Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Os perigos de certas dietas e suplementos de vitaminas e minerais

Certas dietas poden resultar prexudiciais para as vitaminas e minerais que necesita o noso organismo, como tamén tomar suplementos sen recomendación médica

suplementos alimenticios Imaxe: Bru-nO

Fáltanche vitaminas ou minerais? Debes saber que todos os médicos aos que consultes recomendaranche que os adquiras da dieta, e non de suplementos alimenticios. Pero coidado! Hai certas dietas que poden resultar contraproducentes para eses nutrientes. Por iso, a continuación, enumerámosche aquelas con as que tes que ser precavido de face a non prexudicar o achegue, sobre todo, de vitaminas. E, ademais, contarémosche os casos concretos nos que o médico si que che recomendará a suplementación.

Dietas con riscos para as vitaminas

➡️ Dietas hipocalóricas

As dietas hipocalóricas, é dicir, as que achegan menos de 1.500 kilocalorías diarias, poden carrexar o risco de recortar o achegue dalgúns dos micronutrientes necesarios. Hai que ter precaución, sobre todo porque a maioría destes patróns dietéticos realízase sen a axuda dun especialista.
Mesmo con asesoramento, algúns estudos pon de manifesto que, por baixo das 1.500 kilocalorías, ten lugar unha diminución no achegue de practicamente todos os nutrientes, pero sobre todo de vitaminas.

➡️ Dietas baixas en graxas

O problema das dietas baixas en graxas radica en que as vitaminas A, D, E e K disólvense na graxa (por iso chámanse vitaminas liposolubles). Isto implica que se absorben con máis facilidade en presenza de graxa e que, precisamente pola súa cualidade de liposolubles, atópanse en pártelas graxas dos alimentos. No entanto, tamén as podemos conseguir con outros alimentos en formas químicas (provitaminas) que se activan no organismo.

Así, non todas as graxas representan prexuízos para a saúde, como as que están presentes no aceite de oliva, o aguacate ou as noces. Demonizar alimentos como os froitos secos é un erro, xa que se necesitan polo menos 30 g de graxa ao día para promover a absorción das vitaminas liposolubles e garantir así que o organismo asimíleas, ademais de obter os acedos grasos esenciais (EPA e DHA).

Pero, ademais, necesítase combinar alimentos para lograr absorber mellor os nutrientes. Un exemplo témolo nunha ensalada. As verduras de folla, a cenoria, o tomate ou a cebola achégannos vitaminas E, K e A, que son liposolubles, polo que a inxesta de graxa axuda a absorbelas mellor. E esa maxia lógrase co chorrito de aceite de oliva, que é o de mellor calidade e, ademais, achega vitamina E.

dieta hipocalorica
Imaxe: stevepb

Por que non tomar suplementos sen control médico

Tes déficit de vitaminas ou minerais? Hai que adquirilos da dieta. É o que recomendarán todos os médicos aos que se consulte. E existen varias razóns para non consumir suplementos sen control médico:

❌ algúns deles non pasan polos estritos controis de calidade aos que están suxeitos os medicamentos.

❌ o exceso dalgunhas vitaminas pode ter efectos prexudiciais na saúde. Por exemplo, unha suplementación continuada de vitamina D pode ocasionar unha acumulación de calcio nos tecidos (hipercalcemia, que pode terminar creando problemas de osteoporoses, cálculos renais, desorientación ou arritmias). Un exceso de vitamina A pode carrexar danos hepáticos, e doses superiores de B6 de forma continuada poden derivar en danos neurológicos (en concreto, nos nervios periféricos, os que unen o cerebro e a medula espinal co resto do corpo).

Cando tomar suplementos de vitaminas e minerais

Só en casos moi concretos, o médico recomenda a suplementación. Estes son algúns:

✅ Nenos durante o seu primeiro ano de vida (vitamina D) e en casos dos moi prematuros (ferro).

✅ En ocasións, se receita vitamina D en persoas veganas porque, aínda que a fonte principal é a luz solar, tamén se consegue consumindo produtos lácteos, que os seguidores desa alimentación non toman.

✅ B12 en, xeralmente, todos os veganos –xa que unha dieta 100% vexetal non achega esta vitamina–, e tamén en moitos vexetarianos, aínda que se debe atender sempre á recomendación do médico. En nenos vexetarianos, o pediatra avaliará a necesidade de dar suplementos de ferro e vitamina B12 (obrigatoria para nenos veganos). Sempre con analítica previa e baixo decisión do pediatra.

✅ Ácido fólico e iodo durante o embarazo.

✅ En casos de enfermidades crónicas, que impiden absorber todos os nutrientes pola enfermidade ou porque interfiran certos fármacos.

✅ Cando a alimentación habitual non alcanza para suplir este déficit. Pode ser na vellez (sempre con control médico, xa que hai anciáns que non o necesitan e pode interferir con outros fármacos), e tamén na adolescencia polo pico de crecemento, se a esta idade realízase moito exercicio físico e consómese máis do que se inxere.

Para acceder a máis contidos, consulta a revista impresa.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións