Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Os froitos secos envasados, a debate

Os froitos secos poden perder gran parte das súas propiedades se se consomen fritos e envasados

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Luns, 07deAbrilde2008

Os froitos secos son sementes pobres en auga e ricas en graxa. Polas súas particularidades nutricionais son alimentos especialmente interesantes para deportistas ou para aquelas persoas cuxo traballo esixa un esforzo físico intenso, xa que teñen un alto contido enerxético. No entanto, resultan moi calóricos e, en certa medida, indigestos, polo que son pouco recomendables en persoas con problemas dixestivos. Con todo, en doses moderadas (un puñado), poden formar parte da dieta de calquera persoa sa.

Interesantes cualidades
Desde o punto de vista nutricional, un dos aspectos relacionados cos froitos secos que máis chama a atención é o seu alto contido enerxético: achegan máis de 500 calorías por cada 100 g de alimento (excepto a castaña, que rolda as 300 Kcal por 100 gramos).

Isto é debido ao seu baixo contido en auga (menos do 10% da súa composición), e ao seu considerable achegue de graxas (máis do 50% do seu peso). Por esta razón, as persoas con problemas de vesícula biliar e páncreas, ou que presenten dificultade para a absorción das graxas, non deben consumir con frecuencia os froitos secos. O seu consumo tamén ha de ser comedido en caso de sobrepeso e obesidade.

Os froitos secos menos grasos que baixan do 40% de lípidos na súa composición son as castañas e os dátiles. Con todo, hai que ter en conta que na composición das graxas presentes nos froitos secos predominan os ácidos grasos insaturados, concretamente o ácido oleico e o linoleico, que supoñen o 75 % do achegar graso. Ademais, son alimentos que non conteñen colesterol, polo que teñen a capacidade de previr a aparición de enfermidades cardiovasculares.

O ácido oleico está presente sobre todo en améndoas e abelás, mentres que o linoleico predomina nas noces e cacahuetes. A presenza destes ácidos grasos fai que o consumo habitual de froitos secos axude a reducir os niveis de colesterol LDL (colesterol ‘malo’) e a aumentar os de colesterol HDL (colesterol ‘bo’), ademais de protexer ao organismo fronte ao desenvolvemento de arteriosclerosis.

Os froitos secos son ricos en fibra, vitaminas e minerais
Ao contrario do que moitas persoas poidan pensar, os froitos secos son alimentos que apenas conteñen hidratos de carbono, xa que só supoñen un 5% da súa composición. Aínda que no caso da castaña ocorre o contrario, é dicir, o seu compoñente principal son os hidratos de carbono, mentres que o seu contido lipídico é moi inferior ao do resto de froitos secos.

Polo xeral, son alimentos ricos en fibra, polo que facilitan o tránsito intestinal, previndo ou mellorando os síntomas relacionados co estreñimiento. Tamén conteñen cantidades notables de proteínas, que representan ao redor do 20% do seu peso. Estas proteínas teñen un aminoácido esencial limitante, a metionina (presente en menor cantidade), polo que necesitan combinarse con cereais para achegar proteínas de alto valor biolóxico, equiparables ás do ovo (alimento proteico de referencia). Ademais son unha boa fonte de vitaminas e minerais, ricos en vitamina E, de potente acción antioxidante que está presente sobre todo en abelás e améndoas. Tamén achegan cantidades apreciables de vitaminas do grupo B, como folatos, vitamina B1, B2, B3 e B6, e dalgúns minerais como calcio, magnesio, ferro, cobre, potasio, selenio e zinc.

Por último, os froitos secos conteñen esteroles e outros elementos fitoquímicos que contribúen á redución dos niveis de colesterol, así como a reducir o risco da aparición de enfermidades cardiovasculares. Con todo, hai que ter en conta que, a pesar da súa riqueza nutritiva, normalmente consómense de forma ocasional e en pequenas cantidades, polo que, en xeral, o achegue á dieta da maioría dos seus nutrientes é pouco significativo.

Froitos secos envasados, igual de saudables?
Moitos dos beneficios dos froitos secos ao natural desaparecen cando se consomen fritos, salgados e, polo xeral, envasados. Xeralmente, os froitos secos fritos non se venden a granel, como ocorre no caso dos crus, senón que se presentan no mercado xa envasados. O consumidor moitas veces descoñece a graxa utilizada na fritura, xa que en ocasións as etiquetas non presentan toda a información que o consumidor require. Nestes casos, simplemente infórmase dos ingredientes co termo ‘graxa vexetal’, o que pode levar ao consumidor a confusións.

Frecuentemente, este termo relaciónase con efectos beneficiosos sobre a saúde pola procedencia vexetal da graxa. Con todo, cando o fabricante non concreta o tipo de aceite utilizado adoita ser porque este procede do coco ou da palma, que resultan bastante máis económicos que outros aceites vexetais. Realmente, os aceites de coco e palma son aceites vexetais, pero o seu alto contido en graxas saturadas, fai que o seu consumo en exceso aumente os niveis de colesterol, polo que non presentan os efectos cardiosaludables que ofrecen outros aceites como o de oliva ou de sementes (girasol, millo e soia). É interesante, por tanto, ler as etiquetas dos produtos que se van a adquirir e escoller, se é posible, aqueles en os que se indique o tipo de aceite utilizado.

Ademais de fritos, os froitos secos tamén poden presentarse tostados ou salgados. O inconveniente que presentan os froitos secos que foron tostados é que parte da vitamina B1 e da E destrúense durante o proceso. No caso dos froitos secos salgados hai que ter en conta que o seu consumo ha de moderarse se se seguen dietas controladas en sodio (hipertensión ou retención de líquidos, entre outros).

SE SON CRUS, MELLOR

Desde o punto de vista nutritivo é máis saudable consumir froitos secos que se presentan crus e que, por tanto, van conter todos os nutrientes e vantaxes para a saúde que caracteriza a este tipo de alimentos. Se sufriron un proceso de fritura, ademais de aumentar o seu valor calórico, pérdense parte das súas propiedades saudables, debido á utilización de aceites vexetais ricos en graxas saturadas. Igualmente, tanto crus como fritos, hai que ter en conta que dado o seu elevado valor enerxético, recoméndase consumilos en cantidades moderadas.

Os froitos secos poden formar parte de ensaladas e sobremesas ou acompañar a pratos de verdura e carne como o pito ou o cordeiro, xa que son moito máis que un simple alimento para comer entre horas. As ensaladas con froitos secos son moi suxestivos e orixinais, como a de escarola e laranxa, a de cogollos con vinagreta de froitos secos ou a de recula . Sobremesas ou tentempiés moi saborosos son o queixo matou con canela e froitos secos tostados, a salsa de iogur con caramelo e froitos secos ou as mazás e laranxas asadas con froitos secos.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións