Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación > Aprender a comer ben > Alimentación alternativa

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Os beneficios do sésamo

O sésamo axuda a reducir os niveis de colesterol e é beneficioso para regular a función intestinal

O sésamo é un alimento saudable. Ten propiedades beneficiosas para o organismo e, ademais, pódese degustar de moi diversas maneiras: en sementes ou en aceite, en ensaladas e no pan, cos cereais do almorzo, con pasta ou en sobremesas. As sementes desta planta sempre se utilizaron para espesar e dar sabor a gran variedade de pratos. Pero na actualidade, son unha das sementes oleaginosas (aceitosas) máis empregadas na cociña e na repostaría internacional. O seguinte artigo detalla cales son as propiedades nutricionais do sésamo e ofrece algunhas ideas para incorporalo á dieta.

Img beneficios del sesamo

Sésamo: propiedades nutricionais

O sésamo é unha planta orixinaria de India e África. Desde aí chegou a América transportada polos escravos. Na actualidade, é unha das sementes con maior presencia na gastronomía mundial; en particular, na cociña oriental.

Estas sementes posúen unha cantidade elevada de proteínas, ademais de ser ricas en metionina , un aminoácido esencial. As graxas que conteñen son “graxas boas“, é dicir, insaturadas. Estas, xunto á tamén presente lecitina, converten ás sementes de sésamo nun alimento que contribúe a reducir os niveis de colesterol.

O sésamo, ademais, é unha fonte importante de diferentes minerais para o organismo. Entre eles, destacan o calcio -que intervén na formación de ósos e dentes-, o zinc -un mineral que participa no metabolismo dos hidratos de carbono, as graxas e as proteínas- e o ferro, que forma parte do pigmento da hemoglobina (glóbulos vermellos), responsable do transporte de osíxeno a todas as células do organismo.

Outra das cualidades máis apreciadas do sésamo é que posúe boas cantidades de fibra . Este trazo é moi beneficioso para a regulación da función intestinal, pero non só é eficaz contra o estreñimiento. Recentes investigacións sinalan que a fibra dietética axuda a previr numerosas enfermidades crónicas.

Ideas para incluír o sésamo na dieta

Existen diversas maneiras para incluír este alimento na dieta. Pódese preparar como tahini, unha pasta de sésamo de consistencia cremosa moi sinxela de elaborar; en forma de gomasio, nome que recibe o sal de sésamo; ou como salsa, apta para acompañar case calquera tipo de alimento grazas ao seu suave e agradable sabor.

O sésamo resulta idóneo para enriquecer ensaladas ou pratos de pasta ou arroz, grazas ao peculiar sabor e a textura que presenta.
Algunhas receitas deliciosas (e saudables) que se poden facer con el en casa son as seguintes:

  • Xudías verdes con salsa de sésamo. Para darlle un toque orixinal ás xudías de toda a vida, pódese presentar cunha salsa de sésamo. É moi fácil de facer. Tóstanse as sementes nunha tixola (sen aceite) e pásanse por un morteiro ata conseguir unha pasta. Mestúrase esta pasta cun sofrito de allo e tomate, un par de cucharones de caldo e un chisco de pemento. Listo!
  • Rebozados de sésamo. Para usar as sementes a modo de rebozado, pódense probar varias receitas, desde uns dados de salmón con sésamo (o prato quedará máis lixeiro se se prescinde da maionesa de acompañamento), ata uns lagostinos rebozados con sésamo, para engadir a unha ensalada. Outra posibilidade, moi orixinal, enerxética e vexetariana é preparar unhas albóndegas de garavanzos rebozadas con sésamo.
  • Para o momento doce, pódense facer unhas cereixas confitadas con torradas de pan de sésamo e queixo fresco ou aventurarse con algo máis exótico, como un chebakia de mel e sésamo (un doce típico de Marrocos).

O sésamo, non só en sementes

A maneira máis común de adquirir e consumir sésamo é en forma de sementes. Estas poden atoparse tanto incluídas en produtos (pan tostado ou galletas) como soas, para así engadirse a gran variedade de pratos.

Outro dos modos máis frecuentes de achar esta planta é en aceite , que se obtén a partir do prensado en frío das sementes. O aceite de sésamo dálle un gusto particular e un toque aromático ás receitas ás que se agrega, como ensaladas vexetais, de pasta, de arroz, de cuscús, macedonias ou minestras de verduras, que tamén se poden saltear con sementes de sésamo lixeiramente tostadas. Este aceite -do mesmo xeito que o de soia- destaca pola súa riqueza en acedos grasos poliinsaturados. Contén un antioxidante natural, o sesamol, que o fai estable e máis resistente á oxidación, sen necesidade de refinado. Por iso, o de maior calidade culinaria e nutricional é o aceite de sésamo sen refinar; un dato que convén ter en conta para poder aproveitar todas as súas propiedades.

Etiquetas:

sésamo sementes

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións