Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Os froitos secos na dieta infantil

Aconséllase que os menores de dous anos non coman froitos secos para evitar riscos de atragantamiento e de alerxias

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Luns, 16deFebreirode2009

Os froitos secos son alimentos moi completos desde o punto de vista nutritivo. Sobresaen polo seu valor enerxético, a abundancia e calidade das súas graxas, o reseñable contido proteico e polo seu contido en nutrientes reguladores como variedade de vitaminas, minerais e fibra. Incluílos na dieta infantil é unha sa opción para que os nenos adóitense ao seu sabor, aínda que con precaución se son moi pequenos: poden atragoarse, ao ser alimentos de tamaño pequeno; son difíciles de dixerir pola súa concentración graxa, e poden desencadear alerxias.


Cando os nenos teñen menos de dous anos, o consumo de froitos secos suponlles máis inconvenientes que vantaxes que merece a pena ter en conta. Un deles é o risco de atragantamiento. Hai que observar e coñecer ben o ritmo evolutivo do neno á hora de masticar. Como norma xeral, non se aconsella que os menores de dous anos coman froitos secos xa que, en xeral, non coordinan ben os movementos de masticación e, se non mastican moi ben, existe o risco de que se atragoen.

Por iso, cando se lle ofrecen froitos secos a un neno pequeno é importante vixialo mentres come e insistirlle en que mastique moito antes de tragalos para evitar un contratempo. Unha forma de incluílos na súa alimentación é triturarlos cun pouco de auga ou aceite e preparar unha manteiga (como a de cacahuete ) para untar o pan ou as galletas. Para facer a dieta máis variada e que o neno se habitúe ao sabor pódense mesturar os froitos secos co iogur, as ensaladas, as froitas, a sopa, os pratos de verdura ou elaborar salsas para acompañar os trocitos de carne ou de peixe .

Difíciles de dixerir e moi calóricos
Os froitos secos, dado o seu elevado contido en graxas, son alimentos que, ademais de calóricos, son difíciles de dixerir. As cantidades que deben consumir os nenos (tamén as persoas adultas) han de ser pequenas -unha ración é un puñado-, para evitar que logo desbasta a tripa. Ao ser moi apetecibles, moitas veces resulta difícil que deixen de comelos, aínda que hai que insistir en que non se excedan coa cantidade.

Alerxia aos froitos secos
Para os nenos, os froitos secos son, xunto co leite, o peixe e o ovo, alimentos problemáticos pola súa capacidade de provocar alerxias alimentarias. De todos os froitos secos, parecer ser que os cacahuetes, en xeral, son os que maior número de alerxias provocan.

Algúns síntomas de alerta que axudan a identificar a alerxia aos froitos secos pode ser o goteo nasal, a urticaria por todo o corpo, o hormigueo na lingua ou a sensación de opresión na garganta. Os síntomas poden empeorar rapidamente se o neno ten dificultade para respirar, inflamación da garganta ou outras partes do corpo, chegando a producirse unha reacción anafiláctica, que se non se trata a tempo pode ter consecuencias fatais.

As VIRTUDES NUTRITIVAS

Os froitos secos destacan polo seu elevado contido enerxético. Cen g de froitos secos achegan máis de 500 calorías (excepto a castaña, que contén unhas 200 calorías). Este importante valor enerxético deriva do seu escaso contido en auga (menos do 10% da súa composición), e da súa notable cantidade de graxas (máis do 50% do seu peso) e proteínas (ao redor do 20%). Na composición das graxas predominan os ácidos grasos insaturados e, entre eles, o ácido linolénico e o linoleico. Ambos os nutrientes son esenciais e o organismo humano é incapaz de sintetizar, e hanse de achegar polos alimentos.

Estes ácidos grasos resultan vitais para a formación das membranas celulares, particularmente das células nerviosas, que nos nenos están en pleno crecemento e desenvolvemento. Os froitos secos non conteñen colesterol, o cal, unido ao seu saudable perfil de graxas, convérteos en alimentos que, consumidos habitualmente, axudan a previr trastornos cardiovasculares desde a infancia.

Xunto cos legumes e os cereais, os froitos secos forman un equipo moi ben avenido: achegan unha excelente cantidade de proteínas vexetais (ben combinados estes alimentos dan lugar a proteínas completas equivalentes á proteína animal), variedade de vitaminas do grupo B (B1, B3, B6 e folatos), vitamina E (potente antioxidante) e minerais como o ferro e calcio (estes dous minerais de peor absorción), potasio, fósforo, magnesio e cinc. As vitaminas do grupo B son necesarias para o desenvolvemento do sistema nervioso do neno, a formación das súas glóbulos vermellos e o aproveitamento da enerxía que conteñen os alimentos.

Parte da vitamina B1 e da E destrúense durante o proceso de tostado que se adoita aplicar con frecuencia aos froitos secos envasados, razón suficiente para adoitar aos nenos a comer froitos secos da maneira máis natural. Ademais, estes alimentos son ricos en fibra, polo que facilitan o tránsito intestinal, e preveñen ou melloran o estreñimiento que con frecuencia se dá entre os máis pequenos.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións