Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Os métodos máis utilizados para a operación bikini

Privarse dos alimentos con glute, facer a dieta da alcachofa ou do limón e empregar cremas e fajas reductoras son algúns dos plans que se pon en marcha para adelgazar de face ao verán

img_op bikini hd

Comeza o verán e, con el, a “operación bikini“, ese afán por perder quilos e graxa do modo máis rápido posible. Nesta época do ano, cando a roupa e as actividades non disimulan o sobrepeso, moitas persoas míranse ao espello co desexo de verse mellor. Case sete de cada dez adultos -a maioría mulleres, pero tamén homes- pon en práctica diversos métodos e dietas para reducir centímetros e gramos. O resultado? Ponse en risco a saúde e a autoestima, mentres se perde máis diñeiro que peso. Os seguintes son algúns exemplos de métodos ineficaces para adelgazar.

Img op bikini
Imaxe: photography33

1. A faja reductora

  • Custo: 25 euros ou máis a unidade, cunha duración aproximada de seis meses.
  • Método: consiste nunha faja que contén cafeína e manteiga de karité (árbore de manteiga), moi utilizada en cremas de cosmética aínda que é unha graxa comestible, e un microtejido que masajea a pel. Para que sexa máis efectiva, hai que moverse e levala oito horas ao día.
  • Inconvenientes: é unha solución temporal, as usuarias recoñecen pasar calor e non ser fieis lle ao seu emprego.
  • Eficacia: non é prexudicial para a saúde, pero cando deixa de utilizarse vólvese á situación anterior e con maior flacidez na pel. Funciona para quen están ben de peso e só queren perder unha talla.

2. Dietas sen carne ou sen glute, o método dalgunhas famosas

  • Custo: cero, excepto no caso de dieta sen glute, cuxos alimentos custan tres veces máis que o prezo normal.
  • Método: deixar para comer carne e alimentos que conteñan glute. Ao parecer, a algunha famosa funcionoulle, aínda que é importante lembrar que elas non son diferentes ás demais mulleres e que tamén sufriron o “efecto yoyó” a miúdo.
  • Inconvenientes: unha dieta vexetariana debe saber levar ben para que non provoque carencias nutricionais, mentres que unha dieta sen glute tamén será incompleta e pode producir algún déficit nutricional sen necesidade.
  • Eficacia: moi dubidosa. Non hai ningún estudo que relacione a dieta vexetariana ou sen glute coa perda de peso.

3. A dieta do limón ou o método do Dr. Martine André

  • Custo: o método en si non supón un gasto adicional, pero recuperarse dos seus efectos secundarios pode saír moi caro.
  • Método: consiste en beber o zume dun limón diluído nun vaso de auga quente polo menos catro veces ao día, sempre en xaxún, e sazonado con sirope de arce e pementa de cayena. Tamén hai que aderezar os pratos con dous cucharadas soperas de zume de limón.
  • Inconvenientes: promete unha perda de ata un quilo diario, o cal xa é de seu perigoso para o organismo. Hai unha maior exposición a padecer gastritis ou úlceras gástricas e provoca náuseas, diarrea, cólicos estomacais e lesións na mucosa gástrica. Tamén é prexudicial para o esmalte dos dentes, que descalcifica e expón ás caries, ademais de producir baixada de defensas e glóbulos vermellos. Martine André, o suposto doutor a quen se atribúe o método, non existe, polo menos non asociado a esta dieta. É moi importante desconfiar de dietas con nome e apelido, como o método Dukan ou a dieta Perricone.
  • Eficacia: é un exemplo claro de perda de peso á conta da propia saúde. Supón unha alimentación desequilibrada con carencia de nutrientes. Todo iso non significa que o limón sexa malo, senón que en exceso pode ser moi prexudicial.

4. A dieta dos sales

  • Custo: uns 10 euros por frasco.
  • Método: consiste en utilizar algunhas dos sales de Schüssler co fin de eliminar toxinas, perder a graxa que non se desexa durante a noite e controlar a ansiedade ao mediodía.
  • Inconvenientes: se se estudan os sales de Schüssler, científico do século XIX, compróbase que defendía o “fortalecemento dos nervios”, e non o “control da ansiedade ao mediodía”. Referíase a “estabilizar o metabolismo”, pero non a “queimar as graxas que non quero durante a noite”. Tamén falaba de “mellorar o sistema de excreción”, pero non de “regular a función intestinal polas mañás”.
  • Eficacia: moi dubidosa. Como case sempre, se magnifican as propiedades dunhas sustancias e atribúenselles virtudes que, en realidade, non teñen.

5. A paleodieta

  • Consiste en copiar o estilo de vida (ou de alimentación) do home paleolítico, a quen se imaxina delgado e musculoso. Por iso, esta dieta recomenda comer carne, peixe, vexetais, froitas, raíces e froitos secos. Pola contra, exclúe os cereais, os legumes, os produtos lácteos, o azucre refinado e os aceites procesados. É dicir, propón unha dieta de cazador-recolector, eliminar algunhas comidas ao azar e facer deportes intensos cada pouco tempo.
  • Non hai ningunha evidencia dos resultados deste estilo de vida, que se afasta bastante do modelo de dieta mediterránea, baseada en gran parte no cultivo de cereais, oliveira e vide. Tampouco parece factible no século XXI.

6. A dieta da alcachofa (un clásico para calquera época do ano)

  • Custo: seguir o método durante 15 días suporía uns 45 euros.
  • Método: consiste en levar unha dieta a base de alcachofas e tomar cápsulas e/ou ampollitas de alcachofa. Algunhas páxinas web recomendan seguila só tres días e outras, 15.
  • Inconvenientes: o que promete é preocupante… perder tres quilos en tres días! (ou 12 kg en 15 días, para as propostas máis prolongadas). O “efecto rebote” é inmediato xa que a persoa, despois de pasarse eses días a base de alcachofas, come de novo como antes porque non cambiou os seus hábitos alimentarios e engorda de maneira inmediata.
  • Eficacia: desde o punto de vista científico, si está estudada a relación entre a cinarina (o ácido fenólico na alcachofa) e a redución do colesterol no sangue, pero non hai ningunha evidencia na perda de peso. Por tanto, é un caso típico de fraude e engano.

7. Cremas modeladoras

  • Custan desde 25 euros os 100 ml.
  • Aseguran reducir durante a noite a graxa nas partes do corpo que a persoa quere.

A lista segue con múltiples exemplos máis, como a dieta dos potitos, do sirope de arce, da graxa parda, da cabaza, do vinagre de mazá, a dieta disociada, a do pomelo, dos flocos de millo ou do cactus. A todo isto súmanse mitos, como que tomar froita de sobremesa engorda ou que as dietas dos famosos son a mellor opción. Ademais, para completar o escenario, atópanse todo tipo de aparellos estéticos, desde a plataforma vibratoria e a presoterapia, ata a liposucción sen cirurxía, a cavitación ou os tratamentos de criolipólisis e sóbrelos sustitutivos das comidas, máis ou menos hiperproteicos.

En conclusión, é bo e saudable dubidar de todas as dietas estándar, mesmo aínda que se anuncien nun marabilloso escaparate dunha prestixiosa farmacia, e buscar unha solución personalizada. Cada persoa ten unha fisioloxía, un metabolismo, un sexo, unha idade, unha saúde e unha historia diferentes. Por tanto, os métodos adecuados deben propolos expertos na materia, profesionais da nutrición humana e dietética, dietistas-nutricionistas e profesionais en actividade física, licenciados en actividade física e deporte.

Etiquetas:

adelgazar Dieta

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións