Artigo traducido por un sistema de tradución automática. Máis información aquí.

Os mellores fritos para os nenos

Os fritos, se están ben feitos, teñen un achegar mínimo de graxas e axudan a que os nenos proben alimentos importantes como o peixe e as verduras
Por Alma Palau Ferré 16 de Agosto de 2012
Img frito rebozado listp
Imagen: Javier Lastras

Os fritos teñen mala fama porque aumentan o valor calórico da nosa dieta. Con todo, se sabemos facer as frituras, podemos conseguir que o achegue de graxas sexa mínimo e, ademais, lograr que os nenos proben alimentos que son tabú para eles, como verduras e peixes, o cal terá un gran valor educativo e nutricional. En todo caso, de face aos nenos, nas frituras deben preocupar os compoñentes tóxicos que se xeran cando se queima o aceite, as partículas que quedan nel ou as graxas trans que se forman ao alcanzar altas temperaturas, tres aspectos que poden evitarse cuns pasos moi sinxelos. Nesta reportaxe explícanse os verdadeiros riscos das frituras, como fritir de forma segura para evitar o exceso de graxas e protexer aos nenos, e cal é a gran vantaxe dos fritos para os pequenos.

Os verdadeiros riscos das frituras

Os rebozados deixan faragullas que se carbonizan e xeran produtos tóxicos, como os benzopirenos ou a acrilamida. Estas faragullas, prexudiciais para a saúde, son apreciables á vista ao fritir rebozados ou filtrar o aceite. A acrilamida asociouse a efectos adversos en experimentos con animais (danos no ADN e cancro). Ademais, ao usar un aceite varias veces, créanse produtos químicos chamados hidrocarburos aromáticos policíclicos (HAPs), identificados tamén como un problema para a saúde.

Con todo, a fritura ben feita conserva mellor os nutrientes dos alimentos que unha cocción en auga. É o caso das patacas, que conservan as súas vitaminas cando se friten. Tamén é importante matizar que a pataca fervida, para os nenos que non toman suficientes verduras, axuda ao facer a función da fibra.

Como fritir de forma segura para evitar o exceso de graxas e protexer aos nenos

Certos métodos sinxelos aproveitan as vantaxes das frituras e evitan que supoñan un risco para a saúde dos nenos. Entre eles, destacan os seguintes:

  • Usar aceite novo e retirar o aceite que se queimou. Saberémolo porque o aceite libera un fume branco.
  • Secar ben os alimentos antes de fritilos porque a auga se evapora a 100ºC e disocia a graxa.
  • Evitar o aceite usado que se volveu viscoso, xa que impregnará máis os alimentos e faraos máis grasos e indigestos.
  • Secar os alimentos fritos sobre papel secante.
  • Quentar ben o aceite para que se forme con rapidez unha costra no alimento. O modo máis simple de apreciar a temperatura do aceite consiste en engadir un trocito de pan: cando a temperatura é elevada, aprécianse pequenas burbullas ao redor que o fan subir á superficie.
  • Rebozar ou empanar un alimento que contén moita auga serve para que este non absorba excesivas graxas.
  • Ao fritir carne, como o pito, leste perde graxas e absorbe o aceite de oliva, é dicir, hai un intercambio de graxas que, en ocasións, é máis beneficioso que prexudicial.
  • Nos precocinados, a porcentaxe de rebozado é moi alto (en ocasións, representa o 50% do alimento), polo que sempre será máis saudable rebozar os alimentos en casa.

A gran vantaxe dos fritos para os nenos

O peixe, do mesmo xeito que as verduras, é un dos alimentos máis problemáticos ao ofrecerllo aos nenos e adolescentes. Con todo, non podemos esquecer o importantes que son estes alimentos no seu crecemento e desenvolvemento, polo que vale a pena fritilos para mellorar a súa aceptación. Algunhas ideas para tentalo son: cociñar peixe frito, as croquetas ou bolos de vento de bacallau, as empanadillas de salmón, os snacks de verduras, cortadas moi finas e fritas en aceite moi quente, e as verduras (tamaño bocado) rebozadas e fritas.

O positivo para os pais é que hai moita variedade de peixes e de verduras. Se os nenos rexeitan un tipo, poden ofrecerlles máis opcións. Outra vantaxe engadida ao fritilos é que sacian máis, un aspecto polo que os nenos protestan en ocasións ao prepararlles verduras ou peixes. Iso si, convén ter presente que o aceite de oliva é o máis adecuado para fritir porque resiste mellor as altas temperaturas que os aceites doutras sementes -girasol, millo ou soia- e, por tanto, tarda máis en descomporse.

En canto ás formas de fritir, tamén hai alternativas:

  • Á romana: con fariña e ovo, nesta orde.
  • Empanado: con ovo e pan rallado, nesta orde.
  • En gabardina , cunha pasta a base de fariña e algún líquido gaseoso (cervexa, gaseosa, etc.), ou con auga e bicarbonato sódico, a base da tempura.
  • Só con fariña: a maneira de facer o peixe frito.
Cantas calorías e graxas necesitan consumir os nenos?

As graxas están presentes en case todos os alimentos, vexetais e animais, e son fundamentais nas preparacións de moitos deles. Tamén é importante lembrar que son esenciais na nutrición do individuo, para a protección dos tecidos e recubrir órganos, para a formación das membranas celulares, do cerebro e da retina, para o bo funcionamento do sistema nervioso e na fabricación dos sales biliares para a dixestión, ademais de ser precursoras das hormonas sexuais. Pero, cantas graxas e calorías diarias necesitan os nenos?

Aos 6 anos, unha nena necesita unhas 1.900 kcal ao día, 300 máis que o neno á mesma idade. Aos 12 anos, o neno necesita unhas 2.300 kcal ao día, 300 máis que a nena. Aínda que nestas idades varían moito as súas necesidades calóricas, é posible cubrir esa demanda cunha alimentación sa, ordenada e variada. Se a media para os nenos son 2.000 kcal diarias e, destas, un 30% deben achegalas as graxas, entón os nenos deben consumir entre 60 e 65 gramos ou mililitros de graxa ou aceites ao día.

Deses 65 gramos, hai que buscar ademais unha proporción entre os distintos tipos de graxas: saturadas (7%), poliinsaturadas (10%) e monoinsaturadas (13%). Isto equivale a 15 gr de graxas saturadas (carne, ovo, leite, queixo…), 20 gr de graxas poliinsaturadas (peixe, aceites de sementes) e 30 gr de graxas monoinsaturadas (aceite de oliva, froitos secos). É importante recalcar que debemos variar os tipos de graxas na dieta.