Artigo traducido por un sistema de tradución automática. Máis información aquí.

Os alimentos que mellor sintan durante o embarazo

As mulleres embarazadas adoitan padecer acidez, estreñimiento e dixestións pesadas
Por maitezudaire 19 de Abril de 2005

Tanto nos primeiros como durante os últimos meses de embarazo a muller sofre con frecuencia trastornos dixestivos. No últimos tres meses o útero exerce unha maior presión sobre o estómago da muller, o que fai que as dixestións sexan máis difíciles. Esta presión que exerce o feto pode provocar a aparición de trastornos dixestivos como estreñimiento e aerofagia, ademais de provocar que os ácidos do estómago suban ao esófago causando acidez.

Que alimentos están recomendados?

Para que as mulleres embarazadas poidan gozar da comida sen medo a posibles problemas durante a dixestión, é suficiente ter en conta algunhas pautas e hábitos dietéticos. En primeiro lugar, é aconsellable reducir o consumo de alimentos ricos en graxa como salsas elaboradas con xema ou nata, maionesa, queixos semi e curados, carnes graxas como o cordeiro ou o porco graso, embutidos, pratos elaborados con demasiado aceite ou alimentos grasos como frituras, estofados e guisos, así como produtos de pastelaría e pastelería. Por tanto, convén substituír estes alimentos por salsas lixeiras elaboradas por exemplo con verduras e hortalizas, e incluír carnes magras como lombo, magro e solombo de porco, filete e solombo de tenreira, aves sen pel e coello. Tamén resulta beneficioso incluír na dieta pescados brancos (galo, linguado, perca, pescada…) ou semigrasos (troita), cuxa digestibilidad é mesmo mellor que a da carne, máis aínda se se cociñan ao forno ou o ferro, xa que así o seu contido graso non aumenta.

Tamén é importante eliminar os alimentos que estimulan a secreción de ácidos no estómago como o café e o descafeinado, e substituílo por infusións dixestivas entre as que se atopan a manzanilla, a hierbabuena ou o té. Convén substituír os condimentos ou salsas picantes que poden irritar a mucosa do estómago, por herbas aromáticas que ademais de dar ao prato un toque de aroma e sabor moi agradable, van conseguir que as dixestións sexan menos pesadas e que non haxa problemas de aerofagia. Algunhas destas herbas son os grans de anís, a alcaravea, o hinojo, o tomiño, a sarxa e o comiño.

No caso de que as molestias inclúan tamén estreñimiento, non hai que esquecer a importancia da presenza na dieta de alimentos ricos en fibra como as froitas, as verduras e hortalizas, e as variedades integrais de pan, pasta, arroz, galletas… para conseguir aliviar e mesmo eliminar os síntomas do estreñimiento.

Algo máis que os alimentos

Á hora de mellorar as dixestións durante o embarazo, non só é importante ter en conta o tipo de alimentos que se consomen senón tamén os hábitos que rodean á alimentación. En ocasións, as dixestións son molestas porque se come demasiado rápido ou non se mastican ben os alimentos. É importante dedicar unha media hora a as principais comidas e non inxerir demasiado líquido, durante nin tampouco despois de comer, xa que deste xeito atrásase a dixestión.

Tampouco convén realizar unha sesta nin tombarse despois de comer, xa que deste xeito a dixestión ten lugar de forma máis lenta, o que pode provocar dores de cabeza e sensación de pesadez ao levantarse. Ademais, en posición horizontal é máis fácil que os ácidos do estómago refluyen cara ao esófago e produzan ardor e molestia.

Durante a xestación, as molestias dixestivas resultan aínda máis incomodas, polo que levar a cabo estes sinxelos consellos pode ser de gran axuda para as mulleres embarazadas.