Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Os mellores alimentos paira entrar en calor

No outono e no inverno, algúns alimentos axudan a manter a calor corporal e a mellorar as defensas do organismo

Img potaje calor hd Imaxe: LearningLark

A medida que baixan as temperaturas, é necesario aumentar as defensas do organismo e manter a calor corporal. Nestes meses de frío, os arrefriados, os catarros e a gripe son frecuentes e a alimentación pode ser moi útil paira mantelos baixo control. Pero, ademais, o corpo pide alimentos quentes ou que axuden a manter a súa temperatura habitual. Salvo algunhas excepcións, xa non é tempo de ensaladas frescas, nin batidos xeados. Agora son necesarios alimentos que nos acheguen calor. A continuación explícase cales son os mellores alimentos paira facer fronte ao frío e cales axudan a aumentar as defensas.

Img potaje calor
Imaxe: LearningLark

Alimentos paira facer fronte ao frío

Paira combater o frío, é necesario abrigarse, pero tamén é importante alimentarse ben. De feito, una das maneiras máis eficaces paira recuperar a sensación de calidez e benestar é inxerir os alimentos adecuados que sirvan a ese propósito. Una dieta quente e rica en nutrientes é imprescindible paira entrar en calor e manter a temperatura corporal.

  • Caldos. Son un alimento básico e clásico durante a época invernal. Os caldos axudan ao organismo a manter a temperatura corporal ou recuperala e achegan nutrientes esenciais. Una boa opción é o caldo de pito, a base de zanahoria, allo porro, apio, cebola e pito. Con todo, poden engadirse ou modificarse os ingredientes e elaborar a receita coas verduras que máis nos gusten.
  • Infusións. Outra opción paira axudar ao organismo a entrar en calor. Baseadas en diferentes plantas, as infusións son una alternativa moi recomendable e con numerosos beneficios paira a saúde. Achegan gran cantidade de antioxidantes, favorecen a dixestión e axudan a depurar o organismo.
  • Bebidas quentes. Á parte das infusións, tamén é útil beber café, leite ou chocolate quente.
  • Alimentos enerxéticos. Os alimentos energizantes axudan ao organismo a combater o frío, non tanto pola temperatura na que se serven, senón porque achegan enerxía. Neste grupo destacan os hidratos de carbono de absorción lenta, sobre todo, os legumes e o arroz. Estes deliciosos alimentos brindan ao organismo a enerxía necesaria paira combater un duro día de inverno. Ademais, engaden proteínas, fibra e numerosas vitaminas. Poden consumirse en forma de potaxe, caldosos ou, mesmo, nun mesmo prato. O arroz con lentellas é una fonte de proteína de moi elevado poder biolóxico. A paella de pito é tamén una estupenda alternativa.

En definitiva, débense escoller alimentos reconfortantes, receitas “de culler” ricas en nutrientes (non en calorías) e quentes. Potaxes, sopas, purés, verduras braseadas, cocidos ou cremas son preparacións idóneas paira estas datas.

Alimentos que axudan a aumentar as defensas

Esta época do ano é a máis propensa aos arrefriados e catarros, froito do descenso das temperaturas e das defensas. É importante coñecer que alimentos axudan ao organismo a manter un sistema inmunitario a proba de frío.

  • Froitas. As froitas (e as verduras) son fonte de antioxidantes, vitaminas e minerais. Recoméndase una inxesta de cinco racións ao día. A vitamina C destaca neste tipo de alimentos e, tal como apuntan diversos estudos, esta axuda a reducir os síntomas do arrefriado e a previlos. Os expertos sinalan que é importante o seu consumo durante todo o ano e que convén aumentar a dose cando chega o inverno. Entre as froitas que a conteñen, sobresae o kiwi, que achega case o dobre de vitamina C que una laranxa. O seu consumo axuda a mellorar a resposta inmune do organismo ante diversas infeccións. O organismo humano non produce vitamina C nin a almacena, polo que é importante na dieta. Laranxas e mandarinas son, xunto cos kiwis, os froitos por excelencia do inverno.
  • Verduras. Entre as verduras destaca a cebola, cun gran poder depurativo e con efecto antiséptico. Tamén as alcachofas, acelgas e espárragos son idóneos paira consumir quentes en forma de cremas ou purés. As espinacas (ricas en vitaminas K, A, B, C e E, potasio, calcio, fósforo, zinc, ácido fólico e ferro) axudan á resposta do organismo fronte a virus e bacterias. A zanahoria, rica en vitamina A, fortalece a inmunidade celular ao evitar a acción de patógenos externos. Estes alimentos son os que máis axudan ao organismo a mellorar as defensas e manter o corpo san durante o inverno.
  • Proteínas. As proteínas deben estar presentes na dieta habitual do adulto e deben inxerirse en cantidades apropiadas, xa que exercen funcións moi importantes no organismo, como o bo funcionamento do sistema inmunitario. As proteínas de alto valor biolóxico son as máis adecuadas: a carne, o peixe, os ovos e os lácteos como o iogur, o queixo ou o leite. As proteínas vexetais son tamén importantes, como a soia, os legumes, o tofu ou a quinoa.
    • RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións