Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Os cereais de almorzo

As variedades de cereais que se fabrican son numerosas, como as que inclúen azucre, mel, caramelo, chocolate, froitos secos ou froitas desecadas

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Mércores, 03deMaiode2006

Os cereais de almorzo déronse a coñecer en España hai xa algunhas décadas anos, pero non foi ata os anos oitenta cando se produciu un aumento no seu consumo. Son alimentos deseñados sobre todo para consumir no almorzo, que poden substituír ao pan, as galletas ou aos produtos de pastelería. Noutras comidas do día poden ir acompañados dun lácteo como o iogur ou a callada. O seu consumo é adecuado para todas as idades. Con todo, está máis estendido entre a poboación infantil e xuvenil. Aínda que tamén son sans para os adultos, estes son máis remisos á incorporación de alimentos novos.

Os cereais de almorzo obtéñense a partir de diversos cereais, sobre todo trigo, millo, arroz e avena. Ao ingrediente principal engádeselle azucre, mel, caramelo, malta, chocolate, leite en po, froitos secos ou froitas desecadas. Estes ingredientes son os responsables do seu valor enerxético e nutritivo e das características sensoriais tan diferentes que se dan entre uns e outros.

Entre as variedades que se atopan están os copos, os cereais inflados, os cereais ricos en fibra e o muesli. Os cereais en copos obtéñense a partir de fariñas refinadas e adoitan ter sal, azucre e malta entre outros ingredientes. Adóitanse enriquecer en vitaminas e minerais, debido á perda destes nutrientes no proceso de refinado.

Os cereais inflados son os máis lixeiros de todos e o seu contido en fibra é inferior a outras variedades. En cambio, os cereais integrais elabóranse co gran enteiro do cereal e achegan un contido en fibra elevado, do mesmo xeito que os que inclúen froitos secos e froitas desecadas na súa composición. Entre eles está o muesli, que contén unha mestura de cereais integrais ou refinados aos que se engaden froitos secos e froitas desecadas ou deshidratadas como pasas, mazá, plátano, coco, albaricoque, frambuesas ou fresas. Todos estes
ingredientes fan do muesli unha variedade máis enerxética comparada
con outras opcións.

Composición nutritiva

Os cereais de almorzo están compostos en maior proporción por hidratos de carbono, que achegan as fariñas empregadas, os azucres simples e outros ingredientes engadidos, como o mel, o caramelo, as froitas ou o chocolate. Nalgúns casos alcanzan o 90% da composición e, en menor proporción, atópanse outros nutrientes como proteínas, graxas, fibra, vitaminas e minerais.

A proteína que achegan é de calidade intermedia, xa que é deficitaria no aminoácido esencial lisina. Por este motivo, se se combina con lácteos, conséguese unha proteína de mellor calidade. A maioría destes produtos son pouco grasos, exceptuando os que levan incorporados froitos secos, coco ou chocolate. O contido en fibra alcanza os 10 g /100 g de produto, sendo máis abundante nas variedades integrais ou que inclúen salvado, froitos secos ou froitas desecadas -ata 29 gramos/100 gramos-. En canto ao seu valor enerxético, é o seu contido en glúcidos e lípidos o que fai que as calorías sexan de entre 250 e 500 por cada 100 gramos.

Os cereais fortifícanse en diversas vitaminas -B1, B2, B3, B6, folatos, B12 e vitamina D. Por esta razón, unha ración de 40 g de cereais cobre a cuarta parte da cantidade diaria recomendada -CDR- das devanditas vitaminas. Algúns cereais enriquécense ademais con ferro, calcio e magnesio. Para mellorar o seu sabor tamén se lles engade sodio, que nalgúns casos alcanza a cifra dos 900 miligramos por cada 100 gramos.

Táboa de composición por 100 g de porción comestible

Enerxía (Kcal)
Proteína (g)
Graxa (g)
CH (g)
Fibra (g)
Sodio (mg)
Hierro (mg)
B1 (mg)
B3 (mg)
B9 (mcg)

Arroz inflado

Copos de avena

Con chocolate

Ricos en fibra

Muesli

381

348

393

263

405

6,3

15,0

5,0

14,0

9,7

0,6

6,4

2,7

2,7

12,0

87,7

87,7

87,1

45,6

64,6

1,4

10,0

0,6

29,0

7,1

600

4

700

900

200

6,5

4,2

6,5

15

4,8

1,20

0,50

1,30

1,30

0,55

16,80

0,80

17,60

17,60

4,10

2,5

33

353

300

111

CH= hidratos de carbono. mcg= microgramos.

Vantaxes e inconvenientes do seu consumo

O consumo de cereais de almorzo é adecuado para toda a poboación
e en especial para quen teñen un gran desgaste físico, xa que supoñen unha boa fonte de enerxía. Con todo existen enfermidades ou alteracións no organismo nas que non convén consumir este tipo de produtos. As persoas que teñen diabetes, deberán consumir as variedades non azucaradas. En caso de diarrea aguda e de enfermidades que cursan con episodios diarreicos como Crohn e colitis ulcerosa, deberase evitar os ricos en fibra. Persoas con alerxia á proteína do leite han de ler a etiquetaxe e evitar aqueles que conteñan leite en po, chocolate con leite ou outros lácteos. Quen teñen alerxia aos froitos secos, tamén deberán ler con detemento a etiquetaxe destes produtos. As persoas con enfermidade celíaca, só poden tomar aqueles cereais que carezan de glute na súa composición. O glute é unha proteína que está presente en cereais como o trigo, o centeo, a avena, a cebada e o triticale -híbrido de trigo e de centeo.

Criterios de calidade na compra e na conservación

Pódense atopar no supermercado unha ampla gama de variedades de cereais de almorzo. Hainos de diferentes formas (copos, filamentos, gránulos) e sabores (mel, chocolate). Dada a importante oferta, recoméndase elixir aqueles que achegan menores cantidades de azucres, graxas saturadas e de sodio. Debido ao seu baixo contido en auga, os cereais de almorzo consérvanse na despensa durante longos períodos de tempo. Só no caso de que se almacenen en condicións extremas de humidade, pode ser posible o crecemento
de mohos e outros microbios. Este tipo de produtos almacénanse en bolsas de plástico dentro dunha caixa de cartón. Unha vez aberto o envase convén pechar a bolsa cunha pinza para evitar a súa exposición ao aire e mellorar o seu conservacion.

Como elaborar un saboroso muesli caseiro

Se se quere preparar un muesli cos ingredientes que máis gusten, pódese recorrer á seguinte receita como exemplo.

  • Muesli caseiro
  • Sinxelo de elaborar cunha mestura de cereais e froitos secos ao noso gusto.

    Pódeche interesar:

    Infografía | Fotografías | Investigacións