Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Os bulos máis estendidos sobre alimentación infantil

Algunhas crenzas sobre alimentación infantil proceden das noticias falsas ou a publicidade, mentres que outras son máis antigas e levan tempo arraigadas. Analizámolas

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Mércores, 24deNovembrode2021
bulos frecuentes alimentación infantil Imaxe: Getty Images

A desinformación e as falsas noticias sobre alimentación afectan á saúde dos adultos e, tamén, dos nenos. Algunhas ideas son novas e nútrense da avalancha publicitaria dirixida ao público infantil ou a oferta permanente de produtos enriquecidos que parecen saudables sen selo. Outras crenzas son máis antigas e están moi arraigadas no imaxinario popular. A continuación, recollemos cinco delas e desmentímolas con axuda de varios expertos en alimentación.

Jarabes paira abrir o apetito en nenos

No seu libro ‘Fáiseme bóla’, o dietista-nutricionista Xullo Basulto defende que, como calquera ser humano san, os nenos teñen un mecanismo autorregulador do apetito. Se non comen máis é porque non o necesitan. Boa proba diso é que cando están a pegar un estirón, comen máis. Por iso, os jarabes que prometen abrir o apetito dos máis pequenos son completamente innecesarios.

Alimentos enriquecidos con vitamina D paira mellorar as defensas e mellorar os ósos

É un dos reclamos máis recorrentes da industria en produtos como leites ou iogures. Desde o Grupo de Educación Sanitaria e Promoción da Saúde do PAPPS (Programa de Actividades Preventivas e Promoción da Saúde da Sociedade Española de Medicamento de Familia e Comunitaria) insisten en que non hai estudos rigorosos que o avalen e si moitos que referendan que estes produtos son innecesarios.

Paira alcanzar os niveis de vitamina D recomendados ao día, aconséllase seguir una dieta saudable con alimentos ricos nesta vitamina, por exemplo, os peixes azuis e grasos como o salmón, a caballa ou o atún, e una exposición ao sol sensata.

Os zumes substitúen a unha peza de froita

Non, un zume non é igual que comer froita. Cando un neno ou una nena toma una peza enteira adquire a fibra e todos os seus nutrientes. Co zume, os menores inxeren o azucre libre en forma de fructosa. Un tipo de azucre que, segundo a Organización Mundial da Saúde (OMS), hai que limitar.

A froita pola tarde altera aos nenos

A nutricionista Beatriz Carballos, a farmacéutica Gemma do Caño e o dietista Pablo Ojeda desmontan no seu ‘Guía sobre bulos en alimentación’ un mito que se remonta aos anos setenta: o azucre altera aos nenos. Este bulo deu como consecuencia que desde algunhas fontes pensásese que as froitas a media tarde trastornan o comportamento dos menores e fanos máis hiperactivos. Segundo estes expertos, “entre os efectos prexudiciais do consumo de fructosa como azucre engadido non se atopa a alteración do comportamento infantil”.

Os iogures deseñados paira bebés son saudables

Desde hai algúns anos os andeis dos supermercados enchéronse de produtos dirixidos aos máis pequenos da casa: o meu primeiro iogur, a miña primeira galleta… Estes produtos revístense de mensaxes paira parecer saudables, pero en realidade esconden moita cantidade de azucre. Ademais, son innecesarios. Os lactantes de entre 6 e 12 meses non necesitan tomar iogures porque o leite materno conta con mellores nutrientes e con menos proteínas. Os menores desas idades que toman leite de fórmula tampouco os necesitan: co leite de continuación (tipo 2) xa toman demasiadas proteínas. A esas idades é máis recomendable o leite artificial que un iogur deste tipo, que, ademais, leva azucre e nata.

Para acceder a máis contidos, consulta a revista impresa.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións