Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Os excesos do Nadal e a fonte do benestar

Un repaso pola influencia que exerce o ambiente do Nadal nas emocións e decisións, incluídas as dietéticas

“Que bo está todo!”. “Si, só unha vez ao ano pódese comer destes”. “É que se está tan a gusto…”. Estas frases tan familiares son exemplos desas trampas mentais que comezarán a aparecer en breve. O Nadal ofrece o ambiente máis adecuado para deixarse levar, para ceder nese obsesivo control sobre o armario, o espello, a mesa ou o menú. Ese ambiente promove o exceso de consumo, non só de roupa, agasallos ou xoguetes senón, sobre todo, de alimentos. Que nos pasa en Nadal? Analizámolo no seguinte artigo.

Imaxe: Anna_Shepulova

En Nadal todo está rico e apetecible. Mesmo hai moitas cousas que habitualmente non probamos, pero que nestas datas si o facemos porque vemos que outras persoas ao noso ao redor fano. Ademais, o seu consumo convértese en motivos extraordinarios para sentirse ben, e non caer nesas culpabilidades inmediatas tras calquera acto que se meditou pouco.

As persoas pensamos que debemos reflexionar moito todo o que facemos, que debemos medir e organizar cada cousa “para que non se escape ao control”. Nestas datas, iso é aínda máis complicado. O ambiente obesogénico que nos rodea durante todo o ano é aínda máis intenso e tentador nas festas do Nadal. Por tanto, durante estas datas podemos caer con facilidade nestoutra trampa mental, que curiosamente fai que acumulemos tensión e malestar e que, sobre todo, experimentaremos ao finalizar este período festivo.

En Nadal veñen os doces, as grandes comidas e, sobre todo, as grandes ceas. Regresan os que están fóra, os que vemos pouco, os recordos do ano, os desexos dos próximos… É cando nos imos de comida cos compañeiros da empresa, cando reflexionamos sobre a utilidade e oportunidade do que facemos cada día do resto do ano. Nas mesas de Nadal é onde aparecen esas cousas que nos temos que contar, e que non temos tempo habitualmente para facelo. Nesas mesas non hai perfección, hai momentos.

Nas mesas de Nadal, buscamos ser nós mesmos rodeados de xente á que amamos -e non tanto-, permitíndonos o luxo de sentirnos máis libres mentres comemos e bebemos. Levamos o exceso non só a comer e beber en cantidades que con frecuencia non seriamos capaces, senón tamén á confianza, a ver ao outro máis próximo, de forma diferente, “con outros ollos” ou con outras actitudes.

Si, parece ser que o exceso tamén leva á empatía, ás mostras de agarimo, á solidariedade, ao respecto á tradición, á proximidade familiar. Volvémonos máis excesivos -digámoslo así- cando chega o Nadal. Esta excesividad tradúcese na fonte do benestar, nese desexo incontido de vivir o Nadal (mesmo de detestala tamén). Ese exceso forma parte do Nadal e é moi difícil poder evitalo.

É moi probable que cando vostede se acomode en cada mesa deste Nadal, esa tensión que lle serve de escusa a diario para pospor tarefas e xustificarse non sente con vostede. É moi probable que perciba que quere seguir sentado nesa cadeira, negando e desexando que chegue o seguinte prato ou a seguinte botella, para seguir descubrindo a súa “parcela máis positiva”.

Evitar a resaca do Nadal

É importante ser conscientes de que estamos envolvidos no ambiente do Nadal, polas luces, os escaparates, os doces, os agasallos… pero tamén de que estamos a realizar unha alimentación inadecuada durante estes días. Estamos a tomar gran cantidade de graxas saturadas, de azucres, de alcol. Estamos a cear moi tarde e de forma copiosa, tomando pouca froita e facendo pouco exercicio físico. En definitiva, estamos a levar un estilo de vida moi pouco saudable. Por todo iso, ao malestar citado antes únese a sensación que nos invade tras finalizar o Nadal sobre a necesidade de apuntarnos a un ximnasio ou de facer dietas para “compensar”, “desintoxicar” ou “depurar” xa con vistas ao verán.

Por estas razóns, é fundamental que durante o Nadal tentemos non cambiar demasiado os nosos hábitos do ano se son saudables, gozar coa familia e cos amigos, pero procurando non caer en condutas que nos poidan prexudicar e que estes días nos rodean. É importante incorporar á nosa dieta -e ao menú- froitas e verduras, moderar o consumo de alcol, reducir as ceas copiosas e dar longos paseos con amigos polas cidades adornadas de luces e cores, das que podemos gozar á vez que beneficiamos a nosa saúde.

RSS. Sigue informado

Ao publicar un comentario aceptas a política de protección de datos

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións