Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Os mitos máis estendidos sobre o leite desnatada

O leite desnatada é un dos lácteos máis consumidos na actualidade, aínda que circulan algúns mitos sobre sobre a súa composición nutricional e produción

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Luns, 18 de Xullo de 2016

Os derivados lácteos desnatados forman parte da compra semanal de moitos fogares. A crecente preocupación sobre o estado de saúde e a súa relación coa alimentación promoveu un aumento na adquisicón de produtos desnatados, lixeiro e hipocalóricos; e a gama de produtos lácteos (leite, iogures, queixos e outros derivados lácteos) seguiu o camiño para adaptarse ás demandas da sociedade actual. Os leites semi e desnatadas son un das lácteos máis consumidos, aínda que circulan algúns mitos sobre a súa composición nutricional e produción. Que hai de certo neles? Este artigo trata de desterrar as falsas crenzas que existen sobre o leite desnatada e achega datos sobre o seu contido nutricional e a frecuencia da súa inxesta.

Imaxe: nevodka

Falsas crenzas sobre o leite desnatada

  • Un dos mitos máis estendidos sostén que o leite desnatada prodúcese engadindo auga ao leite enteiro. A etiquetaxe e control que hoxe en día recibe o leite desnatada impide que leve a cabo unha fraude destas características sen ser detectado con facilidade a nivel analítico. Ademais, a produción de leite desnatada non pasa por diluír o leite desnatada, senón ao contrario. A produción de leite na actualidade realízase obtendo en primeiro lugar un leite desnatada, á que logo se engade a graxa, no caso do leite semi e enteira, para normalizar o contido graso de todo o leite producido.
  • Outro dos bulos máis difundidos sobre o leite desnatada é que “non alimenta”, é dicir, que o seu contido nutricional é escaso. Como se explica a continuación en detalle, esta afirmación é falsa, posto que a principal diferenza nutricional entre ambos os leites é a referente ao contido graso do leite, pero non afecta o resto da composición nutricional da mesma.
  • Relacionado co anterior, outro dos mitos difundidos sobre o leite desnatada é o que ten que ver co contido en calcio da mesma, posto que moita xente cre que o contido en calcio do leite desnatada difire enormemente do do leite enteiro. E isto non é certo. O leite enteiro e o leite desnatada posúen unha cantidade de calcio case equivalente, aínda que si varía o seu contido en vitamina D. Ambos os tipos de leite poden axudar a cubrir os requirimentos diarios de calcio.
  • Outra das tendencias dietéticas actuais consiste en evitar ao máximo posible a graxa, sobre todo a graxa de orixe animal. Por iso, unha das crenzas máis habituais é que, sempre que se poida, é mellor tomar leite desnatada. Neste caso, cabe destacar que a elección entre un leite enteiro, semi ou desnatada dependerá do estado de saúde do individuo que a consuma e do resto do seu patrón alimentario. Así pois, individuos con algún estado patolóxico que requira restrición da graxa da dieta deberían optar por beber un leite con contido graso reducido, mentres que persoas nun óptimo estado de saúde non terían por que reducir o contido graso do leite, aínda que si que deberían evitar outros derivados lácteos ricos en graxas e azucres.

Contido nutricional do leite desnatada

O Código Alimentario Español (CAE) define ao leite natural como o produto íntegro, non alterado nin adulterado e sen calostros, do ordeño hixiénico, regular, completo e ininterrompido das femias mamíferas domésticas sas e ben alimentadas. Coa denominación xenérica de leite compréndese única e exclusivamente o leite natural de vaca. Os leites producidos por outras femias de animais domésticos designaranse indicando, ademais, o nome da especie correspondente: leite de ovella, leite de cabra, etc.

Os leites semi ou desnatadas son modificadas mediante procesos industriais para diminuír a cantidade de graxa do leite enteiro. O seu contido nutricional destaca pola súa elevada porcentaxe de auga , que se sitúa entre un 89% e un 92%. O leite é un alimento cun contido moderado en hidratos de carbono (4,5 g/100 g de alimento, na súa maioría lactosa) e en proteínas (ao redor de 3 g/100 g de alimento), sen que existan distincións entre leite enteiro e desnatada a este nivel.

A diferenza principal atópase no contido de graxa do leite, que se sitúa nun 3,5% no leite enteiro (por normativa debe ser mínimo dun 3,2% no leite UHT), un 1,5% no leite semi (por normativa debe situarse entre 1,5-1,8% no leite UHT) e un 0-0,1% no leite desnatada (por normativa máximo un 0,3 no leite UHT). O valor calórico do leite variará sobre todo segundo o contido graso da mesma. Así pois, mentres que o leite enteiro achega unhas 65 kcal por cada 100 ml, o leite desnatada contén case a metade dese achegue calórico; unhas 30 kcal/100 ml. O leite é un alimento cun contido nulo en fibra dietética e que destaca polo seu contido nalgúns micronutrientes que a fan fonte interesante de calcio (100-120 mg/100 g) e vitamina B12.

Recomendacións e exemplos de consumo

Os lácteos en xeral e o leite en concreto son alimentos que axudan a conseguir os requirimentos diarios de calcio na dieta, de maneira que, segundo rango de idade e sexo, o consumo recomendado de lácteos será de dous a catro racións diarias. Se a inxesta de leite prodúcese en momentos como o almorzo ou a merenda, o leite pode acompañarse de froita variada ou cereais sen azucres engadidos.

RSS. Sigue informado

Ao publicar un comentario aceptas a política de protección de datos

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións