Artigo traducido por un sistema de tradución automática. Máis información aquí.

Os nutrientes paira a pel

Os raios solares son os principais agresores paira a pel e una das causas primordiais do envellecemento e do desenvolvemento de melanomas.
Por EROSKI Consumer 20 de Setembro de 2001

A necesidade de coidar a nosa pel é especialmente importante durante os meses vindeiros. Si ponse en práctica una dieta que asegure o achegue correcto de todos os nutrientes básicos paira a pel, poderemos mantela en perfecto estado de saúde, a condición de que non a sometamos despois a baños de sol intenso sen ningún tipo de protección.

Nutrientes básicos paira a pel

Os ácidos grasos insaturados como o ácido oleico, presente no aceite de oliva e o aguacate, e a graxa presente en aceites de sementes, froitos secos oleaginosos e o peixe (sobre todo o azul) son imprescindibles paira manter una pel ben estruturada e hidratada.

A vitamina A exerce un papel esencial na renovación da pel e das mucosas. Atópase nos alimentos de orixe animal: fígado, graxas lácteas, ovo, lácteos completos. O beta-caroteno, precursor da vitamina A en o organismo, é abundante nas verduras de folla verde e de coloración vermello-alaranxado-amarelado (zanahoria, tomate…) e en certas froitas (albaricoques, cereixas, melón, pexego, nectarinas…).

A vitamina E actúa evitando a acumulación de radicais libres (acción antioxidante) que no verán aumentan pola acción dos raios solares e provocan as denominadas “manchas de envellecemento”. Atopamos boa cantidade de vitamina E nos seguintes alimentos: xerme de trigo e o seu aceite, aceite de soia, xerme de cereais ou cereais integrais, aceite de oliva virxe, vexetais de folla verde e froitos secos.

A vitamina C é tamén un potente antioxidante e mellora a produción de colágeno, una proteína que mantén a pel tersa e sen engurras. A mellor forma de incorporar esta vitamina é a través de froitas e verduras frescas e crúas. Abunda nos seguintes alimentos de tempada: melón, fresas, mouras, pementos verdes, tomate e outros que tamén atopamos no mercado como cítricos (laranxas, limóns) e kiwi.

As vitaminas do grupo B: actúan sobre o estado da pel, cabelo, mucosas e interveñen nos procesos de renovación celular, entre outras funcións. Aparecen na maioría de alimentos de orixe vexetal (verduras, froita fresca, froitos secos, cereais, legumes) e nos de orixe animal (carne e vísceras, peixe e marisco, ovos e nos produtos lácteos). Débese prestar especial atención aos folatos, vitamina que atopamos maioritariamente na verdura de folla verde, legumes verdes, froitas, cereais de almorzo enriquecidos, fígado e fermento de cervexa.

O selenio: é un mineral con acción antioxidante, relacionado cun menor risco de aparición de certos tumores, entre eles o de pel ou melanoma. Atópase en: carne, peixe, marisco, cereais, ovos, froitas e verduras.

O cinc: favorece a formación de novas proteínas (renovación celular), participa na loita contra os radicais libres, favorece o bo estado da pel e as mucosas, proporcionando tonicidad e elasticidade á pel. Abunda en: carnes, vísceras, peixe, ovos, cereais integrais e legumes.