Artigo traducido por un sistema de tradución automática. Máis información aquí.

Os alimentos que axudan a controlar a psoriasis

A dieta non ten unha influencia directa sobre a psoriasis, pero unha alimentación equilibrada pode axudar a manter a pel en mellor estado
Por maitezudaire 1 de Setembro de 2005

A psoriasis é unha enfermidade crónica non contaxiosa que produce descamación e inflamación da pel. O síntoma máis habitual é a aparición de manchas ou placas de tamaño variable recubertas de escamas, que predominan nos cóbados, os xeonllos, o tronco, as mans e o coiro cabeludo.

Recomendacións en alimentación

En relación coa psoriasis, existen opinións expertas variadas en canto á importancia e a relación da alimentación na súa tratamento. Por unha banda están quen afirman que existen alimentos concretos que empeoran os síntomas da psoriasis e que por tanto as persoas afectadas por esta enfermidade deberían eliminar da súa dieta. Algúns destes alimentos son as bebidas con gas, o café, a carne de porco e o leite e todos os seus derivados (iogur, queixo, callada, requeixo…). Ata o momento descoñécese a razón pola que haxa que restrinxir drasticamente este tipo de alimentos, aínda que son moitas as persoas afectadas que experimentan melloría ao seguir ditas indicacións dietéticas.

Non se trata de alimentos imprescindibles, polo que non consumilos non expón problemas de deficiencias nutricionais, salvo no caso dos lácteos, para os que haberá que buscar un substituto que achegue o calcio necesario.

A presenza de vitaminas e minerais

A pel é un órgano que se renova constantemente, polo que require un achegue incesante de nutrientes. Un bo achegue de auga (aproximadamente 1 litro e medio diario, e mesmo 2 litros no verán) xunto con cantidades suficientes de vitaminas, minerais e antioxidantes, poden dar á pel un aspecto máis saudable. Aínda que a presenza destes nutrientes na dieta non garante a desaparición da psoriasis, é importante que estean presentes na dieta, sendo os vexetais os alimentos nos que máis abundan.

Existen tamén alimentos ademais dos vexetais, ricos en diferentes vitaminas con interesantes propiedades para a pel. Este é o caso da vitamina A, entre outras, presente ademais de en algúns vexetais como a cenoria, en alimentos de orixe animal por exemplo a xema de ovo ou algúns peixes entre os que se atopa o congro. Esta vitamina posúe un papel esencial na renovación da pel e as mucosas. Algo similar ocorre con algúns minerais como o xofre, presente nos ovos, ademais de en os cereais integrais e no fermento de cervexa, cuxa presenza é indispensable na síntese de queratina,. proteína que forma parte de pel, pelo e uñas.

Todos os alimentos posúen nutrientes interesantes e importantes para o mantemento da saúde e para o bo aspecto da pel. Por tanto, é importante tomalos na súa xusta medida para conseguir levar a cabo unha alimentación equilibrada que aínda que non cure a psoriasis, poida contribuír a manter a pel nun mellor estado.