Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Os froitos secos con máis e menos calorías

Os froitos secos son alimentos calóricos, pero poden axudar a controlar o peso corporal e teñen un perfil nutricional moi interesante paira a saúde

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Venres, 03deSetembrode2021
frutos secos Imaxe: cfinsbury

Os froitos secos son un dos alimentos máis apreciados no outono e inverno. Moitas receitas clásicas destes meses incorpóranos entre os seus ingredientes, desde o pan e as ensaladas até a carne e os doces. Cando se achegan os días fríos e, máis adiante, cos recetarios de Nadal, os froitos secos gañan protagonismo nos fogóns e as mesas. E, xunto a eles, xorden todo tipo de mitos, dúbidas e rumores, como que engordan porque teñen moita graxa e demasiadas calorías. Neste artigo listamos cales son os froitos secos máis e menos calóricos, explicamos que tipo de graxas conteñen e cal debe ser a súa presenza na dieta para que sexan beneficiosos paira a saúde.

Os froitos secos son alimentos calóricos. E, con todo, son moi sans. Conteñen fibra, vitaminas e minerais, esteroles vexetais e tamén graxas, aínda que saudables. Este é un detalle crucial xa que, a diferenza doutros alimentos ou produtos moi calóricos, os froitos secos achegan ao corpo diversos nutrientes beneficiosos, incluídas as súas graxas.

Como explica a dietista-nutricionista Isabel Megías no artigo ‘Todo sobre as graxas’, algúns tipos de graxas son imprescindibles paira un óptimo estado de saúde: posúen ácidos grasos esenciais —necesarios paira un correcto funcionamento do organismo—, son vehículo dalgunhas vitaminas (A, D, E e K) e precursores de moléculas con importantes funcións biolóxicas.

De acordo á base de datos do Departamento de Agricultura de EE.UU., os seguintes froitos secos habituais atópanse entre os máis e menos calóricos.

Froitos secos con máis calorías

Entre os froitos secos máis calóricos, están o seguintes cinco:

  • Noces de Macadamia: 718 kcal/100 gramos.
  • Noces pacanas: 691 kcal/100 gramos.
  • Piñones: 673 kcal/100 gramos.
  • Noces: 654 kcal/100 gramos.
  • Avellanas: 646 kcal/100 gramos.

Estes alimentos teñen una importante densidade calórica, o que xera certo receo na poboación, que teme engordar ao comelos. Con todo, son moi nutritivos e achegan graxas cardiosaludables, proteínas, fibra, minerais, vitaminas e antioxidantes.

O consumo regular de froitos secos é beneficioso paira a saúde —en especial, paira o corazón—, axuda a controlar os niveis de colesterol e prevén diversas enfermidades. Ademais, ao contrario do que se cre, os froitos secos non engordan. Rigorosos estudos apuntan, de feito, que estes alimentos poden contribuír a controlar o peso corporal. A clave está na cantidade de froitos secos que se coman.

Froitos secos con menos calorías

Entre os froitos secos menos calóricos, atópanse este cinco:

  • Améndoas: 579 kcal/100 gramos.
  • Pistachos: 562 kcal/100 gramos.
  • Anacardos: 553 kcal/100 gramos.
  • Landras: 387 kcal/100 gramos.
  • Castañas: 369 kcal/100 gramos.

Calquera destes froitos contén menos calorías que o primeiros cinco. E, aínda así, haberá quen observe que seguen sendo “moi calóricos”, sobre todo se llos compara coa froita fresca, como mazás, laranxas, plátanos ou peras.

Como é posible que un alimento tan calórico sexa capaz de axudarnos a controlar o peso corporal? Existen varias explicacións paira isto. Como sinala o dietista-nutricionista Xullo Basulto no artigo ‘A máis froitos secos, menos mortalidade’, por unha banda, o maior contido en fibra dietética nos froitos secos diminuiría a velocidade do proceso dixestivo e aumentaría a sensación de saciedade; e, por outro, o incremento no consumo de froitos secos reduce a inxesta doutros alimentos insanos, moi procesados e máis calóricos, o que se traduce nunha menor inxesta calórica total.

Pero, ademais, este experto menciona outros factores, como que a enerxía dos froitos secos é pouco accesible paira o intestino e a súa dixestión —e que, por tanto, require moito investimento de enerxía por parte do sistema dixestivo— ou que as persoas que os consumen de forma habitual son máis proclives a seguir un patrón de dieta saudable.

Froitos secos na dieta: cantos hai que comer

calorías de los frutos secos
Imaxe: Kai Reschke

O segredo paira gozar dos froitos secos e beneficiarse das súas propiedades nutricionais é incluílos no marco dunha dieta sa e coñecer cales son as racións de consumo recomendadas. Desde a Sociedade Española de Nutrición Comunitaria (SENC) e a Sociedade Española de Medicamento de Familia e Comunitaria (semFYC) aconsellan comer entre 75 e 200 gramos de froitos secos á semana; é dicir, entre una e cinco racións semanais (una ración equivale a 25 gramos).

E convén tomalos ao natural, mellor tostados que fritos e sen sal engadido. Una boa maneira de conseguilo é incorporar aos froitos secos como un ingrediente máis nas receitas cotiás. Do mesmo xeito que se comen améndoas ou avellanas no turrón, é posible facer pan de noz, agregar froitos secos aos guisos e estofados, ás ensaladas e a outras sobremesas menos calóricos, como as mazás asadas. Ademais de ser bos paira a saúde, daranlle un toque exquisito aos pratos máis sinxelos.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións