenzas dixestivas mentres estas persistan.

  • 1. O ovo duro e en tortilla. En ambas as preparacións, a xema (a parte que concentra as graxas, é dicir, os compoñentes máis indigestos) está coagulada. Callada é máis difícil de dixerir, xa que require máis traballo encimático e biliar que se non o está. Unha alternativa máis liviá para os ovos é optar por un pasado por auga, escalfado ou mesmo fritido en aceite de oliva, sempre que se sirva ben escurrido.
  • 2. Bechamel e produtos elaborados con mestura de fariñas, manteiga e leite, como croquetas, recheos ou bases de repostaría e pastelería. A manteiga, ao cociñarse, resulta moi indigesta, algo que ocorre neste tipo de receitas de uso e consumo demasiado frecuente en moitos fogares. Esta materia graxa non é idónea para cociñar, dado que por encima de 90 ºC, a manteiga quéimase e fórmase acroleína, unha sustancia que se asocia a irritación da mucosa gástrica.
  • 3. Alimentos fritos en aceites recalentados, vellos, estragados ou de mala calidade. Nestes casos xéranse potentes sustancias irritantes da mucosa gástrica, como a acroleína. Por iso débese evitar tomar fritos ou petiscos en bares e restaurantes nos que, ao entrar ou ao achegarse á porta da cociña, despréndese certo cheiro a fritanga, a aceite recalentado. Ademais, as frituras e os alimentos fritos con aceites recalentados poden ser fonte de graxas trans na dieta. No entanto, tamén durante o proceso de fritura, ao quentar calquera aceite vexetal, prodúcese acroleína, pero o impacto será menor canto máis se coide a elaboración dunha boa fritura, aínda que é aconsellable un consumo puntual e comedido de todo tipo de alimentos fritos, desde croquetas e empanados, ata rebozados, patacas fritas e demais snacks fritos.
  • 4. Conservas de peixe azul en aceite, tipo sardinillas, anchoas ou caballa. Son alimentos de natureza graxa, ademais de ricos en histamina, e están conservados nun líquido graso, polo que a súa dixestión é máis esixente. Convén telo en conta en caso de estómagos delicados, gases ou hinchazón abdominal, ou entre quen sofren hemicrania ou cefaleas. Nestes casos, pode ser recomendable reducir a cantidade da ración da conserva, ou reservala para as comidas matutinas, pero non para as ceas, xa que pode resultar máis pesada.
  • 5. Zume de laranxa, en xaxún. A laranxa, e de maneira especial se se toma en zume polas mañás, é de natureza colagoga: pode provocar un vaciamiento brusco da vesícula biliar que se acompaña de molestias máis ou menos intensas, como náuseas ou pesadez abdominal, e mesmo dor. Esta sintomatología manifesta debilidade ou lentitude no traballo dixestivo de fígado e vesícula biliar.
  • 6. Leite e produtos lácteos. Moitas persoas sofren intolerancia á lactosa (ou azucre do leite) ou non toleran algunha das súas proteínas, en caso de histaminosis alimentaria ao leite. O resultado é un cadro de malestar dixestivo (como as náuseas matutinas, xa que é costume tomar un lácteo no almorzo, gases ou hinchazón abdominal) que, en moitos casos, condiciona a calidade de vida.

Tempos de dixestión: entre 2 e 10 horas

En cuestión de dixestión lenta, hai alimentos que, pola súa particular composición, o organismo dixíreos nuns tempos máis pausados. Dese modo, evítase unha liberación brusca de histamina por parte das células corporais, que pode provocar molestias, en particular a persoas sensibilizadas a certos alimentos.

Img lata plato
Imaxe: CONSUMER EROSKI

En canto a tempos de dixestión, hai unha notable diferenza entre uns e outros en termos xerais: un alimento pode tardar en dixerirse desde 2 ata 10 horas e mesmo días. Neste proceso complexo de atravesar o nove metros de conduto dixestivo, desde a boca ata o ano, inflúen moitos factores: desde a cantidade de alimento inxerida, o seu estado (líquido ou sólido), a súa composición (proteínas, graxas, hidratos, fibra, etc.) ou o modo de preparación previa e cociñado, pero tamén incide a idade de quen o come ou o seu estado de saúde dixestiva (boca, estómago, páncreas, fígado, vesícula, e non só os intestinos).

Así, un peixe cocido, un arroz branco ou un ovo pasado por auga dixírense rápido, en menos de 2 horas. O dobre de tempo (entre 3 e 5 horas) debe traballar o dixestivo para dixerir un bocadillo de xamón, unhas patacas fritas, un anaco de queixo curado ou un prato de lentellas. E ata 7 ou 9 horas poden tardar en descomporse nos seus nutrientes elementais (aminoácidos, acedos grasos libres, vitaminas, minerais) as partes máis graxas do porco ou unhas sardinillas en conserva de aceite.

O descoñecemento deste dato fai confuso interpretar un síntoma de malestar dixestivo, en particular a quen sofren intolerancias alimentarias ou histaminosis alimentaria, que adoitan acusar de maneira máis persistente e intensa as molestias dixestivas. Se os síntomas aparecen pola tarde, non só hai que pensar en que se comeu que poida explicar o malestar, senón en que se inxeriu desde o almorzo. De igual modo, se a sensación de pesadez ou hartazgo aparece ao longo da mañá, máis que reparar nos almorzos, cabe pensar na cea do día anterior, e mesmo na merenda.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións