Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Os mellores alimentos para levar ao cole

Os alimentos que os nenos levan na mochila para comer a media mañá ou para merendar deben contribuír ao seu crecemento e desenvolvemento de forma óptima

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Xoves, 20deSetembrode2012
Img alimentos cole hd Imaxe: Melissa

Termínase o verán e unha das primeiras tarefas é a preparación da volta ao cole. Máis aló de mochilas, estoxos e libros, empezar a escola tamén supón organizar horarios, ceas e comidas. Da confusión das vacacións pásase á orde en moitos ámbitos que estiveron descoidados durante os meses de xullo e agosto. A alimentación é un deles, e coidar o que se come en casa é importante, pero non suficiente. Os alimentos que o neno leva na mochila para tomar a media mañá ou para merendar deben contribuír ao seu crecemento e desenvolvemento. Neste artigo proponse recomendacións para o almorzo, ideas para comer no recreo e suxestións para as merendas.

Img alimentos cole
Imaxe: Melissa

Recomendacións para o almorzo dos nenos

Para que non transcorran demasiadas horas entre as comidas, algo que podería supor unha falta de enerxía nos nenos, recoméndase repartir as inxestas ao longo do día nunhas 5 ou 6 ocasións.

Someter aos nenos a un xaxún excesivo pode afectar o seu rendemento físico e intelectual

A primeira do día, que se realiza despois de moitas horas sen probar bocado, é o almorzo. Por iso, é importante almorzar en casa antes de ir ao colexio, para evitar que as horas en xaxún sexan excesivas. Se non se inxere nada ata a hora do recreo na escola, algo que segundo as enquisas fan entre un 10% e un 15% dos menores, sométese ao organismo do pequeno a un xaxún dunhas 12-15 horas, o que pode afectar o seu rendemento físico e intelectual, así como ao seu estado de ánimo.

En contrapartida, e sen restarlle importancia a esta primeira toma, non se debería caer na situación oposta: algúns pais, coa intención de conseguir que os seus fillos almorcen, obríganlles a comer ou lles ofrecen os seus alimentos preferidos, sen ter en consideración se son ou non adecuados desde o punto de vista nutricional. Co fin de evitar estas situacións, proponse os seguintes consellos:

  • Levantarse con tempo suficiente para almorzar con tranquilidade.
  • Para iso, tamén é imprescindible deitarse temperán.
  • Comer adultos e nenos xuntos na mesa.
  • Propor aos pequenos unha variedade de alimentos saudables e deixarlles escoller os que máis lles apetezan.

É conveniente que a primeira comida do día, a que se realiza en casa, sexa tamén a máis completa e enerxética. Pero máis importante que a cantidade de alimentos, é a súa calidade, é dicir, o tipo de alimentos que se ofrecen. As recomendacións sobre a composición idónea dun almorzo saudable e completo inclúen tres grupos de alimentos:

  • Pan, tostadas e cereais do almorzo integrais.
  • Leite, iogur e queixo (de preferencia, desnatados ou semidesnatados).
  • Froita fresca enteira e de tempada.

Ideas para comer no recreo

Os alimentos recomendados para o almorzo pódense repartir en dúas tomas. Incluír unha inxesta complementaria a media mañá evita chegar con demasiada fame á comida do mediodía. Para completar o almorzo realizado en casa, proponse os seguintes tentempiés para a hora do recreo:

  • Froitas frescas enteiras (tipo plátano, mandarinas ou albaricoques) ou cortadas e gardadas nunha fiambrera (gajos de laranxa, anacos de pera, cereixas ou fresas).
  • Froitos secos crus ou tostados, sen sal (noces, améndoas ou abelás, entre outros).
  • Froitas desecadas (pasas, orejones ou ciruelas pasas, entre outras).
  • Bastóns ou palitos de pan, mellor integrais e sen sal.
  • Pequenos bocadillos de queixo tenro ou fresco, xamón curado ou cocido, con vexetais ou con humus ou aguacate.
  • A maioría das escolas ofrecen recomendacións sobre os alimentos que os alumnos poden levar ao centro educativo para comer durante o recreo da mañá. Algunhas prohiben a pastelería, outras a reservan para días ocasionais e hai algunhas que instauran o “día da froita”, o “día do bocadillo” ou o “día dos froitos secos”. Desta maneira, xunto coa crecente preocupación dos pais pola alimentación dos seus fillos, a calidade nutricional da inxesta de media mañá é cada vez máis satisfactoria.

    Suxestións para as merendas dos pequenos

    Os tentempiés da mañá melloran con iniciativas que promoven a saúde. En cambio, as merendas, que se fan case sempre ao saír do colexio, son en moitos casos mellorables.

    A mellor bebida para acompañar calquera comida é a auga

    Para empezar, é imprescindible lembrar que a mellor bebida para acompañar calquera comida, incluída a merenda, é a auga . Os zumes e outras bebidas azucaradas, mesturadas ou non con leite, deberían reservarse para ocasións especiais.

    En segundo lugar, o tipo e a cantidade de alimentos para incluír na merenda poden variar en función da actividade que vaia a realizar o neno con posterioridade. Se, como sería desexable, irá ao parque a xogar, a montar en bicicleta ou a corretear tras unha pelota cos seus amigos, necesitará máis enerxía. Entón, un bocadillo ou uns froitos frescos son unha opción idónea. Se despois da escola o pequeno estará sentado máis horas, unha ou dúas pezas de froita ou un iogur (ao que se lle pode engadir froita troceada) serían suficientes.

    Fiambreras no colexio

    O debate sobre o regreso do táper á escola é recente e intenso. Máis aló das potenciais dificultades asociadas a calquera nova medida que se implanta, serán de gran utilidade unhas instrucións claras para que os pais que o necesiten poidan ter indicacións acerca de como planificar de forma correcta os menús. Nesta liña, a Axencia de Saúde Pública de Cataluña, nos documentos ‘A alimentación saudable na etapa escolar’ e ‘Recomendacións para mellorar a calidade das programacións de menús’, presentados este verán, ofrece consellos sobre o tipo de alimentos que se deben incluír, as estruturas básicas das comidas de fiambrera, así como exemplos moi útiles para as familias.

    RSS. Sigue informado

    Pódeche interesar:

    Infografía | Fotografías | Investigacións