Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Os mellores alimentos para a pel

Unha dieta rica en froitas, verduras e legumes axuda a manter a saúde do organismo e a previr varias enfermidades, tamén da pel

img_mejores alimentos piel hd

Coa chegada da primavera e o cambio de armario, a pel está de novo en contacto co aire libre e o sol e queremos lucila bonita, pero tamén sa. Ademais das cremas hidratantes e os protectores solares, a alimentación desempeña un papel moi importante no coidado do organismo, incluída a pel. Pero, hai alimentos ou ingredientes específicos para este fin? Existen alimentos “bos e malos” para a pel? Cales son e que efecto posúen? No seguinte artigo repásase a relación entre a dieta e a prevención de certas patoloxías dermatológicas.

Img mejores alimentos piel
Imaxe: HASLOO

Alimentación e dermatoloxía

A pel é o órgano máis grande do corpo e, ademais, unha das partes que primeiro ven os demais. Por iso, o seu aspecto contribúe en gran parte á nosa percepción de saúde e beleza dunha persoa. Existen múltiples factores que poden afectar á capacidade funcional e a integridade estrutural da pel. Factores xenéticos e ambientais, como a exposición solar, o abuso de drogas ou os hábitos dietéticos, foron implicados nas alteracións da pel e o envellecemento. No entanto, a pesar de que a dieta é un dos factores tradicionalmente relacionados coa saúde dermatológica, estudar o consumo específico de nutrientes ou alimentos e os seus efectos sobre ela é difícil, o que complica ter información fiable sobre esta relación.

Existen algunhas enfermidades nas que a alimentación xa se asociaba coa etiopatología das mesmas, como é o caso das alerxias alimentarias ou da dermatitis herpetiforme. Con todo, outras moitas enfermidades da pel non se vincularon tradicionalmente coa nutrición… ata agora. É o caso da acne, a psoriasis, o envellecemento da pel e o cancro de pel de tipo non melanoma, entre outros. Nalgunhas ocasións a dieta pode influír sobre o curso destas afeccións, como no caso da acne; e noutras pode formar parte das recomendacións de prevención, como no caso do cancro de pel e o envellecemento cutáneo.

Dieta e acne

A relación entre dieta e acne leva estudándose desde hai varias décadas, aínda que nos primeiros anos de investigación os dermatólogos non atopaban ningún tipo de relación. Nos anos 60, indagouse moito na posible asociación entre a acne e o chocolate, sen achar probas concluíntes. Con todo, estudos máis recentes han reevaluado os posibles erros metodolóxicos dos estudos máis antigos sobre dieta e acne e empezaron a pór en marcha de novo investigacións para esclarecer esta relación. Acharon evidencias cos produtos lácteos, aínda que unha asociación débil, e con certos patróns dietéticos, tales como a elevada carga glicémica, típica do patrón dietético occidental.

Dieta e cancro de pel de tipo non melanoma

Numerosos estudos observaron que unha dieta rica en froitas e verduras reduce o risco de cancro e que esta diminución do risco é máis forte en certos tipos, como o cancro de pulmón e o de colon. Investigacións en animais de experimentación e en humanos apoian tamén estes resultados no cancro de pel. Neste sentido, están a analizarse compoñentes dietéticos como os antioxidantes, a vitamina C e E, o selenio, o beta-caroteno e outros múltiples fitonutrientes (compostos presentes en alimentos de orixe vexetal). Un apuntamento de interese: nos estudos realizados en humanos con suplementos orais destes nutrientes non observaron resultados positivos, con todo, os levados a cabo con cambios no consumo de alimentos de orixe vexetal si foron positivos.

Dieta e envellecemento da pel

Engúrralas e os surcos na pel son causados pola falta de elasticidade; están relacionados con cambios nas fibras elásticas e de colágeno da pel. A investigación científica actual está a tratar de pescudar o efecto que provoca o consumo de azucres sobre a pel, posto que parece que a glicosa, a fructosa e a hiperglicemia poderían favorecer a perda de elasticidade da pel. Cocciones como o grill, a fritura ou os asados a altas temperaturas tamén poderían contribuír á perda de elasticidade da pel, mentres que as especias poderían enlentecer este proceso.

Recomendacións dietéticas para o coidado da pel

Á vista da investigación actual, de novo parece que o patrón dietético global é a clave para conseguir un bo estado de saúde na pel. O obxectivo debería ser, por tanto, alcanzar un patrón dietético saudable, tal e como aconsellan todas as sociedades científicas que estudan a relación entre a alimentación e a saúde.

Así, deberíase limitar o consumo de graxa, sobre todo de graxa saturada, ademais da inxesta excesiva de azucres e sal. Teríase que promover o consumo de alimentos de orixe vexetal, en especial froitas frescas, hortalizas, verduras, legumes e froitos secos. E, por suposto, habería que limitar a toma de alcol.

Etiquetas:

Dieta piel-gl

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións