Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Os alimentos que triunfan entre os nenos: que hai detrás deles?

Detrás dos alimentos favoritos entre os nenos hai moito azucre, pero tamén sal e graxa. Os expertos en nutrición explican cal debe ser a súa frecuencia de consumo

cereales obesidad infantil Imaxe: StockSnap

Os nenos teñen de forma natural una maior predisposición ao doce. A natureza asegúrase así que non lle farán noxos ao leite materno, cuxo contido en lactosa é o dobre que na de vaca. Este azucre naturalmente presente no leite materno asegura o correcto desenvolvemento do cerebro e o sistema nervioso nas primeiras semanas de vida. O doce gusta e reconforta. A industria non crea esa necesidade nos pequenos, pero a aproveita e amplifica engadindo azucres. Tamén abusa do sabor fácil do salgado ou das texturas zumentas que achegan os alimentos grasos. Desde a Academia de Nutrición e Dietética repasan algúns dos alimentos que máis triunfan entre os menores e explica por que deben tomarse con moderación.

🍪 Galletas e bollería

Non todas as galletas son iguais. Mentres una María achega 23 kcal e 1,5 g de azucre, una Oreo dispárase a 53 kcal e 4,10 g de azucre. A Organización Mundial da Saúde (OMS) aconsella que os azucres libres non superen o 10 % da inxesta calórica total. En nenos serían 30-35 g, tanto mellor se non se pasa de 15-20 g. Una cantidade que xa se alcanza só con dous Oreo de chocolate branco (210 kcal e 20 g de azucre).

Incorporar o reclamo “da avoa” ou “receita tradicional” no envoltorio dun bizcocho funciona sempre aos ollos dos pais. Suxire una elaboración máis natural e evoca recordos da infancia, pero non deixa de ser un gancho máis nun produto industrial. Outra estratexia habitual é reducir o tamaño, pero ofrecer máis cantidade. É o caso dos Donettes ou as mini galletas.

  • Consello nutricional. Tanto a bollería como as galletas ultraprocesadas e cun elevado achegue de azucres libres deberían tomarse, como moito, 2-3 veces ao mes. Se queremos doces, mellor facelos en casa moderando o azucre. Tamén hai que ter coidado coas racións: parece que van comer menos, pero ao final acábanse o paquete.

🥤 Refrescos e zumes

As bebidas de cola e os refrescos de sabores teñen entre 90 e 106 g de azucre por litro. Aínda que  hai alternativas lixeiro con edulcorantes, o seu potente sabor doce condiciona o padal paira preferir ese tipo de sabores, que é o que se quere controlar. A cantidade de azucre nos zumes e néctares é similar á dos refrescos.

  • Consello nutricional. Os nenos non deberían tomar de forma asidua nin uns nin outros. A mellor bebida é un vaso de auga fresca. Nin refrescos lixeiro, nin sen cafeína. Tampouco se debe dar bebidas a base de té, tanto polo seu contido en teína como polos azucres.

🥛 Iogures

Raro é fogar ou o menú escolar onde non hai iogures de sabores azucarados. Cada vasiño de 125 g pode ter entre  15 e 20 g de azucre: cun só iogur xa superan a cantidade de azucre diario recomendada. Non se nota o dulzor porque está enmascarado por outros ingredientes, pero equivalería a disolver 3-4 terrones de azucre nun vaso de auga e beberllo.

  • Consello nutricional. A alternativa paira non renunciar aos beneficios deste lácteo son os iogures naturais, enteiros ou desnatados. A regra esténdese aos iogures ou sobremesas de soia: só se non levan azucre engadido. As sobremesas lácteas (natillas, copas de vainilla ou chocolate) deben proporse sempre de forma excepcional.

🥣 Cereais de almorzo

Levan copos de trigo ou outro cereal, normalmente, azucarado e con algún tipo de cobertura graxa paira preservar a textura crujiente ao mollalos en leite. Algúns cereais de almorzo inclúen ademais pebidas de chocolate ou chips azucarados de froita.

  • Consello nutricional. Levan moito azucre e, aínda que non o pareza, bastante sal (0,83 gramos/100 g). Deberían tomarse de forma moi esporádica, máximo 2-3 veces ao mes. Mesmo una tostada de pan integral con marmelada ou aceite é mellor porque non leva tanto sal. Os fabricantes recomendan una ración de 30-40 gramos paira os nenos (segundo o tipo de cereais, adoita equivaler a 5-6 cucharadas soperas). A realidade é que se adoita servir bastante máis.

🍤 Alimentos precocinados

Abrir, quentar e servir. É o segredo das lasañas conxeladas, o puré de patacas en copos, os tallarines instantáneos e todos os empanados e rebozados listos paira fritir. Conteñen unha alta porcentaxe de graxas saturadas, sodio, azucre, fosfatos… E escasean os fitoquímicos e compostos bioactivos do mundo vexetal que teñen un papel protector fronte ao cancro, a obesidade ou a enfermidade cardiovascular.

  • Consello nutricional. Resolven una situación de présas, pero non deben formar parte do menú diario dos máis pequenos.

🥨 Aperitivos salgados

Preto da terceira parte dunha bolsa de patacas fritas son graxas (normalmente, aceite de girasol, millo ou oliva). E moito sal (1,2 g por 100 g). Fabricantes como PepsiCo suxiren una ración de 30 g, con todo, é difícil de calibrar canto se toma cando as bolsas levan 160-170 g. A pesar de que poidan parecer máis saudables, o perfil de graxas e sal dos chips de verduras ou legumes é similar. E non contan nin como legume nin como verdura.

  • Consello nutricional. Ese aperitivo é innecesario e só achega un extra de calorías. Se queremos dar un picoteo, vaiamos a alternativas naturais máis saudables, como una peza froita, palitos de zanahoria ou un puñado de froitos secos (nin fritos nin salgados).

🍫 Chocolate

Dá igual que sexa con leite ou branco, só mellora o perfil nutricional se nos imos ao negro cun 80 % mínimo de cacao.

  • Consello nutricional. Paira merendar, postos a elixir entre bollería industrial e o clásico pan cunhas onzas de chocolate, mellor o segundo. E sempre que o pan sexa integral.

Para acceder a máis contidos, consulta a revista impresa.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións