Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Os beneficios das isoflavonas da soia

A soia é a fonte máis relevante de isoflavonas, uns compostos con estrutura química similar aos estrógenos

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Venres, 09deSetembrode2011

A soia é un legume e, como tal, é rica en proteínas. Contén un 40% deste nutriente, unha porcentaxe moi superior ao 20%-25% de lentellas, garavanzos e feixóns. Ademais, o perfil de aminoácidos da proteína da soia é excelente, o que a converte nunha proteína de alta calidade, equivalente á proteína de orixe animal. Tamén contén hidratos de carbono, é rica en fibra, varias vitaminas e minerais e compostos fitoquímicos, entre os que destacan as isoflavonas.

Img brotes soja1
Imaxe: Javier Lastras

A soia converteuse nun alimento habitual na nosa contorna, e tamén controvertido. Este legume, consumida de forma ampla desde hai séculos en Asia, é obxecto tanto de encomios como de críticas. Por unha banda, a súa composición nutricional rica en proteínas de alta calidade converteuna nun compoñente habitual das dietas vexetarianas. Doutra banda, a presenza de isoflavonas fixo dela un elemento central na prevención dalgunhas enfermidades crónicas e na alimentación das mulleres na época menopáusica.

En canto ás críticas, unha das máis habituais é a potencial afectación do sistema reprodutivo, sobre todo cando a consomen nenos. A Academia Americana de Pediatría é clara neste tema e subliña que non hai evidencias de que a soia poida prexudicar ao desenvolvemento, á reprodución ou á función endocrina de bebés ou nenos. Nin esta, nin ningunha das moitas outras afirmacións alarmistas que se poidan escoitar ou ler sobre a soia están confirmadas hoxe en día pola literatura científica.

Antioxidantes? Menos colesterol? Melloran os síntomas menopáusicos?

Unha análise da EFSA tomba tres dos efectos máis populares da soia

Moitos dos beneficios que se atribúen con frecuencia ao consumo de soia non están amparados pola evidencia científica. A Autoridade Europea de Seguridade Alimentaria (EFSA) analizou cales das declaracións de saúde atribuídas ás isoflavonas da soia están apoiadas pola ciencia.

A análise da EFSA tomba tres dos efectos máis populares da soia: os estudos publicados ata a actualidade son insuficientes, teñen limitacións metodolóxicas ou mostran resultados inconsistentes, polo que non permiten afirmar que o consumo de isoflavonas de soia protexa fronte ao dano oxidativo, contribúa á redución do colesterol LDL ou reduza os síntomas típicos da menopausa.

Efectos beneficiosos pendentes de confirmar

Varios dos potenciais efectos beneficiosos derivados do consumo de isoflavonas non os avaliou a EFSA. O organismo europeo de referencia considerou que as declaracións de mellora da saúde cardiovascular ou de contribución á saúde da próstata e a mama, entre outras, non estaban ben definidas, polo que non emitiu declaración respecto diso.

Á espera dunha mellor caracterización destas declaracións de saúde, varios estudos suxiren que o consumo de isoflavonas de soia podería ter efectos positivos sobre a saúde cardiovascular, a osteoporose ou o cancro de mama e de próstata. Segundo Mark Messina, un dos investigadores de referencia no ámbito da soia e a saúde, os datos preliminares suxiren que as isoflavonas, como os estrógenos, poderían exercer un papel cardioprotector a través de efectos sobre os vasos coronarios, como o aumento da súa flexibilidade e a mellora da función endotelial (indicador de enfermidade cardiovascular).

A baixa prevalencia de cancro de mama en países consumidores habituais de soia, como Xapón, alentou o estudo dos efectos das isoflavonas sobre esta enfermidade. Con todo, os resultados mostraron datos contraditorios e variables en función da poboación estudada (asiática ou occidental), as doses de isoflavonas, a idade de exposición ou as fontes alimentarias, polo que non se poden establecer, de momento, conclusións definitivas sobre esta relación. Algo parecido podería dicirse do cancro de próstata: algúns estudos apuntan a unha relación inversa entre o consumo de soia e o risco de padecer cancro de próstata. Con todo, son necesarios máis traballos para confirmar estes achados.

CADA VEZ MÁIS FÁCIL DE CONSUMIR

As isoflavonas pódense consumir a partir de suplementos ou ben a través do consumo de soia como alimento. Hai apenas uns anos, en España eran poucas as persoas que sabían que era a soia e como consumila. Ao principio, este legume relacionábase coa popular “salsa de soia” e cos brotes de soia que se engadían ás ensaladas para dotalas dun toque exótico. A día de hoxe, o panorama cambiou de forma radical: todas as tendas e supermercados ofrecen varias marcas de bebidas de soia e fermentados de soia (coñecidas como “leites” de soia e “iogures” de soia). Outros derivados deste legume, como o tofu ou o tempeh, que ata hai pouco eran exclusivos das tendas de dietética, tamén comezan a venderse nas grandes superficies.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións